Een half uur geleden ben ik begonnen met het lezen van deze topic..maar dat was zooo veel!
(Wat ik dus wil zeggen is misschien al ergens te vinden hier, neem me niet kwalijk in dat geval

)
Het is en blijft een moeilijk punt, sex voor het huwelijk: Mag het, ja of nee? De meningen zijn hier duidelijk over gedeeld!
Vaak hoor je; nee, mag niet, want staat in de bijbel en daarmee basta!
Zelf heb ik zoiets van..het is niet vreemd dat mensen er zo over denken..en in eerste instantie dacht ik er net zo over..alsof je je schuldig moet voelen als je wel gemeenschap hebt gehad voor het huwelijk. Misschien wordt het te vaak gezien als een verbod van God, als straf op de zonden of iets dergelijks? Zou het niet zijn dat God het heeft ingesteld voor onze eigen bestwil? De gevolgen,van een relatie met gemeenschap die uit gaat,zijn negen van de tien keer spijt en schaamte. Zou God ons daar niet voor willen behoeden, omdat Hij om ons geeft en op ons neerziet?
Nu wil ik niet beweren dat je maar kan doen wat je niet kunt laten..maar met de gedachte hierboven is het negatieve over ""sex voor het huwelijk verboden" er misschien wel een beetje af..
Wel zeg ik: Er zijn grenzen!
En bij deze: Voor je eigen bestwil!