Ik ben nieuwsgierig naar wat binnen de Gereformeerde Gemeenten als leuk of ongepast ofzo wordt ervaren.
Hoe denken jullie over:
- trouwjurk met spaghettibandjes (

- bloemen in de kerk
- brandende kaarsen in de kerk
?????
Moderator: Moderafo's
poemojn schreef:Via-via heb ik wel begrepen dat je ook in de GerGem met spaghettibandjes kunt trouwen, evt. met een doorzichtig jasje erover tijdens de kerkdienst, klopt dat?
Kort samengevat: wie is er achterlijk (naar westerse maatstaven gemeten altijd hè), zij of ik?![]()
poemojn schreef:Die is van de GKV en heeft daar geen verstand van. Zelfs mijn vriend was verbaasd door de opschuddig veroorzaakt door mijn voorkeur voor spaghettibandjes
.
Zou jij vreemd opkijken als je in een trouwdienst kwam en helemaal voor in de kerk stond 1 grote kaars (in brand) met 1 bloemstuk?
Ikke21 schreef:Bloemen mag echt niet in de Ger.Gem en ook een kaars niet, wat ik nog wel te begrijpen vind ook!!
Een jurk met spagettibandje, ja.....ik vind het zo en zo niet mooi, maar denk ook niet dat het zo mogen in de Ger. Gem., natuurlijk wel als je er in de kerk iets van een jasje of wat dan ook overheen doet!!
trijntjejohanna schreef:Ikke21 schreef:Bloemen mag echt niet in de Ger.Gem en ook een kaars niet, wat ik nog wel te begrijpen vind ook!!
Een jurk met spagettibandje, ja.....ik vind het zo en zo niet mooi, maar denk ook niet dat het zo mogen in de Ger. Gem., natuurlijk wel als je er in de kerk iets van een jasje of wat dan ook overheen doet!!
staan er dan nooit bloemen in de kerk?? ook niet tijdens een gewone kerkdienst?? waarom zou je geen jurk aanmogen met spagettibandjes???
bij ons in de kerk in de zomer lopen er ook meisjes met hemdjes en zo aan... en als ik kijk naar die foto van die jurk, vind ik dat best kunnen in de kerk, waarom zou je dan in een keer een jasje erover aan doen?
Ikke21 schreef:omdat het te bloot is......denk ik?
Ik weet ook niet of ik het erg zou vinden als er bloemen in de kerk zouden staan....
Staat er bij jullie ook een kerstboom in de kerk met kerst.......of zal ik daar een ander topic voor openen......anders gaat het straks niet meer over de bruiloft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten