Besef jij wat God voor jou gedaan heeft?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jul 2005 10:19

essieee schreef:
Collateral schreef:
Green schreef:Ik geloof niet dat het God pijn gedaan heeft. Dat kan toch niet. In de hemel is geen pijn.

God is ook in de hel hoor.

Nee toch......

De hel staat voor pijn en totale Godsafwezigheid....anders zou het in de hel ook nog wel te harden zijjn........

Denk jij dan dat een ongelovige het bij God kan uithouden? Het is niet zo dat de aanwezigheid van God per definitie voor elk mens een verademing is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jul 2005 10:20

Collateral schreef:
essieee schreef:
Collateral schreef:
Green schreef:Ik geloof niet dat het God pijn gedaan heeft. Dat kan toch niet. In de hemel is geen pijn.

Nee toch......

De hel staat voor pijn en totale Godsafwezigheid....anders zou het in de hel ook nog wel te harden zijjn........

Check de Bijbel. ;)

Psalmen 16:10: "Want Gij zult mijn ziel in de hel niet verlaten; Gij zult niet toelaten, dat Uw Heilige de verderving zie."
Psalmen 139:8: "Zo ik opvoer ten hemel, Gij zijt daar; of bedde ik mij in de hel, zie, Gij zijt daar."

Wat voor mij maar weer bewijst dat de hel een metafoor is die (later) is misbruikt om mensen bang te maken.

Maar doelt de Heere dan niet op Zijn kind....

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jul 2005 10:21

jas schreef:
essieee schreef:
Collateral schreef:

Nee toch......

Denk jij dan dat een ongelovige het bij God kan uithouden? Het is niet zo dat de aanwezigheid van God per definitie voor elk mens een verademing is.

Nee dat denk ik ook niet jas, ik denk alleen al aan de tijd dat het geloof mij weinig deed.....
Maar ik denk dat het wel aangeeft hoe het straks in de hel zal zijn...Zonder GOD!

Collateral

Berichtdoor Collateral » 13 jul 2005 10:42

essieee schreef:
Collateral schreef:
essieee schreef:
Collateral schreef:

Nee toch......

Check de Bijbel. ;)

Psalmen 16:10: "Want Gij zult mijn ziel in de hel niet verlaten; Gij zult niet toelaten, dat Uw Heilige de verderving zie."
Psalmen 139:8: "Zo ik opvoer ten hemel, Gij zijt daar; of bedde ik mij in de hel, zie, Gij zijt daar."

Wat voor mij maar weer bewijst dat de hel een metafoor is die (later) is misbruikt om mensen bang te maken.

Jazeker, maar de tekst geeft dus aan dat God ook in de hel is. (En dat de hel binnenin de aarde is (zie ook Amos 9:2) - in mijn ogen duidelijk een metafoor...)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jul 2005 10:48

Even een brute vraag; wat heeft God in de hel te zoeken dan?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 jul 2005 10:51

Collateral schreef:
essieee schreef:
Collateral schreef:
essieee schreef:
Collateral schreef:

Nee toch......

Check de Bijbel. ;)

Jazeker, maar de tekst geeft dus aan dat God ook in de hel is. (En dat de hel binnenin de aarde is (zie ook Amos 9:2) - in mijn ogen duidelijk een metafoor...)

Je bedoelt dat de locatie van de hel een metafoor is. Dat is nog wat anders dan dat de hel zelf een metafoor zou zijn.

Maar even afgezien hiervan, gaat dit topic daar natuurlijk niet over. :)
En moeten we wel on-topic blijven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jul 2005 10:58

Kun je dit topic afsplisten moderator Elbert....Vind het nl wel boeiend!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 jul 2005 11:05

Over de hel kun je discussieren in dit topic.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jul 2005 11:09

elbert schreef:Over de hel kun je discussieren in dit topic.

Dank je!

Green

Berichtdoor Green » 14 jul 2005 05:10

Fly29 schreef:Ik denk dan ook niet dat Jezus voor onze zonden is gestorven maar door onze zonde.

Zo dacht ik er over.

Groet,

Fly29

De zonde eist toch straf? Dus is Jezus toch voor de zonde gestorven?
Lees jesaja 53 nog maar eens goed.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 27 jul 2005 21:36

heiden schreef:
marina87 schreef: Hier snap je me dus niet goed. Tuurlijk! God is Almachtig en Hij kan alles! Ik bedoel: Jij vind dus wel dat God uit het niets wel ff je zonde door de vingers kan zien zonder dat daar iets voor hoef te gebeuren, als of het over iets nietszeggends gaat. Jezus is voor mij aan het kruis gegaan, en dan ga je inzien wat je zonde is, je krijgt schaamte berouw, maar ook blijdschap vreugde enz. Hierdoor zie je in wat je zonde is. Stel je voor dat God mijn zonde zomaar door de vingers ziet, zie ik ook niet in hoe erg het is.

Ok, maar wat denk je dan van ongelovigen. Denk je soms dat ik niet weet wanneer ik iets verkeerd doe? Dat ik geen berouw ken? Dat heeft helemaal niets met geloven dat jezus voor je is gestorven te maken.

En dan nog ff die vraag over de drie-eenheid; Is het echt zo mooi/moeilijk om je zoon (die je dan ook weer zelf bent??) te laten sterven met de wetenschap dat het eigenlijk niet sterft.

@collateral: Ja, maar dat geloven wordt er niet makkelijker op als er zoveel vragen zijn.

offtopic: Carnivàle heerst zeker! Echt een van de beste series van de laatste jaren. Volg je het trouwens via de tv? Ik heb na het zien van de 1ste aflevering alles van internet geplukt, maar dat is niet aan te raden. De serie is zo verslavend, dat ik alles wat er tot nu toe gemaakt is in 1 stuk door heb zitten kijken, en nu zit ik zonder..... :( ......maar ik weet tenminste wel wie/wat Management is :wink:

heiden :mrgreen:
Ben ik weer, was 2 weken op vakantie geweest vandaar dat ik nu pas weer reageer. Wat ik eerst wil zeggen is dat ik een voorbeeld gebruik uit eigen ervaring, over dat ongelovigen geen berouw kennen ofzo? Toen ik nog niet geloofde voelde ik mn zonde absoluut niet, af en toe als ik iemand gekwetst had maar dan voelde ik mn fout een beetje tegenover diegene en niet tegenover God. Maar toen God mij riep toen drong het pas tot mij door wat Jezus voor onze zonde gedaan heeft en toen zag ik ook de ernst van mijn zonde in, vandaar.

Verder kan ik me wel iets bij voorstellen dat je je afvraagd waarom Jezus nou aan het kruis ging terwijl Hij zo machtig is en alles kan. Tis wel een typisch menslijke beredenering. Ik ben geen God dus ik weet ook niet waarom Hij juist zo gehandeld heeft. Zo kun je je alles wel afvragen, God wist toch van te voren wel dat Adam en Eva van die boom gingen eten, had Hij dat niet anders kunnen sturen of weer rechtzetten enz enz..

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 02 aug 2005 12:54

heiden schreef:
jas schreef:
heiden schreef:En daarnaast; Als Jezus=God=HeiligeGeest,

Jezus is wel God, maar Jezus is niet de Heilige Geest. De Heilige Geest is ook God, maar is niet Jezus. De Vader is ook God, maar is niet de Heilige Geest en is ook niet Jezus.

....Jezus is wel God zeg je zelf, dus dat maakt voor mijn verhaal niets uit.

Volgens mij is het zoiets als dit: Een koe is een dier, een paard is een dier en een ezel is een dier, maar een dier is geen koe en een dier is ook geen paard en een dier is ook geen ezel.

Terug naar “Archief”