ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 01 jul 2005 09:57

TheKeimpe schreef:Hmmmmm...

Sommige refo's stoppen mij in een hokje, dus ik stop alle refo's in een hokje...
Eerst alle refo's in een hokje stoppen en dan gaan klagen dat ze allemaal hetzelfde zijn...

Best grappig :mrgreen:

Idd ja.... :mrgreen:

In de psychologie hebben ze daar een verklaring voor. Op een gegeven moment gaat een slachtoffer (in casu hooligan) zich zo identificeren met zijn of haar dader (in casu alle boze, foute, fundamentalistisch en enge talibanrefo's) dat het slachtoffer dit gedrag gaat overnemen.

Het is allemaal wel te begrijpen eigenlijk....
Geen commentaar

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jul 2005 09:58

Weetje wat zodra ik de eerste beste eerlijke, oprechte, vriendelijke, niet egoistische refo tegenkom schaaf ik mn mening wat bij. En je hoeft voor mij te bidden, dan belast je jezelf nog meer met mij terwijl je al zo moe word van me. Zowieso vind ik het helemaal niet bekrompen generaliseren, en zeker niet subjectief. Ik kan er ook niets aan doen dat al die 10000en refo's zo slecht waren. MIsschien zijn er wel een paar goede refo's dan zijn ze waarschijnlijk de uitzondering die regel bevestigd.
Hoi, aangenaam, schaaf nu je mening maar bij
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Motormuis
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Motormuis » 01 jul 2005 10:03

Raido schreef:
Weetje wat zodra ik de eerste beste eerlijke, oprechte, vriendelijke, niet egoistische refo tegenkom schaaf ik mn mening wat bij. En je hoeft voor mij te bidden, dan belast je jezelf nog meer met mij terwijl je al zo moe word van me. Zowieso vind ik het helemaal niet bekrompen generaliseren, en zeker niet subjectief. Ik kan er ook niets aan doen dat al die 10000en refo's zo slecht waren. MIsschien zijn er wel een paar goede refo's dan zijn ze waarschijnlijk de uitzondering die regel bevestigd.

Dan ben je dus waarschijnlijk geen echte refo :mrgreen: :mrgreen:

In de optiek van hooligan bedoel ik dan he....Want jij past niet in zijn hokje....

Doe geen moeite, heeft geen zin. Als mensen zo beperkt denken, is het vaak al vergeefse moeite. Dat zie je bij rechts (die bij GG, GGiN, OGG, HHHK etc etc voorkomen) en bij links (evangelisch etc. etc).

Helaas, maar waar....Heeft ook met een bepaald intellect te maken.
Geen commentaar

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jul 2005 10:11

Haar hokje ;-) nee ik ben een altometalheadrefo :)

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 01 jul 2005 17:40

Raido schreef:

HAHAHA heel geestig.. Leuk dat je zelf zo positief over jezelf denkt, maar
als je het niet erg vind kan ik dat niet beoordelen uit deze 1e regel van jou.
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."
So, What that make you? Good?

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 01 jul 2005 17:42

Motormuis schreef:
Raido schreef:

Dan ben je dus waarschijnlijk geen echte refo :mrgreen: :mrgreen:

In de optiek van hooligan bedoel ik dan he....Want jij past niet in zijn hokje....

Doe geen moeite, heeft geen zin. Als mensen zo beperkt denken, is het vaak al vergeefse moeite. Dat zie je bij rechts (die bij GG, GGiN, OGG, HHHK etc etc voorkomen) en bij links (evangelisch etc. etc).

Helaas, maar waar....Heeft ook met een bepaald intellect te maken.

