hooligan schreef:Save my soul , wat ben ik blij iemand te hebben gevonden die ook door de strakke gezichten, zwarte pakken, en het hypocriete gedrag heen prikt.
Ik ga hier niet 1 speciale kerk afkraken want daar weet ik niet zoveel van.
Maar ik heb het hier over refo's in het algemeen.
Ik weet nog wel dat er vroeger refo's waren, die grapjes maakten zoals,
waarom loopt de dominee met zn ogen dicht? en dan zeiden ze 's Heeren goedheid kent geen palen. Zulk soort geintjes waren heel gewoon, maar ze verboden hun kinderen wel met mij om te gaan, want ik had welleens een broek aan. Ze vozen er op los, roddelen, zijn arrogant, maar dat mag allemaal als je maar een rokje aan hebt. Ze hebben altijd gelijk ook als ze het niet hebben, en ze zijn te arrogant om fouten toe te geven.
Ik heb op 3 verschillende refo scholen gezeten en ik heb me er nooit welkom gevoeld, de leraren zetten expres discussies op, als je het oneens was moest je aan de ene kant gaan staan, was je het met de stelling eens dan aan de andere kant. Bijna altijd stond ik in mijn 1tje aan een kant, en als er een x iemand bij mij stond werd hij/zij per direct zo bespeeld dat ze geen mening meer durfden te geven, geen oprechte. Ik ben trots op mezelf dat ik het al die jaren vol heb gehouden op die scholen, en ik weet nu dat ik me niet meer druk moet maken om hen, want dat doen ze zelf ook niet.
Met dit soort topics krijg je alleen ruzie, want toegeven zullen ze nooit, en aan hun imago werken ook niet. Natuurlijk mogen wij niet alle refo's over 1 kam scheren. Laten we voor ze bidden dat is veel belangrijker.
Sorry als mensen zich hierover beledigt voelen, moet je niet doen, dit is alleen mijn ervaring.
de refo's die jij bent tegen komen hebben het verpest voor de andere refomatorischen.