de satan is geen menselijke persoon
maar meer een geest met veel kracht
de satan kan ze wel in een menselijke lichaam verplaatsen ook een een dieren lichaam
groeten van connie
Moderator: Moderafo's
Klaas schreef:Surfer: wat is het nut om te weten of het kwaad een persoon is of een kracht?
Stel dezelfde vraag eens t.a.v. God. Maakt het uit of God een persoon is of een kracht? Ik denk het wel. Een kracht kan ik moeilijk liefhebben maar een persoon wel.
Daaruit doordenkend kun je ook wel wat inbrengen tegen de gedachte van Satan als enkel een kracht. Een kracht is a-moreel. Van de zwaartekracht kun je niet zeggen dat hij goed of fout is. Hoe zou je dat van een andere kracht wel kunnen zeggen? Een kracht kan niet tegen Gods wil ingaan, al was het maar omdat een kracht geen wil heeft. Als je wilt stellen dat de Satan 'slecht' is moet hij dus wel een of andere persoonlijkheid zijn of hebben.
Groet,
Klaas
TheKeimpe schreef:Deze vraag kwam ik ergens anders op het forum tegen. Hij werd door Inspector Morse gesteld.
Hij liet doorschemeren dat hij van mening is van niet.
Mijns inziens bestaat hij wel als een persoon. Als een gevallen aartsengel. Lijkt me Bijbels goed te onderbouwen. Dat het geen persoon is niet. Ben je van mening dat het wel kan, ga je gang!
GOD en de engelen zijn allemaal geesten ja. maar personen????Lalage schreef:Het zijn allemaal geesten en ook personen.
met muziek moet je oppassen. mensen gaan heel vaak gernes veroordelen. zo van "alle rock, metal, house, techno, .... is satanisch. maar het gaat volgens mijn niet om muziekstiujlen maar wel om de band zelf en de teksten. hoe zijn die. (mijn ouders zijn kampieon op dat vlak in vooroordelen. kan ik echt niet tegenjoris schreef:voel je de aanwezigheid van demonen in bepaalde ruimtes en in muziek.
TheKeimpe schreef:met persoon bedoel ik wezen. Gaat erom of satan een wezen is, of dat het bijvoorbeeld de naam voor het kwaad is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten