"het staat in de Bijbel dus punt"
Yeah right. Ben ik ff blij dat ik nooit gezegd heb ALLES te zullen doen wat mensen beweren, zelfs al staat het in de bijbel.
Moderator: Moderafo's
Het staat in de Bijbel dat je een hoedje op moet (PUNT) dus doe je dat.
Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.
Raido schreef:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
muiz schreef:Raido schreef:6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
Is dit nog steeds zo not-done als toen? volgens mij staat er in een andere vertaling dat het een schande is. is het nog steeds een schande? nee. nou dan. Dan klopt de eerste helft ook niet meer
Raido schreef:Maar een iegelijke vrouw, die bidt of profeteert met ongedekten hoofde, onteert haar eigen hoofd; want het is een en hetzelfde, alsof haar het haar afgesneden ware.
6 Want indien een vrouw niet gedekt is, dat zij ook geschoren worde; maar indien het lelijk is voor een vrouw geschoren te zijn, of het haar afgesneden te hebben, dat zij zich dekke.
7 Want de man moet het hoofd niet dekken, overmits hij het beeld en de heerlijkheid Gods is; maar de vrouw is de heerlijkheid des mans.
Welnee maar ik geef alleen aan op welk punt de reformatorische kerken het hoedjes/hoofddeksel standpunt baseren, de kern van het hoofddoekjes geheel komt er op neer dat de vrouw onderdanig hoort te zijn aan de man, dat is de kern als je verder leest.hooligan schreef:Negeer je mijn vraag raido?
wel dus, dit was mijn vraag:Raido schreef:Welnee maar ik geef alleen aan op welk punt de reformatorische kerken het hoedjes/hoofddeksel standpunt baseren, de kern van het hoofddoekjes geheel komt er op neer dat de vrouw onderdanig hoort te zijn aan de man, dat is de kern als je verder leest.hooligan schreef:Negeer je mijn vraag raido?
Prediker staat vol tips van hoe jij je leven goed in kunt vullen, mooi boek is dat, en ja dat uit Timotheus is natuurlijk wel erg cultureel bepaald hoor
hooligan schreef:HAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA geweldig hoe mensen zichzelf tegen kunnen spreken. Het staat in de bijbel (punt) dus dan doe je dat, dan wijs ik je op een paar puntjes, en dat hoeft dan niet terwijl het wel in de bijbel staat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten