Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 28 jun 2005 16:29

trijntjejohanna schreef:tis maar net hoe je het allemaal wilt.. in principe kan je het snel regelen..

ga je naar een wat minder populaire locatie.. koop je een 2ehandsjurk.. ga je trouwen op een datum/dag die niet zo populair is.. je hoeft pas 2 weken vantevoren in ondertrouw.. dus das ook geen probleem...

Goed. Ik wil dus naar een populaire locatie (nl. St. Paul's in Londen (groot en megaromantisch) óf een dorpskerkje in Canada (klein, maar nog veel superromantischer) dat we nog moeten vinden), speciaal gemaakte kleding, die dag maakt niet zoveel uit, liefst zaterdag, hmmm érg goede muziek...

A. Heel duur, (geschat op 20.000 euro voor dat kleine kerkje, en 200.000 voor St. Paul's)
B. Heel romantisch.
C. Heel prachtige herinneringen... :D
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2005 16:35

en wat wil je daarmee zeggen? :wink:

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 28 jun 2005 16:45

trijntjejohanna schreef:en wat wil je daarmee zeggen? :wink:

Eehm... dat 't ook MOOI kan. :P

Maar goed... da's geen reden om wel of niet samen te gaan wonen.

Alhoewel: voor dat kerkje in Canada geldt dat we daarnaar op zoek gaan (het is een schilderij... :) ) waar we ongeveer een jaar ofzo voor uittrekken. In die tijd is het praktisch om een huissie te hebben... :)
Dus dán eist de voorbereiding min of meer dat we al samenwonen... want om nu TWEE huizen te zoeken... :?
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2005 18:12

ik weet ook dat het mooier kan.. ik zou het zelf ook niet zo willen.. wij zijn dan ook ong 6-9 maanden bezig geweest met de voorbereidingen.. ik wilde er alleen maar mee aangeven dat het wel kan, als je snel wilt trouwen...

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 28 jun 2005 19:47

Hmm, gek dat het zoveel mensen wel lukt om tegelijkertijd een huis en een trouwdag te regelen? Volgens mij is het een beetje overdreven om te stellen dat dit zo moeilijk is. Als je een idee hebt van wat je kunt op de woningmarkt en je hebt genoeg mogelijkheden, kun je best binnen een paar maanden een huis en een trouwerij regelen of niet?
Kijk mee met de verbouwing van mijn huis: www.huisharry.mijnalbum.nl (wachtwoord: huisharry)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2005 11:25

Mijn moeder heeft me 1 advies gegeven over trouwen: Regel het niet in drie maanden. Dat heeft zij wel gedaan en ze moesten ook nog flink verven in het huis, dus dat was een dikke stress-boel. Volgens mij moet je inderdaad op een gegeven moment gewoon een datum prikken en hopen dat je tegen die tijd ook een huisje hebt. En dan heb je misschien een paar maand dubbele huur, that's life. Daarom wil ik ook eerst afstuderen en een baan hebben. Maar ja, ik woon misschien bij m'n ouders de laatste tijd van mijn studie en dan wil je ook niet te lang nog thuis wonen als je al werkt ;)

Anyway: we moeten niet te moeilijk doen, als je echt aan je principes wil houden dan kan dat wel. En schrijf je op tijd in voor een woning ;)

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 29 jun 2005 11:30

Inderdaad, hier in Capelle kun je een jaar of 5 wachten voor je een redelijke woning kunt huren. Maar je kunt wel een beetje inschatten hoe lang het nog gaat duren als je naar je nummer in de ranglijst kijkt. Als je bijna bovenaan bent, ga je je trouwerij regelen.
(Wij hebben geen zin meer om te wachten tot we bovenaan staan, dus gaan we maar een huisje kopen; als dat niet kan is het wel moeilijker).
Kijk mee met de verbouwing van mijn huis: www.huisharry.mijnalbum.nl (wachtwoord: huisharry)

miss t

Berichtdoor miss t » 29 jun 2005 11:31

Als je verkering hebt en allebei in je eigen bedoeninkje woont, heb je in principe ook dubbele huur ;)

