Seks voor het huwelijk. Waarom wel/niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 11 jul 2005 09:36

Aragorn schreef:
Hydro schreef:Eens zal voor een jongen toch de eerste keer komen, dan is het toch veel leuker als het voor de ander ook de eerste keer is. Anders wordt jij ff snel naar binnen geloodsd, terwijl je niet geniet van het voorspel en de nieuwe ervaringen die je daarbij opdoet.

Juist iemand met ervaring zal weten dat een fijn voorspel ook niet te versmaden is, dunkt me. :)

Dat fijne voorspel krijg je denk ik alleen als de ander ook die ervaring heeft en weet hoe hij/zij dat voorspel zo fijn mogelijk kan maken. Maar kan me vergissen.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jul 2005 12:40

Hey als je verkering hebt, dan doe je toch eigenlijk alleen voorspel? Want dat is toch knuffelen enzo? Dus dan ben je daar juist heel goed in als je wacht met gemeenschap tot je getrouwd bent ;)

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 11 jul 2005 14:26

Lalage schreef:Hey als je verkering hebt, dan doe je toch eigenlijk alleen voorspel? Want dat is toch knuffelen enzo? Dus dan ben je daar juist heel goed in als je wacht met gemeenschap tot je getrouwd bent ;)

Mmm, ben het gedeeltelijk met je eens. Het voorspel zoals jij dat neetzet zie ik toch anders dan het voorspel vlak voor de gemeenschap. Het voorspel voordat je hét met elkaar doet beperkt zich niet bij het knuffelen, maar is echt gericht op het opwinden van de ander met als doel de ander/elkaar zo lekker te maken dat de geslachtsdaad volgt. De aanrakingen enzo zullen zich denk ik ook meer concentreren rond de schaamstreek. Niet dat de rest van het lichaam dan vergeten wordt hoor...

Het voorspel van de verkering heeft toch z'n beperkingen, als het goed is (zo zou het in christelijk nederland wel moeten zijn :wink:).
Afbeelding

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 11 jul 2005 19:00

Ik beperk me tijdens het voorspel altijd tot de geslachtsdaad.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 12 jul 2005 07:39

Flex187 schreef:Ik beperk me tijdens het voorspel altijd tot de geslachtsdaad.

Begrijp ik het goed dat je direct tot de daad overgaat als je met elkaar naar bed gaat, zonder elkaar eerst op te winden enzo? Of lees ik dat verkeerd? 't Lijkt me toe dat het prettiger aanvoelt als je eerst opgewonden wordt, zodat een en ander goed gesmeerd wordt :wink:. Maarja, daar hebben ze tegenwoordig ook middeltjes voor...
Afbeelding

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 12 jul 2005 09:01

Ik verbaas me over de stelligheid waarmee jullie beweren dat sex buiten het huwelijk niet bijbels is... Maar is dit werkelijk zo bijbels?

Ik geloof dat als je gemeenschap hebt gehad, dat je dan voor God getrouwt bent. Het is dus niet zo dat als je gemeenschap heb gehad dat je dan pas moet gaan trouwen. (nee dan ben je getrouwt)

Ik denk dat het belangrijk is om geen regel te stellen: "Nooit gemeenschap voor het huwelijk." Je mag deze regel denk ik alleen stellen op grond van Gods wil, of op grond van Gods Woord.

Wat voor mij persoonlijk belangrijk is, als ik gemeenschap zou hebben voor mijn kerkelijk huwelijk.
- met God er over eens zijn dat gemeenschap binnen het huwelijk mag (of niet)
- God moet er bij kunnen zijn.
- Er samen zeker van zijn, dan niets of niemand ons zou kunnen scheiden van elkaar en van God.
- En dus samen altijd willen leven. (in diepte punten, en in hoogtepunten)

Mischien ga ik scheeft, als ik zeg dat gemeenschap binnen het huwelijk mag. Tik mij dan op mijn alsjeblief op mijn vingers, want Gods wil is belangrijker dan wat ik vindt.

sex buiten het huwelijk is weer anders.. ik ben er van overtuigt dat sex buiten het huwelijk anders is.. Naam mijn bescheiden mening zou het niet goed zijn dat je nergens naar toe werkt.. In alles ga je je goed voorbereiden, je werkt ergens naar toe.. Maar allene op sexueel gebied werk je nergens aan.. Ik denk dat dit niet goed is!

ik hoor het vanzelf :D
Laatst gewijzigd door hijwel op 12 jul 2005 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 12 jul 2005 09:37

hijwel schreef:Ik verbaas me over de stelligheid waarmee jullie beweren dat sex binnen het huwelijk niet bijbels is... Maar is dit werkelijk zo bijbels?

Ik geloof dat als je gemeenschap hebt gehad, dat je dan voor God getrouwt bent. Het is dus niet zo dat als je gemeenschap heb gehad dat je dan pas moet gaan trouwen. (nee dan ben je getrouwt)

Ik denk dat het belangrijk is om geen regel te stellen: "Nooit gemeenschap voor het huwelijk." Je mag deze regel denk ik alleen stellen op grond van Gods wil, of op grond van Gods Woord.

