Ik denk dat je ook te sceptisch kan zijn.

Moderator: Moderafo's
Frost schreef:volgens mij loop je nu een beetje te fanataseren.
anders laat je je wel erg veel op de mouw spelden
jas schreef:miss t schreef:Maja de Bij schreef:naomi schreef:De dingen die toen gebeurde, gebeuren nu ook nog. God is nog steeds dezelfde God.
Kent iemand dan een voorbeeld van een dode die opgewekt is?
Het gaat er overigens niet om of God veranderd is, maar of Hij in de geschiedenis op een andere wijze zich kan openbaren dan in de beginjaren van de kerk.
Ik was er niet bij maar ken wel gelovige, nuchtere, betrouwbare mensen die dit wel hebben meegemaakt.
Als dat waar was, was het wereldnieuws geworden.
jas schreef:miss t schreef:jas schreef:miss t schreef:Maja de Bij schreef:naomi schreef:De dingen die toen gebeurde, gebeuren nu ook nog. God is nog steeds dezelfde God.
Kent iemand dan een voorbeeld van een dode die opgewekt is?
Het gaat er overigens niet om of God veranderd is, maar of Hij in de geschiedenis op een andere wijze zich kan openbaren dan in de beginjaren van de kerk.
Ik was er niet bij maar ken wel gelovige, nuchtere, betrouwbare mensen die dit wel hebben meegemaakt.
Als dat waar was, was het wereldnieuws geworden.
De reden dat het dat niet werd, is hetzelfde als dat het geen wereldnieuws is dat de bijbel waarheid bevat...
Ben ik niet met je eens. Die vergelijking gaat totaal niet op. Opwekking uit de dood zou een voor ieder controleerbaar feit zijn. De waarheid van de Bijbel is dat niet, die berust op een gelovige aanname.
Frost schreef:volgens mij loop je nu een beetje te fantaseren.
Frost schreef:Als gebedsgenezing zou werken zou er niet zo'n poppenkast van gemaakt worden. Het zou een doodgewone standaard-procedure in elke gemeente zijn. Net zo doodgewoon als een collecte bij de uitgang. Net zo doodgewoon als naar het medicijnkastje lopen om een paracetemolletje tegen hoofdpijn te pakken. Gelovigen zouden natuurlijk geen paracetemollen of pleisters meer in huis hebben, en ziekenhuizen zouden alleen nog maar bevolkt worden door ongelovigen. En als er nog speciale gebedsgenezingsdiensten gehouden zouden worden, zouden er na afloop niet uitsluitend stokken en rolstoelen achtergelaten worden, maar ook protheses, brillen, gehoorapparaatjes etc.
Kennelijk werkt gebedsgenezing gewoon niet, of anders is het blijven steken op het nivo van de toverdokters uit inheemse stammen. In elk geval volstrekt oninteressant voor iedereen die toegang heeft tot moderne geneeskunde.
try schreef:In de grond van de zaak is het echter niets anders dan magie. Want magie gaat er vanuit, dat wij mensen door handelingen, spreuken, riten, gebeden of wat al niet invloed kunnen uitoefenen op de natuur. In dit geval werd dat in een christelijk jasje gestoken, met een obsessionele geloofsverplichting, die men zichzelf oplegde, maar in de grond van de zaak is het een magisch verstaan van de werkelijkheid.
try schreef:Vooral voor kerkmensen, die heimelijk bijzonder verlangen naar de evangelische charismata mag dit een eye-opener zijn, dat de werkelijkheid is zoals ze is, dat onze God vooral gekenmerkt wordt door zijn onzichtbaarheid en zijn afwezigheid.
...
Nee onze God is ons alleen bekend geworden door Zijn vernedering. In het broze, sterfelijke lichaam van een mens is Hij benaderbaar geworden. Niet in de vitaliteit, het succes, de overwinning en de macht.
Realiseer je, dat de Opgestane eigenlijk niet meer werkelijk aanwezig was. Hij was al bijna opgevaren. Zo heeft Hij alle genezing meegenomen in de hemel. Die bijzonder genade wacht nog om vervuld te worden. Wij hebben te maken met Gods algemene genade. En daar horen wonderen niet bij.
Maja de Bij schreef:Kent iemand dan een voorbeeld van een dode die opgewekt is?
Peter L schreef:Frost schreef:volgens mij loop je nu een beetje te fantaseren.
Een voorbeeld is voor jou niet genoeg. Als je er met je neus bovenop had gestaan, had je waarschijnlijk gezegd, dat het kindje niet echt dood was en dat de hartslag misschien zo zwak was, dat het niet meer waarneembaar was.
Ik zeg niet, dat het echt gebeurd is, want dat weet ik niet. Maar jouw reactie komt op mij zo over, dat je gewoon besloten hebt, dat zoiets niet gebeurd, dat je er niet in wilt geloven. Ik vermoed ook, dat zelfs jouw vraag om bewijs alleen maar voortkomt uit de overtuiging, dat zo'n bewijs er toch niet is. En als er een bewijs zou zijn, zou je het toch in twijfel trekken.
Happy One schreef:Zou het niet zo kunnen zijn dat dit soort dingen bij ons niet voorkomen omdat er teveel ongeloof is? Hij kon, schrijft Markus, aldaar niet veel krachten doen vanwege hun ongeloof....
Happy One schreef:Peter L schreef:Frost schreef:volgens mij loop je nu een beetje te fantaseren.
Een voorbeeld is voor jou niet genoeg. Als je er met je neus bovenop had gestaan, had je waarschijnlijk gezegd, dat het kindje niet echt dood was en dat de hartslag misschien zo zwak was, dat het niet meer waarneembaar was.