Dat gaat niet op dus... :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2005 13:40

miss t schreef:Als je verkering hebt en allebei in je eigen bedoeninkje woont, heb je in principe ook dubbele huur ;)

tuurlijk gaat dat wel op. Als je samen gaat wonen, doe je dat in een huisje. Ik woon nu in een studentenkamer, daar kan je niet met z'n tweeen wonen. Dus als we getrouwd zijn, betalen we evenveel huur per persoon als nu.

miss t

Berichtdoor miss t » 29 jun 2005 15:34

Lalage schreef:
miss t schreef:Als je verkering hebt en allebei in je eigen bedoeninkje woont, heb je in principe ook dubbele huur ;)

tuurlijk gaat dat wel op. Als je samen gaat wonen, doe je dat in een huisje. Ik woon nu in een studentenkamer, daar kan je niet met z'n tweeen wonen. Dus als we getrouwd zijn, betalen we evenveel huur per persoon als nu.

Je hebt me niet begrepen...

Zie:

Elladan schreef:
trijntjejohanna schreef:en wat wil je daarmee zeggen? :wink:

Eehm... dat 't ook MOOI kan. :P

Maar goed... da's geen reden om wel of niet samen te gaan wonen.

Alhoewel: voor dat kerkje in Canada geldt dat we daarnaar op zoek gaan (het is een schilderij... :) ) waar we ongeveer een jaar ofzo voor uittrekken. In die tijd is het praktisch om een huissie te hebben... :)
Dus dán eist de voorbereiding min of meer dat we al samenwonen... want om nu TWEE huizen te zoeken... :?

Ik vind dus dat het dan niet op hoeft te gaan. Je kunt ook weer op kamers oid gaan wonen :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jun 2005 15:51

Ja dat van Elladan vind ik ook zwaar overdreven ;) Maar als je getrouwd bent wil je echt niet met z'n tweeen in een studentenhuis wonen, dat is niet handig. Doe mij maar een driekamerflat ofzo ;) Dat kan je makkelijk betalen als je de huur van twee studentenkamers bij elkaar stopt: 500 eurootjes.

miss t

Berichtdoor miss t » 29 jun 2005 15:57

Lalage schreef:Ja dat van Elladan vind ik ook zwaar overdreven ;) Maar als je getrouwd bent wil je echt niet met z'n tweeen in een studentenhuis wonen, dat is niet handig. Doe mij maar een driekamerflat ofzo ;) Dat kan je makkelijk betalen als je de huur van twee studentenkamers bij elkaar stopt: 500 eurootjes.

Ben ik helemaal met je eens ;)

Pauline

Berichtdoor Pauline » 29 jun 2005 16:28

whaha
ik vind het wel droog :mrgreen:

ik weet t niet hoor.. ik ga wel trouwen maar om van te voren samen te wonen, heb ik persoonlijk geen probleem mee. zolang het niet te lang duurt, en ook niet omdat ik de verantwoordelijkheden van het huwelijk voor me uit wil schuiven, maar goed als het de beste oplossing is.
kan soms best..

Plien

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jun 2005 19:44

Pauline schreef:whaha

ik weet t niet hoor.. ik ga wel trouwen maar om van te voren samen te wonen, heb ik persoonlijk geen probleem mee. zolang het niet te lang duurt, en ook niet omdat ik de verantwoordelijkheden van het huwelijk voor me uit wil schuiven, maar goed als het de beste oplossing is.
kan soms best..

Plien

dus voor een korte periode is het oké, maar voor een langere niet? waarom dat verschil?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 30 jun 2005 00:07

Pauline schreef:whaha

kan soms best..

Plien

Welke verantwoordelijkheden heb je bij een huwelijk wel en bij samenwonen niet dan?

Terug naar “Archief”