Valse profeten

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 09 jul 2005 12:16

Mariamagdalena schreef:Je hebt het over het einde van de wereld?
Want even daarvoor, in Matteus 24 vers 4-5 staat:

Jezus antwoordde: Past op dat ge u door niemand laat misleiden. Want velen zullen optreden in Mijn Naam en zeggen: : Ik ben de Christus; en velen zullen zij misleiden.
Voor mij zijn de verzen die ik aanhaal voldoende om niet achter een valse profeet aan te gaan lopen, voordat Jezus terug komt op de wolken, snappie? 8)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 09 jul 2005 16:45

Ja, ik snap. 8)
Voor jou gelukkig wel.
Maar hoeveel mensen zijn er niet die achter lieden aanlopen die roepen: "Ik ben de messias, ik zal het bewijzen, ik zal jullie inzicht en wijsheid geven" En vervolgens "wonderen" laten zien.
Maar in werkelijkheid alleen op geld belust zijn, en op macht, of....geld en macht, macht en geld.........

André

Berichtdoor André » 10 jul 2005 22:46

Mariamagdalena schreef:Maar hoeveel mensen zijn er niet die achter lieden aanlopen die roepen: "Ik ben de messias"
Dat weet ik niet hoeveel er dat zijn.
Wat ik wel weet is dat ook nu bij dit bijbelgedeelte het opvalt, dat het wenselijk is om op z'n minst het HELE hoofdstuk te lezen, en niet een paar verzen.
Want dan ga je je idd vragen stellen die een eindje verder op de bladzijde beantwoord worden.
Jammer van alle inspanning zou ik denken. 8)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jul 2005 19:37

Nou, ik denk dat het nooit zonde van je inspanning is om stukken uit de bijbel te lezen.
Je kunt wel een heel hoofdstuk lezen, je kunt ook een heel bijbelboek lezen, bv Jacobus, dat heeft mij altijd zeer aangesproken, Jacobus, daar heb ik zoveel van geleerd.........
En ik ga hier ook weer niet een heel hoofdstuk uit de bijbel neerschrijven, dan kan je net zo goed schrijven, ehh... lees eens 2tessalonicenzen 1, 3-12.
Maar dan word het zo ingewikkeld voor de mensen.
Het is toch interessant om er over te praten, ook al zijn het kleine stukjes. houdt je in ieder geval met je bijbel bezig......... dacht ikke... :roll:

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 jul 2005 19:43

Mariamagdalena schreef:Nou, ik denk dat het nooit zonde van je inspanning is om stukken uit de bijbel te lezen.
Je kunt wel een heel hoofdstuk lezen, je kunt ook een heel bijbelboek lezen, bv Jacobus, dat heeft mij altijd zeer aangesproken, Jacobus, daar heb ik zoveel van geleerd.........
En ik ga hier ook weer niet een heel hoofdstuk uit de bijbel neerschrijven, dan kan je net zo goed schrijven, ehh... lees eens 2tessalonicenzen 1, 3-12.
Maar dan word het zo ingewikkeld voor de mensen.
Het is toch interessant om er over te praten, ook al zijn het kleine stukjes. houdt je in ieder geval met je bijbel bezig......... dacht ikke... :roll:

Ja vooral als ik twijfelde of ik echt wel een kind van God was las ik dit:
Jacobus 1:2 Het moet u tot grote blijdschap stemmen, broeders en zusters, als u allerlei beproevingen ondergaat. 3 Want u weet: wanneer uw geloof op de proef wordt gesteld, leidt dat tot standvastigheid. 4 Als die standvastigheid ook daadwerkelijk blijkt, zult u volmaakt en volkomen zijn, zonder enige tekortkoming.
5 Komt een van u wijsheid tekort? Vraag God erom en hij, die aan iedereen geeft, zonder voorbehoud en zonder verwijt, zal u wijsheid geven6 Vraag vol vertrouwen, zonder enige twijfel. Wie twijfelt is als een golf in zee, die door de wind heen en weer wordt bewogen.

Terug naar “Archief”