Wat voor mij persoonlijk belangrijk is, als ik gemeenschap zou hebben voor mijn kerkelijk huwelijk.
- met God er over eens zijn dat gemeenschap binnen het huwelijk mag (of niet)
- God moet er bij kunnen zijn.
- Er samen zeker van zijn, dan niets of niemand ons zou kunnen scheiden van elkaar en van God.
- En dus samen altijd willen leven. (in diepte punten, en in hoogtepunten)

Mischien ga ik scheeft, als ik zeg dat gemeenschap binnen het huwelijk mag. Tik mij dan op mijn alsjeblief op mijn vingers, want Gods wil is belangrijker dan wat ik vindt.

sex buiten het huwelijk is weer anders.. ik ben er van overtuigt dat sex buiten het huwelijk om anders is.. Naam mijn bescheiden mening zou het niet goed zijn dat je nergens naar toe werkt.. In alles ga je je goed voorbereiden, je werkt ergens naar toe.. Maar allene op sexueel gebied werk je nergens aan.. Ik denk dat dit niet goed is!

ik hoor het vanzelf :D

Volgens mij snap ik hier even niets van. Hoe kom je erbij dat sex bínnen het huwelijk onbijbels is? Volgens mij gaat de discussie over sex vóór het huwelijk. Als iemand sex bínnen het huwelijk op bijbelse grond afkeurt, dan moet hij/zij dat zeker doen van sex vóór het huwelijk. Even tussen haakjes, met sex bedoel ik geslachtsgemeenschap, dat dat duidelijk is voor iedereen.
Afbeelding

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 12 jul 2005 09:52

Hydro schreef:Volgens mij snap ik hier even niets van. Hoe kom je erbij dat sex bínnen het huwelijk onbijbels is? Volgens mij gaat de discussie over sex vóór het huwelijk. Als iemand sex bínnen het huwelijk op bijbelse grond afkeurt, dan moet hij/zij dat zeker doen van sex vóór het huwelijk. Even tussen haakjes, met sex bedoel ik geslachtsgemeenschap, dat dat duidelijk is voor iedereen.

foutje.. ik bedoelde sex(geslachtgemeenschap) voor het huwelijk.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 12 jul 2005 10:04

SEKS!!!!!!!
mensen alsjeblieft.....
I'm not a complete idiot, there are a few parts missing....

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 13 jul 2005 17:48

jostitosti schreef:SEKS!!!!!!!
mensen alsjeblieft.....

waarom dat nu weer????????????

heb je je er volledig van afgekeerd of juist het tegenovergestelde?????

ik denk dat god seks heeft bedoeld voor binnen een huwelijk, maar ik weet ook dat het erg moeilijk is om je daar aan vast te houden als je van iemadn houdt.
Afbeelding

Mondriaan
Mineur
Mineur

....

Berichtdoor Mondriaan » 13 jul 2005 19:45

esra schreef:
mensen alsjeblieft.....

ik denk dat god seks heeft bedoeld voor binnen een huwelijk, maar ik weet ook dat het erg moeilijk is om je daar aan vast te houden als je van iemadn houdt.

Natuurlijk is het moeilijk wanneer je om elkaar geeft en meer en meer groeit naar elkaar wil je diep in je ook gemeenschap. en toch moet je je dan inhouden!

maar veroordelen kan ik niet want...... ik moet er voor bewaard blijven want je kunt het als mens niet in eigen kracht.

Ik denk bijbles gezien niet gemeenscap voor het huwelijk ook al beloof je elkaar trouw voor je getouwt ben!!!!!! :roll:

mondriaan

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 13 jul 2005 23:26

esra schreef:
mensen alsjeblieft.....

ik doelde op de spelling......

iedereen schrijft seks met een x terwijl dit geen correct Nederlands is.....

dat was alles.... :wink:

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 14 jul 2005 09:56

jostitosti schreef:
esra schreef:
mensen alsjeblieft.....

ik doelde op de spelling......

iedereen schrijft seks met een x terwijl dit geen correct Nederlands is.....

dat was alles.... :wink:

Gelijk heb je, als ik sex en seks naast elkaar zie, komt sex wat platvloerser op me over. Geen idee hoe dat komt, want de uitspraak is hetzelfde :lol:. Misschien omdat "de wereld" sex gebruikt als op zichzelfstaand genotsmiddel, terwijl wij seks zien als uiting van liefde, of als onderdeel ervan?
Afbeelding

jostitosti
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jostitosti » 14 jul 2005 09:58

sex is engels...

seks is nederlands...

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 14 jul 2005 10:02

jostitosti schreef:sex is engels...

seks is nederlands...

Dat zou kunnen, maar schreven we in nederland 'vroeger' ook niet sexualiteit? Dat ze dat met nieuwe spelling weer veranderd hebben? Of hadden we toen ook al last van engelse invloeden :wink:. Maar het feit blijft dat allerlei (jongeren)bladen de eerste term hanteren, en dan vaak niet in positieve zin. Alleen dat het lekker is enzo, maar dat terzijde. Daar ging het hier niet over.
Afbeelding

Terug naar “Archief”