Niveauverschil binnen vriendengroepen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maaike

Berichtdoor Maaike » 04 jun 2005 18:41

En toch blijf ik erbij dat het perfect kan, mensen van verschillende niveau's. Dan blijft het een beetje in evenwicht.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2005 18:43

Het ligt misschien ook wel aan de leeftijd. Ik denk dat het op je 14e makkelijker kan dan wanneer je 25 bent.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 04 jun 2005 18:53

Aragorn schreef:Het ligt misschien ook wel aan de leeftijd. Ik denk dat het op je 14e makkelijker kan dan wanneer je 25 bent.

Ik denk juist in je studententijd! Na je studententijd zal het niveau er minder toe doen.
Afbeelding

Maaike

Berichtdoor Maaike » 04 jun 2005 19:03

Hoezo makkelijker???

Ik denk juist van niet. Als je 14 bent kijk je juist veel naar uiterlijk en ook wel naar niveau. Dus ik denk juist dat het moeilijker gaat. En daarom ben ik zo blij dat het gewoon goed gaat in mn vriendenkring!!!

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 04 jun 2005 19:06

Maaikje schreef:Hoezo makkelijker???

Ik denk juist van niet. Als je 14 bent kijk je juist veel naar uiterlijk en ook wel naar niveau. Dus ik denk juist dat het moeilijker gaat. En daarom ben ik zo blij dat het gewoon goed gaat in mn vriendenkring!!!
\

dat moet je dan ook absoluut zo houden!! maar het punt is; als je wat ouder wordt.. de een gaat studeren, de ander gaat werken, iedereen gaat z'n eigen weg.. en dan blijf je meestal niet meer op één lijn zitten.. hoe jammer dat soms ook is, over heel veel dingen kun je goed met elkaar praten, maar er zijn ook onderwerpen waarbij het tussen verschillende niveaus gewoon niet klikt

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 04 jun 2005 19:08

Hm, als je 14 bent ben je nog volop aan het ontwikkelen en nog aan het uitzoeken wat je leuk vind. enzo.

Ik denk dat je op je 25e al een stuk stabieler bent, en je steeds meer met wezenlijke dingen bezig gaat houden.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

André

Berichtdoor André » 04 jun 2005 19:12

JialiKelly schreef:Hm, als je 14 bent ben je nog volop aan het ontwikkelen en nog aan het uitzoeken wat je leuk vind. enzo.

Ik denk dat je op je 25e al een stuk stabieler bent, en je steeds meer met wezenlijke dingen bezig gaat houden.
Soms ook al wel met 21 :P

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 04 jun 2005 19:15

Ja idd :)

Het was maar om Aragorns punt te bevestigen aan de hand van zijn reactie :)
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 jun 2005 19:38

André schreef:
JialiKelly schreef:Hm, als je 14 bent ben je nog volop aan het ontwikkelen en nog aan het uitzoeken wat je leuk vind. enzo.

Soms ook al wel met 21 :P

Studenten niet ;)

Flex187
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Flex187 » 04 jun 2005 21:06

Inderdaad, hoewel dat in sommige gevallen wel eens mis gaat. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 jun 2005 23:32

reform schreef:
Aragorn schreef:Het ligt misschien ook wel aan de leeftijd. Ik denk dat het op je 14e makkelijker kan dan wanneer je 25 bent.

Ik denk juist in je studententijd! Na je studententijd zal het niveau er minder toe doen.

Nah, het ging me niet echt om student-zijn of niet, en ook niet perse om 25 zijn. Dat koos ik eigenlijk vooral omdat 20 zo niet-verder-dan-jezelf-kijkend zou klinken omdat ik dat zelf ben. :P

Wat ik bedoelde is dat je op je 14e nog niet zo duidelijk een persoonlijkheid en interesses ontwikkeld hebt als 10 jaar later. Hoe meer mensen zich ontwikkelen, hoe verder hun persoonlijkheden en interesses uit elkaar kunnen lopen (alhoewel dat als je bejaard bent misschien wel weer convergeert - die indruk krijg ik weleens bij bussen vol oudjes :P ).

Tooske

Berichtdoor Tooske » 05 jul 2005 10:23

Bij ons binnen de vriendengroep is er een enorm niveau verschil!
Er zijn er verschillende die niet eens hun school afgemaakt hebben en er zijn er een aantal die uni/hbo opleiding volgen! Ook ligt de leeftijd tussen de 17-23 jaar. Het gaat prima samen. Natuurlijk heb je hele andere gesprekken met een hoogopgeleidde, maar we kunnen net zoveel lol hebben met elkaar. Daar gaat het om.
Ook al ben je laagopgeleid, je moet naar iemands karakter kijken en iemand respecteren!!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 jul 2005 10:58

ik vind dat best een moeilijk onderwerp
bij ons in de kerk zit een meisje die heel laag niveau heeft minder dan ivbo en der verloofde heeft een hele hoge opleiding op de uni gedaan
ze gaan in december trouwen en in amersfoort wonen op een flatje hij heeft daar werk en zij helemaal niks hier werkt ze in een fabriek.
ik maak er echt zonde van ze legt ontzettend moeilijk contact en hij heeft een paar vrienden die al heel erg lang allemaal studies doen op de uni. er zijn heel veel twijfels of ze het samen gaan redden ik hoop van wel maar tis wel moeilijk te geloven wie heeft er met zoiets ervaring??

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 jul 2005 11:01

Hm, ik zou niet met zo'n verschil kunnen leven en begrijp ook niet dat zij dat wel kunnen. Waar liggen de overeenkomsten dan nog, als je zo'n verschillende sociale en leef- en denkwereld hebt?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 05 jul 2005 14:35

Ik onderschrijf Aragorns reactie. Ook ik zou daar niet mee kunnen en willen leven.

Terug naar “Archief”