Oohw jij maakt ook hokjes zie ik. En jij bent hier nu beperkt aan het denken. Sorry niet iedereen is zo perfect als jij blijkbaar bent, maar mijn denken is zeker niet beperkt, grappig dat jij kan oordelen hoe intellectueel ik zou zijn uit een paar post. Maar bedankt je laat precies zien wat ik bedoelde...
You need people like me so you can point your fingers, and say "that's the bad guy."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jul 2005 19:58

cyrina schreef:Met godsdienst kwam ik echt nooit boven de 5 uit, hoe hard ik ook leerde, helaas de meningsvragen werden altijd foutgerekend.

:mrgreen:

*Helaas, die vraag heb je fout.
-Waarom?
*Je hebt je mening gegeven.
-Maar daar werd toch om gevraagd!
*Ja, maar je mag die mening niet hebben. Jij moet nog veel leren in deze maatschappij.. *zucht*

8)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jul 2005 20:06

eerlijke, oprechte, vriendelijke, niet egoistische refo, daar val ik gewoon in :)

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 01 jul 2005 20:41

Raido schreef:eerlijke, oprechte, vriendelijke, niet egoistische refo, daar val ik gewoon in :)

Praat je altijd over jezelf?? Jij kan dat vinden maar bewijs het maar eens..

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 01 jul 2005 20:51

Motormuis schreef:
TheKeimpe schreef:Hmmmmm...

Sommige refo's stoppen mij in een hokje, dus ik stop alle refo's in een hokje...
Eerst alle refo's in een hokje stoppen en dan gaan klagen dat ze allemaal hetzelfde zijn...

Best grappig :mrgreen:

Idd ja.... :mrgreen:

In de psychologie hebben ze daar een verklaring voor. Op een gegeven moment gaat een slachtoffer (in casu hooligan) zich zo identificeren met zijn of haar dader (in casu alle boze, foute, fundamentalistisch en enge talibanrefo's) dat het slachtoffer dit gedrag gaat overnemen.

Het is allemaal wel te begrijpen eigenlijk....

Laat ik even net zo dom reageren als jij doet.
Voor jou hebben we ook de nodige verklaringen hoor.
Duidelijk heb jij last van psychoses want ;
-Als iemand psychotisch is, dan is hij het normale contact met onze werkelijkheid kwijtgeraakt. Dat wijst op een ernstige verstoring van de verwerking van informatie.
-Hallucinaties: Iemand die psychotisch is kan iets waarnemen (horen, zien, ruiken, voelen, proeven) dat er in werkelijkheid niet is. Deze ervaringen zijn voor de betrokkene zeer 'echt'.
-Wanen: Dit zijn individuele ideeën of overtuigingen die absoluut niet in overeenstemming zijn met algemeen geaccepteerde ideeën of opvattingen.

ach het is wel begrijpelijk eigenlijk :roll:

misschien snap je nu wat een domme dingen je zegt. Als je werkelijk zoveel van psychologie af zou weten, zou je duidelijk niet van die domme ondoordachte dingen zeggen. En dan zeggen dat ik beperkt ben...Yeah right

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2005 17:15

hooligan schreef:
Raido schreef:eerlijke, oprechte, vriendelijke, niet egoistische refo, daar val ik gewoon in :)

Praat je altijd over jezelf?? Jij kan dat vinden maar bewijs het maar eens..

Hahah, sorry moet hier eventje om lachen! :mrgreen:

Raido kennende is hij een eerlijke, oprechte, vriendelijk niet egoistische (absoluut niet) christen!

MarcoM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MarcoM » 03 jul 2005 21:11

Beste Hooligan,

ik zal je niet aanvallen op je leeftijd (ook al kan dat zo lijken), maar ik denk dat je kijk op het leven ook een groot deel wordt bepaald door je leeftijd en levenservaring.

Misschien heb jij wel meer levenservaring als mij, laten we daar niet over vallen.

Ikzelf heb ook op een (weet niet of Gereformeerd) school gezeten met veel kinderen uit gereformeerde gezinnen.
En inderdaad, ik kan soms wel begrijpen dat dat gevoel je bekruipt.
Sommige van deze mensen zijn inderdaad zo....(vooral NIET allemaal)
ik vind het ook heel erg jammer dat ze er zijn, maar eigenlijk erg jammer(der) dat mensen ze gelijk als 1 groep zien, en alles over 1 kam scheren.

