Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:Weet je Knotwise, ik herken me wel in jou. Maar ondertussen veroordelen wij net zo hard, want wij veroordelen de refo's! We scheren ze zo allemaal over een kam en willen er vooral niet bij horen. Ik realiseer me af en toe weer eens dat dat ook niet goed is. Je mag elkaar met liefde terechtwijzen, maar doe dat dan een op een, rechtstreeks. Jij en ik moeten waken om niet roddelen over iemand anders of over een hele groep van je broers en zussen in Christus. Want dat zijn ze wel, ook al vinden ze zelf misschien van niet.
Knotwise schreef:Ik heb mezelf aangeleerd om zulke reacties niet persoonlijk op te vatten. Maar daar gaat het hier niet om! Het gaat om de manier waarop, de houding. Die kan ik gewoon niet begrijpen!
Mapleleaf schreef:Ik ga af en toe echt bijna kwijlen, zovaak er hier aan de 'liefdesbel' wordt getrokken. Het lijkt wel een kleuterschool. "Juf!, Hij doet lelijk" "Stoute jongen toch, je weet toch dat je lief moet doen!". Zo!
Dat is het inderdaad als jij vind dat het een belediging is, als jij mij uitmaakt voor heiden, wat vroeger veel voorkwam bij mij, dan vind ik dat geen belediging.2 uiting waarmee men iem. beledigt => affront, een klap in het gezicht, insult, insultatie, krenking, kwetsing
Aragorn schreef:Lalage schreef:Weet je Knotwise, ik herken me wel in jou. Maar ondertussen veroordelen wij net zo hard, want wij veroordelen de refo's! We scheren ze zo allemaal over een kam en willen er vooral niet bij horen. Ik realiseer me af en toe weer eens dat dat ook niet goed is. Je mag elkaar met liefde terechtwijzen, maar doe dat dan een op een, rechtstreeks. Jij en ik moeten waken om niet roddelen over iemand anders of over een hele groep van je broers en zussen in Christus. Want dat zijn ze wel, ook al vinden ze zelf misschien van niet.
Inderdaad, van evangelische kant zie je precies hetzelfde. Als je kijkt hoe de GGiN soms gebasht wordt of mensen hoort zeggen dat je eigenlijk niet echt christen bent als je van psalmen houdt en niks hebt met opwekkingsliederen.. het is meer een menselijke eigenschap dan een refo-eigenschap lijkt me.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten