They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 jul 2005 18:09

Mensen voelen zich snel aangevallen als ze al eeuwen hun standpunten moeten verdedigen en mensen telkens weer met dezelfde argumenten komen, dat ken ik van mijzelf, ik denk ook zovaak van sjoh :roll: komen ze ook weer zeuren..

Ik geloof wel dat er cd's zijn met 17 goede nummers, zeker (Bach b.v :wink:, maar ook 16HP, Sonata Arctica en Stratovarius).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 05 jul 2005 18:34

Mensen voelen zich snel aangevallen als ze al eeuwen hun standpunten moeten verdedigen en mensen telkens weer met dezelfde argumenten komen, dat ken ik van mijzelf, ik denk ook zovaak van sjoh komen ze ook weer zeuren..

jullie zoeken het gezeur zelf op!! ik bedoel ik kom niet bij je aan de deur!! als je dan toch voor dit topic kiest blijf dan gewoon regelmatig ademhalen en reageer normaal!!

debutler

Berichtdoor debutler » 05 jul 2005 20:14

jacobH schreef:Nog niet zolang geleden hoorde ik een liedje dat volgens de DJ een hit was waar ik het hele liedje lang werd gezongen hoe horny ze die avond wel niet was. Het spijt me, maar ik noem dat alles behalve christelijk. Walgelijk platvloers.

Hm, weet je zeker dat je verwachtingspatroon wel in orde is?
Je verwacht iets christelijks van mensen die geen christen zijn en een ruime moraal hebben wat o.a. seks betreft?
Wordt je niet geacht dit van jezelf te verwachten?
Dit kun je mensen die niet geloven toch niet opleggen?

debutler

Berichtdoor debutler » 05 jul 2005 20:34

rotss schreef:dit is toch een discussie over de voor en tegens van popmuziek/ wereldse muziek. waarom wordt het niet geaccepteerd als iemand daar een andere mening over heeft? waarom wordt er gelijk gesuggereerd dat iemand er dan niks vanaf weet? jammer genoeg hebben jullie het mis, volgens mij heb ik al eerder genoemd dat ik tot ongeveer drie kwart jaar geleden alleen maar popmuziek luisterde.
ik snap niet waarom jullie die popmuziek zo fel verdedigen, ik bedoel als je er niks verkeerds in ziet waarom zou je je er dan zo druk om maken??

Is het mogelijk dat je intens naar popmuziek hebt geluisterd, en je er nu net zo intens van afkeert? M.a.w. ben je misschien te veel in uitersten bezig?

Dat je naar veel popmuziek hebt geluisterd hoeft niet te betekenen dat je er veel van weet, dat hangt namelijk af van hoe je hebt geluisterd. Misschien was je er idd wel heel verkeerd mee bezig. Maar dat zegt misschien wel wat over jouw verkeerde gebruik ervan maar niet meteen iets over popmuziek zelf, in het algemeen.

Laat ik het duidelijk zeggen, als jij besluit om er niet meer naar te luisteren is dat OK, het is je recht en misschien wel een heel goed besluit met een goede motivatie. Maar waar ik op reageer is je uitspraken over popcultuur die ik te simplistisch en te afwijzend vindt.

Je ziet alles [ik oordeel naar je posts hier] veel te duister in, en ik mag misschien zeggen dat ik er wat over weet, aangezien ik sinds 1983 popcultuur in relatie tot geloof bestudeer. Het kan geen kwaad je te richten op het goede in de popcultuur, ook als jij besluit dat je daar zelf (voorlopig) niets mee gaat doen.

Je geeft je mening weer en dat is goed. Maar ik hoor in je posts zoveel wat niet overeenkomt met wat ik allemaal zie en hoor in de popcultuur dat ik wel moet reageren omdat ik vind dat je een verkeerd beeld schetst.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 05 jul 2005 20:50

debutler schreef:
jacobH schreef:Nog niet zolang geleden hoorde ik een liedje dat volgens de DJ een hit was waar ik het hele liedje lang werd gezongen hoe horny ze die avond wel niet was. Het spijt me, maar ik noem dat alles behalve christelijk. Walgelijk platvloers.

Hm, weet je zeker dat je verwachtingspatroon wel in orde is?
Je verwacht iets christelijks van mensen die geen christen zijn en een ruime moraal hebben wat o.a. seks betreft?
Wordt je niet geacht dit van jezelf te verwachten?
Dit kun je mensen die niet geloven toch niet opleggen?

mijn verwachtingspatroon van een mens is dat een mens geneigd is tot alle kwaad. Dat staat in de bijbel en dat bewijst de praktijk. Maar daar gaat het ten diepste niet om. Een christen kan onmogelijk zich indentificeren met zulke ranzigheid. Ik kan het mensen niet opleggen. Maar ik kan wel aangeven hoe God het wil hebben, Hij die het mensen wel oplegd. En een Christen zou zich daarom moeten laten gezeggen.

Ik kan onmogelijk begrijpen dat je de popcultuur in relatie tot het "geloof" (ik snap zulke termen nooit zo goed, over welk geloof heb je het dan?)niet zo somber in ziet. Ik ben benieuwd wat je studie allemaal te weeg heeft gebracht. Als ik TMF of MTV kijk hoef ik weinig meer te studeren.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

debutler

Berichtdoor debutler » 05 jul 2005 20:51

jacobH schreef:
Criterium 4 Wat doet de muziek met je.

Welke invloed heeft de muziek op je. Welke gedachte komen er bijvoorbeeld op als je muziek beluistert. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een muziek stuk een zondige gedachte oproept.

Andere opmerkingen.

Vooral omdat het zo moeilijk is te beoordelen is, en zo weinig de kracht wordt onderkend van muziek, gebruik de satan het als machtig middel om mensen van God weg te houden.

Een ieder zij ten volle in zijn eigen gemoed verzekerd. Wat voor de een wel kan kan voor de ander net niet meer. Laten we elkaar te snel de maat meten als we het over bijvoorbeeld andere instrumenten in de kerk hebben.

Uiteraard zal ik onvolledig zijn geweest en sommige dingen zijn vergeten. Van mij mag er worden aangevuld of worden verbeterd. Graag zelfs.

Je schrijft hier een aantal interessante en doordachte dingen. Maar dit klinkt als iets uit een andere tijd. Ik ben met cd's, DVD's, PC's, synthesizers, mp3's etc bezig. Wat moet ik met niet ritmische of onberijmde Psalmen?

Ik stoor me ook wel eens aan muziek die de tekst geheel niet ondersteund maar de aandacht ervan wegneemt dus ik kan helemaal met je meevoelen daarin.

Maar iemand kan wel zin krijgen om met een vreemde vrouw te gaan seksen terwijl hij luistert naar orgelmuziek die is gecomponeerd door een christen. Onreinheid komt uit jezelf.

Ik stel tegenover de vraag: wat doet muziek met je dan ook de vraag: wat doe jij met muziek?

Verder sta ik open voor al het goede wat John Lennon en Mick Jagger te zeggen hebben en weet ik dat muziek van christenen ook ongeinspireerd kan zijn. Een zondig iemand kan iets heel goeds schrijven. Dat goede is iets waar ik mij ook voor open stel.

Je maakt in ieder geval een aantal goede punten. Muziek heeft echt wel een bijzondere functie, en dat is iets wat God ons gegeven heeft. De een doet er veel goeds mee en de ander misschien niet.

debutler

Berichtdoor debutler » 05 jul 2005 20:57

jacobH schreef:mijn verwachtingspatroon van een mens is dat een mens geneigd is tot alle kwaad. Dat staat in de bijbel en dat bewijst de praktijk. Maar daar gaat het ten diepste niet om. Een christen kan onmogelijk zich indentificeren met zulke ranzigheid. Ik kan het mensen niet opleggen. Maar ik kan wel aangeven hoe God het wil hebben, Hij die het mensen wel oplegd. En een Christen zou zich daarom moeten laten gezeggen.

Niemand zegt hier dat een christen zich moet associeren met ranzigheid. Er zijn alleen een aantal mensen die vinden dat je je open mag stellen voor de goede dingen in de popcultuur en als je die niet ziet je dan de verkeerde kant op kijkt.
jacobH schreef:Ik kan onmogelijk begrijpen dat je de popcultuur in relatie tot het "geloof" (ik snap zulke termen nooit zo goed, over welk geloof heb je het dan?)niet zo somber in ziet. Ik ben benieuwd wat je studie allemaal te weeg heeft gebracht. Als ik TMF of MTV kijk hoef ik weinig meer te studeren.

Geloof in Christus. Als je dat nog niet begrijpt verdoe ik hier mijn tijd met jou.

Die studie heeft in ieder geval teweeg gebracht dat ik geen manipulatie van zelfbenoemde anti cultuur profeten meer tolereer, anderen help met het kritisch benaderen van de popcultuur, mijn media dieet weloverwogen samenstel i.p.v. laat opleggen door slecht onderlegde doemdenkers en ik ben veel meer gaan begrijpen van de creativiteit en het gezonde verstand van God.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 05 jul 2005 20:59

debutler schreef:
jacobH schreef:
Criterium 4 Wat doet de muziek met je.

Welke invloed heeft de muziek op je. Welke gedachte komen er bijvoorbeeld op als je muziek beluistert. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een muziek stuk een zondige gedachte oproept.

Andere opmerkingen.

Vooral omdat het zo moeilijk is te beoordelen is, en zo weinig de kracht wordt onderkend van muziek, gebruik de satan het als machtig middel om mensen van God weg te houden.

Een ieder zij ten volle in zijn eigen gemoed verzekerd. Wat voor de een wel kan kan voor de ander net niet meer. Laten we elkaar te snel de maat meten als we het over bijvoorbeeld andere instrumenten in de kerk hebben.

Uiteraard zal ik onvolledig zijn geweest en sommige dingen zijn vergeten. Van mij mag er worden aangevuld of worden verbeterd. Graag zelfs.

Je schrijft hier een aantal interessante en doordachte dingen. Maar dit klinkt als iets uit een andere tijd. Ik ben met cd's, DVD's, PC's, synthesizers, mp3's etc bezig. Wat moet ik met niet ritmische of onberijmde Psalmen?

Ik stoor me ook wel eens aan muziek die de tekst geheel niet ondersteund maar de aandacht ervan wegneemt dus ik kan helemaal met je meevoelen daarin.

Maar iemand kan wel zin krijgen om met een vreemde vrouw te gaan seksen terwijl hij luistert naar orgelmuziek die is gecomponeerd door een christen. Onreinheid komt uit jezelf.

Ik stel tegenover de vraag: wat doet muziek met je dan ook de vraag: wat doe jij met muziek?

Verder sta ik open voor al het goede wat John Lennon en Mick Jagger te zeggen hebben en weet ik dat muziek van christenen ook ongeinspireerd kan zijn. Een zondig iemand kan iets heel goeds schrijven. Dat goede is iets waar ik mij ook voor open stel.

Je maakt in ieder geval een aantal goede punten. Muziek heeft echt wel een bijzondere functie, en dat is iets wat God ons gegeven heeft. De een doet er veel goeds mee en de ander misschien niet.

Ik begrijp je opmerking "uit een andere tijd" niet. Wat wil je daar mee zeggen?

volstrekt helder dat de onreinigheid uit je zelf komt. Daar geen misverstand over. Maar als die orgel muziek tot deze gedachte komt is het voor die desbetreffende persoon fout en moet hij die niet luisteren.

Ik zou niet goed weten wat new age lennon en losbol Jagger mij zouden moeten leren. Hun gedrag is tegen het "zere been" van mijn Schepper. En uiteraard, niet alles wat ze hebben gedaan is fout geweest. Maar om nu een voorbeeld uit hun gedrag te trekken in algemene zin gaat mij veels te ver. Juist hun generatie heeft de grote geloofsafval meegemaakt en denk ik ook versterkt. (flower power, oproep om gezag te verachten.)
Hiermee wil ik niks afdoen aan de kwaliteiten en talenten die deze 2 mensen hebben (gehad) Maar ik zie ze als symbolen van de anti Christ. Ze brengen bewust of onbewust een anti christelijke boodschap.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 05 jul 2005 21:03

debutler schreef:
jacobH schreef:mijn verwachtingspatroon van een mens is dat een mens geneigd is tot alle kwaad. Dat staat in de bijbel en dat bewijst de praktijk. Maar daar gaat het ten diepste niet om. Een christen kan onmogelijk zich indentificeren met zulke ranzigheid. Ik kan het mensen niet opleggen. Maar ik kan wel aangeven hoe God het wil hebben, Hij die het mensen wel oplegd. En een Christen zou zich daarom moeten laten gezeggen.

Niemand zegt hier dat een christen zich moet associeren met ranzigheid. Er zijn alleen een aantal mensen die vinden dat je je open mag stellen voor de goede dingen in de popcultuur en als je die niet ziet je dan de verkeerde kant op kijkt.
jacobH schreef:Ik kan onmogelijk begrijpen dat je de popcultuur in relatie tot het "geloof" (ik snap zulke termen nooit zo goed, over welk geloof heb je het dan?)niet zo somber in ziet. Ik ben benieuwd wat je studie allemaal te weeg heeft gebracht. Als ik TMF of MTV kijk hoef ik weinig meer te studeren.

Geloof in Christus. Als je dat nog niet begrijpt verdoe ik hier mijn tijd met jou.

Die studie heeft in ieder geval teweeg gebracht dat ik geen manipulatie van zelfbenoemde anti cultuur profeten meer tolereer, anderen help met het kritisch benaderen van de popcultuur, mijn media dieet weloverwogen samenstel i.p.v. laat opleggen door slecht onderlegde doemdenkers en ik ben veel meer gaan begrijpen van de creativiteit en het gezonde verstand van God.

rustig maar. Als jij het over geloof hebt dan kan dat van alles betekenen. Daar hoef je niet zo opgefokt van te worden.

Ik ben geen anti cultuur profeet. Ik maak gewoon een twee deling die jij niet kan waarderen denk ik. Christelijk of anti christelijk. Cultuur of niet. Ik zie er bar weinig goede dingen in.

Maar je geeft zelf aan dat je studie hebt gedaan naar de goede zaken van de pop cultuur. Geef eens aan wat er dan zo goed aan is?

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 05 jul 2005 21:05

Jakob, helemaal gelijk, ik was redelijk recalcitrant en arrogant in mijn laatste post. Je ziet een resultaat, een lekker inhoudelijke post van jou.;-)

Om even inhoudelijk terug te reageren, wat jij aan negatieve dingen zegt over popmuziek is maar al te waar. Alleen het grote punt is dat wij (zeg maar de pro' poppers) dat ook vinden, maar dat je daarmee niet alle pop weg kunt gooien. Muziek die hier wordt besproken is helemaal geen standaard popmuziek, het meeste zou ook nooit in de top40 terecht komen omdat het daar helemaal niet geschikt voor is. We praten over twee verschillende soorten popmuziek. Natuurlijk is het grootste gedeelte van de moderne muziek pulp, maar wat ik in al mijn posts heb willen zeggen is dat er ook goede seculiere muziek is. En dat wil er nog steeds niet in bij rotss en misschien ook niet bij jou. En als je dan met zo'n kennerspost komt over een zomerhit, dan is dat wel een heel erg beetje offtopic omdat we het helemaal niet over potentiele zomerhits hebben. En dat blijf ik een beetje erg kortzichtig vinden.
The more you see the less you know

debutler

Berichtdoor debutler » 05 jul 2005 21:10

jacobH schreef:

Je hebt het over muziek uit het verleden. Ik heb het over muziek van nu.
jacobH schreef:volstrekt helder dat de onreinigheid uit je zelf komt. Daar geen misverstand over. Maar als die orgel muziek tot deze gedachte komt is het voor die desbetreffende persoon fout en moet hij die niet luisteren.

Ik denk dat het denken vernieuwt moet worden meer dan de muziek keuze gewijzigd dient te worden. Leg de verantwoordelijkheid bij jezelf en vertrouw op God niet op 'christelijke' media.
jacobH schreef:Ik zou niet goed weten wat new age lennon en losbol Jagger mij zouden moeten leren. Hun gedrag is tegen het "zere been" van mijn Schepper. En uiteraard, niet alles wat ze hebben gedaan is fout geweest.

Ik weet ook niet wat ik van sommige foute figuren in de Bijbel moet leren maar niettemin was God bereid om door hen te werken; zelfs hoeren en ezels.
jacobH schreef:Maar om nu een voorbeeld uit hun gedrag te trekken in algemene zin gaat mij veels te ver.
Hou ff op alsjeblieft!!! Ik heb het woord gedrag niet eens genoemd. Ik heb het heel duidelijk over me open stellen voor wat iemand schrijft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jacobH schreef:Juist hun generatie heeft de grote geloofsafval meegemaakt en denk ik ook versterkt. (flower power, oproep om gezag te verachten.)
De kerken hebben hier hard aan megewerkt door mensen van zich te vervreemden en te discrimineren.
jacobH schreef:Hiermee wil ik niks afdoen aan de kwaliteiten en talenten die deze 2 mensen hebben (gehad) Maar ik zie ze als symbolen van de anti Christ. Ze brengen bewust of onbewust een anti christelijke boodschap.

Ze beschrijven de wereld vanuit hun oogpunt; logisch. Ik hoed het niet met alles eens te zijn wat ze zeggen om de dingen waar ik wel wat aan heb te waarderen.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 05 jul 2005 21:16

maurits schreef:Jakob, helemaal gelijk, ik was redelijk recalcitrant en arrogant in mijn laatste post. Je ziet een resultaat, een lekker inhoudelijke post van jou.;-)

Om even inhoudelijk terug te reageren, wat jij aan negatieve dingen zegt over popmuziek is maar al te waar. Alleen het grote punt is dat wij (zeg maar de pro' poppers) dat ook vinden, maar dat je daarmee niet alle pop weg kunt gooien. Muziek die hier wordt besproken is helemaal geen standaard popmuziek, het meeste zou ook nooit in de top40 terecht komen omdat het daar helemaal niet geschikt voor is. We praten over twee verschillende soorten popmuziek. Natuurlijk is het grootste gedeelte van de moderne muziek pulp, maar wat ik in al mijn posts heb willen zeggen is dat er ook goede seculiere muziek is. En dat wil er nog steeds niet in bij rotss en misschien ook niet bij jou. En als je dan met zo'n kennerspost komt over een zomerhit, dan is dat wel een heel erg beetje offtopic omdat we het helemaal niet over potentiele zomerhits hebben. En dat blijf ik een beetje erg kortzichtig vinden.

je punt is helder en terrecht, ik poste dwars iets door een topic heen. Ik ben deze discussie een beetje moe. Ik heb me in voorgaande discussie's uitvoerig bezig gehouden met mijn bezwaren tegen de huidige pop cultuur. Ik zal ook niet zeggen dat alles fout is. Helemaal niet. Er is prachtige pop muziek. Maar nu praktisch. Hoe luister je dan? Radio uit, radio aan? weetje. Ik had een aanzienlijke CD collectie van duizenden guldens. Toen ik met God te maken kreeg in mijn leven, ben ik begonnen met het "ergste" uit mijn cd collectie te verwijderen. En ik kan je verzekern dat ik een redelijk brede pop smaak had. Van de smashing pumpkins tot dire straits. Van (hapy) hardcore tot snoei harde punk.

Een voor een ben ik de muziek gaan beoordelen de inhoud van de muziek te controleren. Heel vaak ging het me aan het hart, maar wilde ik vrede in mijn geest, toch gooide ik uiteindelijk de cd weg omdat het expliciet of verborgen foute elementen in zaten. Die God, wiens toorn gevoelig op mij ruste, kwetste.

Op een gegeven moment hield ik U2 en een aantal andere cd's over. Maar toen ik las dat Bono een fan van Prince was, en omging met mick jagger dacht ik ineens anders. Het is de cultuur die door en door slecht is. En ja natuurlijk zitten er ook goede elementen in. Maar die zitten in het hindoeisme en in de Islam ook ongetwijfeld. MAar dat maakt het geen aanvaardbare godsdienst.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 05 jul 2005 21:19

debutler schreef:
jacobH schreef:

Je hebt het over muziek uit het verleden. Ik heb het over muziek van nu.
jacobH schreef:volstrekt helder dat de onreinigheid uit je zelf komt. Daar geen misverstand over. Maar als die orgel muziek tot deze gedachte komt is het voor die desbetreffende persoon fout en moet hij die niet luisteren.

Ik denk dat het denken vernieuwt moet worden meer dan de muziek keuze gewijzigd dient te worden. Leg de verantwoordelijkheid bij jezelf en vertrouw op God niet op 'christelijke' media.
jacobH schreef:Ik zou niet goed weten wat new age lennon en losbol Jagger mij zouden moeten leren. Hun gedrag is tegen het "zere been" van mijn Schepper. En uiteraard, niet alles wat ze hebben gedaan is fout geweest.

Ik weet ook niet wat ik van sommige foute figuren in de Bijbel moet leren maar niettemin was God bereid om door hen te werken; zelfs hoeren en ezels.
jacobH schreef:Maar om nu een voorbeeld uit hun gedrag te trekken in algemene zin gaat mij veels te ver.
Hou ff op alsjeblieft!!! Ik heb het woord gedrag niet eens genoemd. Ik heb het heel duidelijk over me open stellen voor wat iemand schrijft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jacobH schreef:Juist hun generatie heeft de grote geloofsafval meegemaakt en denk ik ook versterkt. (flower power, oproep om gezag te verachten.)
De kerken hebben hier hard aan megewerkt door mensen van zich te vervreemden en te discrimineren.
jacobH schreef:Hiermee wil ik niks afdoen aan de kwaliteiten en talenten die deze 2 mensen hebben (gehad) Maar ik zie ze als symbolen van de anti Christ. Ze brengen bewust of onbewust een anti christelijke boodschap.

Ze beschrijven de wereld vanuit hun oogpunt; logisch. Ik hoed het niet met alles eens te zijn wat ze zeggen om de dingen waar ik wel wat aan heb te waarderen.

sorry, ik vind je stijl niet fijn.

ik ga hier dus verder ook niet op in.

debutler

Berichtdoor debutler » 05 jul 2005 21:27

jacobH schreef:rustig maar. Als jij het over geloof hebt dan kan dat van alles betekenen. Daar hoef je niet zo opgefokt van te worden.

Wat zou dat allemaal moeten betekenen? Ik snap niet waar je het over hebt.
jacobH schreef:Ik ben geen anti cultuur profeet.

Deze discussie gaat in feite over Joe Schimmel e.d., voel je alsjeblieft niet persoonlijk aangesproken. Ik heb het niet over jou.
jacobH schreef:Ik maak gewoon een twee deling die jij niet kan waarderen denk ik. Christelijk of anti christelijk. Cultuur of niet. Ik zie er bar weinig goede dingen in.
Jammer, je mist heel wat goeds. En daarmee zullen anderen in jouw omgeving ook veel missen en dat is nog jammerder.
jacobH schreef:Maar je geeft zelf aan dat je studie hebt gedaan naar de goede zaken van de pop cultuur. Geef eens aan wat er dan zo goed aan is?

Wat denk je dat ik hier zit te doen??????????

Niet genoeg? Lees dit!
http://popnow.blogspot.com/
http://popcultuuru2dylan.blogspot.com/
http://waarschuwingtegenpopmuziek.blogspot.com/
http://theysoldtheirsoulsforrocknroll.blogspot.com/

debutler

Berichtdoor debutler » 05 jul 2005 21:33

jacobH schreef:
sorry, ik vind je stijl niet fijn.
ik ga hier dus verder ook niet op in.

Geef niet op. Je hebt sterke punten gemaakt, je bent een goede denker.
Ik heb ook zo over de popcultuur gedacht zoals bijvoorbeeld:
jacobH schreef:Op een gegeven moment hield ik U2 en een aantal andere cd's over. Maar toen ik las dat Bono een fan van Prince was, en omging met mick jagger dacht ik ineens anders. Het is de cultuur die door en door slecht is. En ja natuurlijk zitten er ook goede elementen in. Maar die zitten in het hindoeisme en in de Islam ook ongetwijfeld. MAar dat maakt het geen aanvaardbare godsdienst.

Door associatie mensen aan de zondige kant zetten is iets wat ik ooit gedaan heb. Ik werd er erg moe en bang van. Ik zeg niet dat jij dit doet. Ik vermoed het alleen.

Ik waardeer je aandeel in de discussie. Leg het bij God neer en vraag Hem om wat verheldering en rust in je denken. Ik zal proberen mijn gewauwel een beetje goed verteerbaar te houden. :D

Terug naar “Archief”