euthanasie en abortus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 02 jul 2005 16:49

Rene Z schreef:Uiteraard kan dat, fysiek, maar kan het ook geestelijk? Het is nogal makkelijk om te zeggen, o je moet dat kind maar krijgen het is God's wil. Was het ook God's wil dat ze verkracht werd? Ik ben overigens voor euthenasie omdat ik geloof dat God niet wil dat we onnodig (pijn)lijden. En dit bedoel ik dan in het kader van ongeneeselijk ziek zijn bv kanker in de eindfase.

BS.
Als God niet wil dat we "onnodig (pijn)lijden", zal hij ons zelf wel doden. Kom op zeg... wat een onzin om daar mensen voor te gebruiken!

Is het geen onnodig lijden van de betreffende arts, die zoveel mensen doodt? Is dat geen lijden? Dat is mijns inziens het ergste lijden dat met euthanasie te maken heeft.

Het is nogal makkelijk om te zeggen dat ik je mag doodslaan omdat je chronisch ziek bent. Bullshit.

Waar baseer je het op en waarom stel je het zo?
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 02 jul 2005 19:01

Ik denk dat Rene de 'passieve' euthanasie bedoeld. Ben ik ook niet tegen bij een onomkeerbaar proces in de eindfase.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 02 jul 2005 23:25

Cathy schreef:Ik denk dat Rene de 'passieve' euthanasie bedoeld. Ben ik ook niet tegen bij een onomkeerbaar proces in de eindfase.

Ik ook niet, als verpleegkundige kom je het heel veel rtegen. Het is iets wat met alle voorzichtigheid besloten moet worden, maar bij bijv. een oude hele zieke man ga je niet de laatste uren nog sondevoeding geven, of die man moet het nodig hebben (wat vrijwel nooit zo is). Je mag het leven ook niet zelf verlengen zeg maar...(ff geen discussie over voorzienigheid)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: euthanasie en abortus!!

Berichtdoor jas » 02 jul 2005 23:53

chatje schreef:heey mense
ben ik weer met een vraag:

kga dalijk aan een opleiding beginne in de verpleegkunde en heb pas een intake gesprek gehad.
daar hadden ze het dus over euthanasie en abortus hoe wil je daar op reageren als christelijk zijnde in een onchristelijk ziekenhuis.
daar kwam ik dus achter dat ik nog niet goed echt uit kan leggen hoe wij dr overdenken. kan wel een begin maken maar als ze door gaan vragen weet ik het niet meer.
hoe kan je het beste uitleggen hoe je er over denkt als christen zijnde
khoop dat iemand kan helpen

grtz chat

Ik zou het eens willen omdraaien. Laat hen maar eens uitleggen waarom ze het recht menen te hebben het wel te doen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2005 11:36

Ik ben ook voor passieve euthanasie: de natuur z'n gang laten gaan. Verder over zwangerschap na verkrachting: Op zo'n moment moet je zelf met God overleggen wat je zult doen, zoals eigenlijk bij alle keuzes die je moet maken in je leven. Als God je laat weten dat je het kindje moet houden, dan moet je dat zeker doen en dan zal Hij je ook de kracht geven om het op te voeden enzo.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 03 jul 2005 12:08

t is trouwens zo dat bij verkrachting de kans om zwanger te raken erg klein is, omdat je dan zo bang bent dat er een stofje vrij komt die op een of andere manier er voor zorgt dat je dus niet zwanger raakt.

maar dat is dan wel het tiepe verkrachting van bijvoorbeeld een vent die uit de bosjes springt en je meeneemt.

bij langdurig misbruik is de kans op zwangerschap veel groter.

ik denk dat als God wilt dat die zwangerschap stuk loopt, of dat je niet zwanger word, Hij dat wel regelt, en ik denk eigelijk niet dat je hoeft te bidden of je dat leven in je dood moet maken of niet. Als hij wil dat het sterft gebeurd dat wel.
maar ik denk op andere manieren dan deze. dan zou je je later nog schuldig kluinnen gaan voelen ook.
en dat is niet wat God wilt zeg maar. dan zou hij verantwoording tochweer op mensen afschuiven over leven en dood.
ik ben het er dus niet mee eens.

bovendien ga je er volgens mij ook niet helemaal rustig voor zitten, als je net verkracht bent om dan eens af te gaan vragen welke keuze je moet gaan maken. dan ben je toch helemaal van de kaart.
xxx Plien

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 jul 2005 20:59

Pauline schreef:t is trouwens zo dat bij verkrachting de kans om zwanger te raken erg klein is, omdat je dan zo bang bent dat er een stofje vrij komt die op een of andere manier er voor zorgt dat je dus niet zwanger raakt.

maar dat is dan wel het tiepe verkrachting van bijvoorbeeld een vent die uit de bosjes springt en je meeneemt.

bij langdurig misbruik is de kans op zwangerschap veel groter.

ik denk dat als God wilt dat die zwangerschap stuk loopt, of dat je niet zwanger word, Hij dat wel regelt, en ik denk eigelijk niet dat je hoeft te bidden of je dat leven in je dood moet maken of niet. Als hij wil dat het sterft gebeurd dat wel.

En als Hij niet wil dat je verkracht wordt gebeurt het ook niet? Ik vind dat je er wel degelijk een beslissing van de mens gevraagd wordt in zo'n situatie.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 jul 2005 21:10

Paulien, ik denk niet dat er altijd gebeurt wat God wil, integendeel.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 jul 2005 21:22

Lalage schreef:Paulien, ik denk niet dat er altijd gebeurt wat God wil, integendeel.

Ik denk dat wel. Maar God zet de mens niet buitenspel. We zijn geen marionetten. God verwacht interactie van ons.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 03 jul 2005 22:17

jas schreef:
Lalage schreef:Paulien, ik denk niet dat er altijd gebeurt wat God wil, integendeel.

Ik denk dat wel. Maar God zet de mens niet buitenspel. We zijn geen marionetten. God verwacht interactie van ons.

Dat denk ik ook ja....állees is al bepaald' maar juist daarom....maak je keuzes met GOD!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 jul 2005 09:45

tip: http://www.eo.nl/portals/toplist.jsp?po ... l.TVportal

kijk de bovenste uitzending eens, dit leert je kijken door een andere bril.

wat ik een geweldig tekst vindt uit de bijbel is dit:

13 U was het die mijn nieren vormde,
die mij weefde in de buik van mijn moeder.
14 Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,
wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.

zo Grote God hebben wij! een God die iedereen al aan het maken is in de moederschoot! En welk mensekind durft aan zo iets moois te komen!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 jul 2005 10:37

Als het te laat is voor abortus, pleeg je euthanasie.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 jul 2005 10:38

jas schreef:Als het te laat is voor abortus, pleeg je euthanasie.
:) hmm mag er niet om lachen...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 jul 2005 10:42

Raido schreef:

van wie niet?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 jul 2005 10:42

Raido schreef:

Dat mogen we zeker niet. De laatste jaren zijn er al rechtszaken gevoerd door (ernstig gehandicapte) mensen tegen hun ouders die vonden dat ze geaborteerd hadden moeten worden. En de teneur van deze tijd is, dat er actieve euthanasie gepleegd wordt op pasgeboren kinderen met een ernstige handicap. Trieste ontwikkelingen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”