Ik verbaas me over de stelligheid waarmee jullie beweren dat sex buiten het huwelijk niet bijbels is... Maar is dit werkelijk zo bijbels?
Ik geloof dat als je gemeenschap hebt gehad, dat je dan voor God getrouwt bent. Het is dus niet zo dat als je gemeenschap heb gehad dat je dan pas moet gaan trouwen. (nee dan ben je getrouwt)
Ik denk dat het belangrijk is om geen regel te stellen: "Nooit gemeenschap voor het huwelijk." Je mag deze regel denk ik alleen stellen op grond van Gods wil, of op grond van Gods Woord.
Wat voor mij persoonlijk belangrijk is, als ik gemeenschap zou hebben voor mijn kerkelijk huwelijk.
- met God er over eens zijn dat gemeenschap binnen het huwelijk mag (of niet)
- God moet er bij kunnen zijn.
- Er samen zeker van zijn, dan niets of niemand ons zou kunnen scheiden van elkaar en van God.
- En dus samen altijd willen leven. (in diepte punten, en in hoogtepunten)
Mischien ga ik scheeft, als ik zeg dat gemeenschap binnen het huwelijk mag. Tik mij dan op mijn alsjeblief op mijn vingers, want Gods wil is belangrijker dan wat ik vindt.
sex buiten het huwelijk is weer anders.. ik ben er van overtuigt dat sex buiten het huwelijk anders is.. Naam mijn bescheiden mening zou het niet goed zijn dat je nergens naar toe werkt.. In alles ga je je goed voorbereiden, je werkt ergens naar toe.. Maar allene op sexueel gebied werk je nergens aan.. Ik denk dat dit niet goed is!
ik hoor het vanzelf