They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

debutler

Berichtdoor debutler » 03 jul 2005 14:31

Kaw schreef:Ik zeg niet dat U2 satanisch is en ik geloof dat er om U2 grote vraagtekens te zetten zijn. Op het 1ne moment "eet hij de kruimels van de tafel" en op het andere moment citeerd hij met een op de kop hangend kruis een stuk uit sympathy for the devil.

Het is geen ondersteboven kruis, het is gewoon een ongewoon kruissymbool, door de lichtval lijkt het ietwat op een ondersteboven kruis. Maar Bono en anderen hebben dit sieraad regelmatig gedragen en het is op veel foto's en videofragmenten te zien en duidelijk geen ondersteboven kruis!

Ik heb uitvoerig gesproken met Joe Schimmel, ook over U2, en hij wil gewoon alleen maar duisternis zien.
Een interview met U2 dat Joe Schimmel en ik allebei in ons bezit hebben wordt door hem helemaal negatief uitgelegd terwijl ik er de ironie en symboliek in herken.

Schimmel verbind uit hun verbind gerukte bijbelteksten en interview gedeeltes aan elkaar die nauwelijks iets met elkaar te maken hebben. Hij zoekt naar negativiteit en is geobsedeerd door Satan.

Hij kent teksten die hij naar eigen zeggen onder inspiratie van Satan schreef nog steeds uit zijn hoofd en zegt ze tijdens toespraken op terwijl hij steeds intenser en heftiger gaat praten. Er lijkt ook een soort trance over hem te komen.

Het is ironisch, maar ik denk dat Joe Schimmel is geworden wat hij bestrijd; een door Satan geobsedeerde man die een jong publiek mee de negativiteit intrekt. En hij is in de war.

Laat je nooit leiden door iemand die zo geobsedeerd is. Zoek de vrede van Christus. Hij zal je wel leiden om de juiste keuzes te maken in media en andere dagelijkse zaken. Het wordt tijd dat we dit soort idolen gaan wegdoen in de kerken.

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 03 jul 2005 20:34

ja sorry hoor, een ongewoon kruissymbool??en dat ie nou net voor dat symbool gekozen heeft he... dat is cker ook allemaal toevallig, zo kun je natuurlijk alles goed praten. volgens mij steek je gewoon je kop in't zand voor iets waarvan je ten diepste wel weet dat het niet tot eer van God is?

debutler

Berichtdoor debutler » 04 jul 2005 09:57

rotss schreef:ja sorry hoor, een ongewoon kruissymbool??en dat ie nou net voor dat symbool gekozen heeft he... dat is cker ook allemaal toevallig, zo kun je natuurlijk alles goed praten. volgens mij steek je gewoon je kop in't zand voor iets waarvan je ten diepste wel weet dat het niet tot eer van God is?

Je wilt eigenlijk helemaal niets positiefs horen, hé?

Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 10:10

Rotss, Bono was misschien gewoon wat minder tactisch, maar dat maakt niet zijn muziek tot iets gruwelijks, satanswerk of iets van die aard. Door een kruis op de kop te dragen (ik weet er niet het mijne van) is nu zijn muziek verkeerd? Laten we dan Asaf en David ook maar even verdoemen en niks meer van hun zingen in de kerk, David, die gore moordenaar, overspeler, terrorist etc etc..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 04 jul 2005 10:22

of jullie niks negatiefs?
ik veroordeel niemand ik zeg alleen dat ik het niet kan en wil verantwoorden om naar de muziek van U2 te luisteren.

debutler

Berichtdoor debutler » 04 jul 2005 10:46

Hdet kruis wat hij draagt en in de video omhoog houdt tijdens Helter Skelter heeft een scharniertje. Het hangt aan een leren koord.

Afbeelding

debutler

Berichtdoor debutler » 04 jul 2005 10:51

Voor mensen die geloof en leven in de wereld gescheiden proberen te houden is U2 idd wat moeilijk, want bij U2 loopt alles door elkaar. God is bij hen overal te vinden, in het midden van armoede, twijfel, ziekte, onzekerheid, verlangen, boosheid... alles.
Bij U2 staat God midden in het leven en is Hij niet beperkt tot religie en kerk. Maar dat spreekt mij juist aan!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 10:51

Het is geen gewoon kruis inderdaad, daarvoor is het teveel versierd dus valt het al niet echt onder christelijk kruizen, het kruis is bijna Gothic-achtig.

of jullie niks negatiefs?
wat is er negatief dan :D dat david moordenaar was?

debutler

Berichtdoor debutler » 04 jul 2005 11:07

Ik heb al gezegd dat Bono wellicht net zo fout en goed is als Koning David destijds. Ik wil wel wat negatiefs horen, maar dan wel liever de waarheid.

Door niet te willen luisteren naar artiesten die niet geloven en die een hoop waardevolle dingen te vertellen hebben sluiten we ons af voor wat God wil doen in de wereld.

Als wij ons terugtrekken op ons christelijke, 'veilige' eilandje dienen we God niet maar onszelf.

Hij is er meer bij gebaat als wij juist luisteren naar mensen en in dialoog gaan met de samenleving.
Want als we luisteren zal er ook naar ons geluisterd worden.

Als we ons afsluiten maken we de kerk tot een mooie kooi waar we God in proberen op te sluiten. God zoekt naar mensen die, net als Jezus, de samenleving in duiken en laten zien wat leven met God waard is.

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 04 jul 2005 11:08

Voor mensen die geloof en leven in de wereld gescheiden proberen te houden is U2 idd wat moeilijk, want bij U2 loopt alles door elkaar. God is bij hen overal te vinden, in het midden van armoede, twijfel, ziekte, onzekerheid, verlangen, boosheid... alles.
Bij U2 staat God midden in het leven en is Hij niet beperkt tot religie en kerk. Maar dat spreekt mij juist aan!!

mij niet!! 8)

wat is er negatief dan dat david moordenaar was?[quote]

Ja, ook ja

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 04 jul 2005 11:30

ik snap niet dat je de zanger van U2 met David vergelijkt?? en de andere argumenten?? waar lees je dat in de bijbel??

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 11:37

ik snap niet dat je de zanger van U2 met David vergelijkt?? en de andere argumenten?? waar lees je dat in de bijbel??

David vermoord Uria om Batsheba
David gaat vreemd met Batsheba
David vermoord een groot aantal mensen in zijn oorlogen
David ontheiligd de tabernakel door het brood te eten (75 priester sterven)
David maakt psalmen tot Gods eer

Bono heeft een kruis op zijn kop
Bono maakt muziek tot Gods eer

Zijn daarom de liederen van Bono en David opeens niet Goderend meer?

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 04 jul 2005 11:50

oow zingt Bono tot Gods eer?? dat was me nog niet opgevallen. enne in een eerdere post werd door iemand gezegt dat hij niet geloofde??
dat is misschien ook direct de reden waarom je David en Bono niet kunt vergelijken.

debutler

Berichtdoor debutler » 04 jul 2005 13:09

Bono gelooft. Hij is christen geworden tijdens een opwekking op school in de jaren 70. Hij wordt enorm gemotiveerd door het geloof en wat hij in de Bijbel leest en is een groot liefhebber van de Psalmen. Tijdens de vorige tour haalde hij Psalm 116 aan als een gebed en een belofte:

What can I give back to GOD
for the blessings he's poured out on me?
'll lift high the cup of salvation--a toast to GOD!
I'll pray in the name of GOD;
I'll complete what I promised GOD I'd do,
and I'll do it together with his people.

(Novum) - U2 heeft nee gezegd tegen 12,5 miljoen pond (18,2 miljoen euro). De Ierse band zou dit bedrag krijgen als de hit 'Where the streets have no name' uit 1987 gebruikt mocht worden in een televisiereclame. "We hebben het bijna gedaan. Ik weet vanuit mijn werkzaamheden in Afrika wat je met 12,5 miljoen kunt kopen", zegt Bono. "Het was erg moeilijk weg te lopen van 12,5 miljoen."

De 45-jarige zanger, wiens filantropische activiteiten hem twee nominaties voor de Nobelprijs voor de vrede hebben opgeleverd, liet weten er over gedacht te hebben het geld weg te geven. "Maar als we mensen vertellen dat we het geld weggeven, klinkt dat zo pompeus." Uiteindelijk zijn de bandleden tot de conclusie gekomen dat ze het nummer niet willen verbinden aan een reclame.

De Ierse band was eerder te zien in een televisiereclame van iPod,met de hit 'Vertigo'. U2 heeft hier veel kritiek op gekregen, hoewel de band geen geld heeft ontvangen van de betreffende fabrikant.

©Nieuws.nl

"But if a show is a little off, and there's a hole, that's the one song we can guarantee that God will walk through the room as soon as we play it. So the idea that when we played it, people would go, `That's the such-and-such commercial,' we couldn't live with it."
--Bono on why U2 refused £12.5 million to allow "Where the Streets have No Name" for a commercial.
thunderstruck.org

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 13:48

rotss schreef:oow zingt Bono tot Gods eer?? dat was me nog niet opgevallen. enne in een eerdere post werd door iemand gezegt dat hij niet geloofde??
dat is misschien ook direct de reden waarom je David en Bono niet kunt vergelijken.
Hij is geen refo, geen christen zoals jij en mij... maar hij kent Jezus.

Terug naar “Archief”