Berichtdoor Pauline » 02 jul 2005 14:31
Nou wat ik hierop zou zeggen is een beetje het volgende,
Ik ben tegen abortus en euthanasie.
omdat ik denk dat het niet wij mensen zijn, maar god die besluit over leven en dood. en ik denk niet dat het goed is als wij die beslissing uit zijn handen nemen.
als iemand zwanger is, ongewenst, en je wilt het laten weghalen, terwijl het al leeft, ik vind fdat persoonlijk eigelijk al moord, bovendien beslis je dan weer over leven of dood etc...
dan zijn er mensen die zeggen, ja maar stel nou dat je verkracht word.
dan nog zou ik het houden.
dat kindje kan het namelijk niet helpen dat je dat gebeurt is.
nou kan je denken van ja, maar dat zeg je nu, totdat het je gebeurt.
ik spreek uit ervaring, ik klets niet uit mn nek. ik heb geen kind, maar ik ben een hele tijd bang geweest dat ik zwanger zou zijn.
en dan dacht ik ook hier over na.
en ik denk toch, het kindje is dan de dupe.
en dat vind ik erg.
en over euthanasie, uit menselijk standpunt kan ik begrijpen dat mensen dat willen. stel dat nou iemand helemaal als een kasplantje leeft, of enorm veel pijn heeft.
dat vind ik eigelijk nog moeilijker beslissen omdat die persoon soms zelf kiest zeg maar. maar goed als die persoon dat echt wil, dan vind ik blijft het die keuze van die persoon. maar ik zou het niet uitvoeren zeg maar.
dan moet die persoon het maar met iemand anders oplossen. niet met mij.
als die persoon nou niet kan kiezen, dan gooi ik het toch weer op dat god beslist over dood en leven en niet de mens.
als ze nou nog meer door zouden vragen, en ik zou geen antwoorden meer weten.
ja dan is dat hun probleem. misshciem makkelijk gezegd, maar ik blijf gewoon bij mijn punt dat ik het gewoon niet wil doen uit principes.
en als zij dan proberen mij hemealal met mn mond vol tanden te laten staan, of ik weet het gewoon niet meer. dan vind ik dat je dat ook gewono kan zeggen hoor. niemand heeft alle antwoorden.
maar gewoon voor jezelf is het toch handig om te weten hoe je er zelf over denkt.
xxx
Plien