Ik hoor er zelf namelijk ook bij, bij die groep die jij zo beschrijft.
maar volgens mijn eigen, zelfkennis heb ik het idee niet zo te zijn geweest. Maar ik kan je vooral niet overhalen om er anders over na te gaan denken. Want waarschijnlijk is de overgrote deel NIET zo als jij het ziet.
Maar ik hoop dat , zoals ze het mooi zeggen: verstand komt met de jaren.
dat je je mening bijschaaft.
En vergeet vooral dat bidden niet achterwege te laten voor ons :mrgreen:

Gegroet,
iemand uit de gereformeerde hoek

hooligan
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor hooligan » 03 jul 2005 22:25

Hoi ik denk niet dat dit iets met leeftijd te maken heeft, meer gewoon met de waarheid.
Ik zie ze niet als 1 groep, ze waren 1 groep. Kijk waarom trippen jullie er zo om? Als het niet waar
waar zou zijn hoefde je dat niet te doen toch? Diep van binnen weten jullie allemaal dat dit niet
iets is wat ik zo uit mn duim zuig ofzo. Tuurlijk er zijn vast ook wel goede refo's, alleen
wel toevallig dat ik er dan pas 1 tegen ben gekomen. Als ik geen gelijk heb, waren bewijzen jullie
dan niet het tegendeel? Door heel hard te gaan gillen en boos lopen doen bewijzen jullie alleen maar
dat ik gelijk heb.

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 04 jul 2005 11:07

En ik natuurlijk ook!
Zeg nou zelf de ger gem heeft gewoon erg veel weg van de islam.
De structuur in de familie, zo mogen veel ger gemmers niet trouwen met wie ze willen.
Het moet perse iemand zijn uit de ''goede'' kerk.
Dit is bij islamieten ook ongeveer zo...

Het is toch heel typische dat veel niet ger-gemmers het met ons eens zijn.
En alle gergemmers het er absoluut niet mee eens zijn.

btw ik ben niet dezelfde persoon als hooligan ze is alleen mn zusje!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 jul 2005 12:06

savemysoul schreef:En ik natuurlijk ook!
Zeg nou zelf de ger gem heeft gewoon erg veel weg van de islam.
De structuur in de familie, zo mogen veel ger gemmers niet trouwen met wie ze willen.
Het moet perse iemand zijn uit de ''goede'' kerk.
Dit is bij islamieten ook ongeveer zo...

Het is toch heel typische dat veel niet ger-gemmers het met ons eens zijn.
En alle gergemmers het er absoluut niet mee eens zijn.

btw ik ben niet dezelfde persoon als hooligan ze is alleen mn zusje!

Okee hier een situatie van een gezin (gergem gezin).

Vader, Moeder, dochter, zoon, dochter, zoon, dochter, dochter, zoon. (ja wel ter verstaan 7 kinderen).
De oudste dochter is getrouwd en is van gergem evangelisch geworden. Vader en Moeder hebben daar totaal geen probleem van gemaakt.
Zoon is geen gergem meer maar gereformeerd geworden
Dochter is getrouwd en is gergem gebleven (in een andere plaats)
Zoon is getrouwd is over gegaan en studeert theologie PKN
Dochter -> hoopt belijdenis te doen in de gergem
Dochter hoopt binnenkort te trouwen is pkn
Zoon komt regelmatig in: gergem, pkn, jeugddienst, evangelische gemeentens.

Typisch gergem oogkleppen op? Nee toch? En dit heeft niks te maken met het feit dat ze de gergem te behoudend vinden.

Kijk eens voor de gein op: http://home.tiscali.nl/hendri

Terug naar “Archief”