Ik zeg niet, dat het echt gebeurd is, want dat weet ik niet. Maar jouw reactie komt op mij zo over, dat je gewoon besloten hebt, dat zoiets niet gebeurd, dat je er niet in wilt geloven. Ik vermoed ook, dat zelfs jouw vraag om bewijs alleen maar voortkomt uit de overtuiging, dat zo'n bewijs er toch niet is. En als er een bewijs zou zijn, zou je het toch in twijfel trekken.
Inderdaad, ik vind het jammer dat dat de algemene houding is van heel veel mensen hier. Natuurlijk is het goed om kritisch te zijn, maar het is niet goed om alle genezingswonderen die er gebeuren meteen onder de tafel te vegen.
Een aantoonbaar heel groot genezingswonder is de genezing van Carly Alkema en haar zoon. Zij had de ziekte van Hirschprung en haar zoon had een hele grote tumor en een wiplash. Voor haar zoon hadden ze al een graf besteld.
Beide zijn wonderlijk genezen tijdens een dienst van Jan Zijlstra. Het heeft daarna in de kranten van Dokkum gestaan en was voor iedereen aantoonbaar.
Zou het niet zo kunnen zijn dat dit soort dingen bij ons niet voorkomen omdat er teveel ongeloof is? Hij kon, schrijft Markus, aldaar niet veel krachten doen vanwege hun ongeloof....
Peter L schreef:Frost schreef:volgens mij loop je nu een beetje te fantaseren.
Peter L schreef:Frost schreef:Als gebedsgenezing zou werken zou er niet zo'n poppenkast van gemaakt worden. Het zou een doodgewone standaard-procedure in elke gemeente zijn. Net zo doodgewoon als een collecte bij de uitgang. Net zo doodgewoon als naar het medicijnkastje lopen om een paracetemolletje tegen hoofdpijn te pakken. Gelovigen zouden natuurlijk geen paracetemollen of pleisters meer in huis hebben, en ziekenhuizen zouden alleen nog maar bevolkt worden door ongelovigen. En als er nog speciale gebedsgenezingsdiensten gehouden zouden worden, zouden er na afloop niet uitsluitend stokken en rolstoelen achtergelaten worden, maar ook protheses, brillen, gehoorapparaatjes etc.
Kennelijk werkt gebedsgenezing gewoon niet, of anders is het blijven steken op het nivo van de toverdokters uit inheemse stammen. In elk geval volstrekt oninteressant voor iedereen die toegang heeft tot moderne geneeskunde.
Wel, Frost, dit is wel een hele doorzichtige - en ook oude - truuk, om iets te bestrijden, waar je het niet mee eens bent: je maakt er eerst een karikatuur van en bestrijdt vervolgens die karikatuur. Meestal gebruiken mensen die methode, als ze geen echte argumenten hebben.
Jouw standpunt is niets meer en niets minder dan een persoonlijke keuze, nl. om niet in gebedsgenezing te geloven en de bijbel op dit punt te negeren. Maar gebruik dan geen overtrokken kreten als onomstotelijk bewezen.
Peter L schreef:Op deze site staat overigens een aantal getuigenissen, die controleerbaar zijn.
Frost schreef:Peter L schreef:Frost schreef:volgens mij loop je nu een beetje te fantaseren.
Nee, je slaat de plank mis. En jouw reaktie komt op mij over als: 'ik geloof er eigenlijk ook geen moer van (van die baby), maar laat ik het daar maar niet over hebben.'
Stel je voor wat er gebeurd zou zijn:
Baby krijgt na de geboorte allerlei problemen, er wordt door artsen (misschien in het ziekenhuis?) van alles geprobeerd maar het mag niet baten. De artsen constateren dat de dood is ingetreden en er moeten dat vervolgens registreren, ondertekenen en aan allerlei instanties doorgeven. Er moeten besluiten genomen worden over de manier van opbaren etc. En vervolgens staat zo'n baby doodleuk weer op uit de dood, artsen moeten de in gang gezette procedure weer terugdraaien etc. en dat komt dan niet eens in de krant?????? Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is???
Volgens mij gelooft geen mens op dit forum zoiets, alleen zijn de meesten misschien te beleefd om dat zo botweg te zeggen.
Als het al niet een compleet broodje aap verhaal is, lijkt het er meer op dat er sprake was van een baby die in coma viel of iets dergelijks. Vooral jonge kinderen blijken lange tijd zonder zuurstof te kunnen, met name als ze ook nog onderkoeld zijn. Je ziet soms ook dat ze het overleven als ze een half uur of zo onder water gelegen hebben.
Maar dat een baby overleed (wat door een arts geconstateerd moet zijn), en dat die vervolgens weer tot leven kwam, zonder dat dat in het nieuws komt, dat is je reinste kolder.
Frost schreef:Stel je voor wat er gebeurd zou zijn:
Baby krijgt na de geboorte allerlei problemen, er wordt door artsen (misschien in het ziekenhuis?) van alles geprobeerd maar het mag niet baten. De artsen constateren dat de dood is ingetreden en er moeten dat vervolgens registreren, ondertekenen en aan allerlei instanties doorgeven. Er moeten besluiten genomen worden over de manier van opbaren etc. En vervolgens staat zo'n baby doodleuk weer op uit de dood, artsen moeten de in gang gezette procedure weer terugdraaien etc. en dat komt dan niet eens in de krant?????? Alsof het de gewoonste zaak van de wereld is???
Volgens mij gelooft geen mens op dit forum zoiets, alleen zijn de meesten misschien te beleefd om dat zo botweg te zeggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten