Ikke21 schreef:Precies Anne..Iedereen staat maar te springen en te juichen en te klappen, ik geloof nooit dat God dat allemaal maar goed vind!!
maar WAAROM geloof je dat niet? dat heb ik nog niet gehoord. waarom zou God niet door een zingende en dansende groep mensen geëerd willen worden?
ik denk dat het voor deze discussie ook wel belangrijk is als we de betekenis van het woord eerbiedig duidelijk krijgen. ikzelf denk dan aan eer bieden (hoe verrassend), en de practische invulling kan dan per keer verschillen.
voorbeeld: op menselijk vlak hebben we meestal grote eerbied voor de koningin. als je daar in je eentje op bezoek gaat, kleed je je meestal in je nette pak, bent beleefd, spreekt haar met majesteit aan, spreekt niet voor je beurt, enz.... heel eerbiedig.
een compleet andere situatie is koninginnedag: dan trekken veel mensen een oranje feestpak aan waar ze zich op elke andere dag voor zouden schamen. met zingt met zijn allen voor de koningin, doet mee aan gekke spelletjes enz. ook heel eerbiedig (men feest ter ere van de koningin en haar verjaardag), maar toch totaal anders!
mijn vraagteken bij de EO jongerendag is wel dat ik het idee heb dat de band veel meer eer bewezen wordt dan God (en dat mensen bij het serieuze gedeelte maar gaan eten en drinken, om zo bij de muziek weer uit hun dak te kunnen gaan, enz.).