Moderator: Moderafo's
Ikke21 schreef:hijwel zei dat het rd eenzijdig is.......vind ik dus niet, vandaar de meerdere onderwerpen
Heel eenzijdig nieuws hoor:
Actueel (na 22-1)
6-5-2003 | 11:34 Rietkerk wilde doorgaan met informatie CU/SGP
5-5-2003 | 11:15 D66 nog onduidelijk over bezuinigingen
29-4-2003 | 17:41 Rouvoet: CDA koos pas op laatste moment voor D66
28-4-2003 | 06:32 D66 houdt niet vast aan referendum
25-4-2003 | 23:11 Gesprek met CU en SGP afgerond
25-4-2003 | 13:30 Kansen voor CU en SGP toegenomen
Dwz. met oogkleppen op verkondigen dat jouw blik op het leven de mooiste en de meest ware is.
De achtergrond van de redacteuren en verslaggevers (vaak Ger.Gem.) is niet de mijne en kleurt de berichtgeving enorm.
ik las n x n artikel dat vertelde dat meisjes niet met walkmans de straat opmochten en dat z (shame on you) naar gospel muziek luisteren... dat was de eerste, grootste en laatste druppel die de emmer liet smelten...
Verder, vind ik het typisch een krant dat nog lekker in de verzuiling leeft
hijwel schreef:lizzz schreef:hmm soms wat overdreven, maar op zich een goed overzichtelijke, zakelijke krant hoor. Je krijgt niet al te veel info waar je niet om vraagt. Meestal toch wel behoorlijk objectief hoor.
Ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind het RD meestal maar te eenzijdig belichten. Al proberen ze het best opjectief te brengen.
Maar neem nou de kabinetsformatie:
http://www.refdag.nl/website/dossier.php?id=575&PHPSESSID=fd1c178e95a05105232990e8fd629fdc
Heel eenzijdig nieuws hoor:
Actueel (na 22-1)
Je krijgt niet al te veel info waar je niet om vraagt
Het blijft natuurlijk een erg rechts, ietwat sectarisch dablad
Ik herriner me nog de enorme negatieve reactie's op zaken als: EO jongerendag, Flevo, Alpha cursus.
Maar op zich is het gewoon een dagblad van hoge kwaliteit.
Verder, vind ik het typisch een krant dat nog lekker in de verzuiling leeft. Dwz. met oogkleppen op verkondigen dat jouw blik op het leven de mooiste en de meest ware is.
hijwel zei dat het rd eenzijdig is.......vind ik dus niet, vandaar de meerdere onderwerpen
jamaar ikke, je kunt eenzijdigheid toch niet tegenspreken door de verschillende onderwerpen te laten zien?
die eenzijdigheid komt veel meer tot uiting in de manier waarop ze tegen bepaalde onderwerpen aankijken en wat er op de voorpagina komt en wat niet. Ik dnek dat ze ook wel graag eenzijdig willen zijn, namelijk reformatorisch.
Pieter schreef:Qua (nieuws)berichtgeving heeft het RD bewezen een van de meest objectieve, en dus meest betrouwbare kranten van Nederland te zijn.
Het is logisch dat achtergrondartikelen, en wellicht ook bepaalde kerkelijke/godsdienstige artikelen ietwat gekleurd zijn, want het RD richt zich op een bepaalde doelgroep.
Derhalve vind ik een aantal van de hierboven genoemde opmerkingen ronduit belachelijk. Neem nu dit:Heel eenzijdig nieuws hoor:
Actueel (na 22-1)
Ten eerste zeggen deze koppen weinig over de inhoud van de artikelen, en verder is het m.i. nogal wiedes dat er veel belangstelling is voor de gang van zaken rond CU/SGP!! Het overgrote deel van de lezers stemt hoogstwaarschijnlijk op een van deze partijen. Deze kritiek is een lachertje dus...
De achtergrond van de redacteuren en verslaggevers (vaak Ger.Gem.) is niet de mijne en kleurt de berichtgeving enorm.
Hmm, als ik mij niet vergis, wordt de samenstelling van redacteuren en journalisten juist gekenmerkt door een keur van kerkelijke achtergronden. Bovendien ga ik ervan uit dat journalisten dusdanig professioneel zijn, dat ze (zeker als het gaat om nieuwsberichten) zich niet of nauwelijks laten beïnvloeden door hun eigen kerkelijke achtergrond.
Qua (nieuws)berichtgeving heeft het RD bewezen een van de meest objectieve, en dus meest betrouwbare kranten van Nederland te zijn.
en verder is het m.i. nogal wiedes dat er veel belangstelling is voor de gang van zaken rond CU/SGP!! Het overgrote deel van de lezers stemt hoogstwaarschijnlijk op een van deze partijen. Deze kritiek is een lachertje dus...
Hmm, als ik mij niet vergis, wordt de samenstelling van redacteuren en journalisten juist gekenmerkt door een keur van kerkelijke achtergronden. Bovendien ga ik ervan uit dat journalisten dusdanig professioneel zijn, dat ze (zeker als het gaat om nieuwsberichten) zich niet of nauwelijks laten beïnvloeden door hun eigen kerkelijke achtergrond.
Over de Telegraaf/AD hoeven we het hier denk ik helemaal niet te hebben. Dat zijn immers populistische pulpkranten van geen niveau.
Weet je zeker dat dit geen ingezonden brief was? Beetje zwak om op basis van 1 artikel een krant niet meer te lezen. Ik neem aan dat je derhalve ook de Telegraaf en het AD niet meer leest
Die verzuiling was zo slecht nog niet hoor!
maar kom toch weer terug op het RD, vooral als je het Parool of de Telegraaf oid leest schrik je van de subjectieve foto's en berichten.
anderen ervaring met andere kranten?
Er wordt maar weinig gesproken over de kans van D66 en over hoet VVD tegen over de SGP staat. Iedere lezer heeft intresse in objectief nieuws i.p.v refomatorisch positief ingesteld nieuws.
kurtyo schreef:Er wordt maar weinig gesproken over de kans van D66 en over hoet VVD tegen over de SGP staat. Iedere lezer heeft intresse in objectief nieuws i.p.v refomatorisch positief ingesteld nieuws.
Heb weldegelijk artikelen daarover gelezen in RD maar minder dan in overige kranten. Helaas ja. Maar iedere krant heeft zo z'n mindere tijden/punten. e.d.
De achtergrond: natuurlijk gebeurt het regelmatig dat deze terug te zien is in de berichtgeving. Maar waar niet??? En nogmaals: qua nieuws is het RD 1 van de beste kranten.
hijwel schreef:
Ik vindt het wel degelijk eenzijdig nieuws! Wordt er wat over de VVD verteld die het totaal niet met de SGP eens kan zijn op het gebied van bijv het vrouwenstandpunt.
Ik snap dat er een aantal berichten over de SGP/CU meer bedraagt dan in de gemiddelde krant. Maar dit neemt niet weg dat je de werkelijkheid voor ogen moet zien.
Er wordt maar weinig gesproken over de kans van D66 en over hoet VVD tegen over de SGP staat. Iedere lezer heeft intresse in objectief nieuws i.p.v refomatorisch positief ingesteld nieuws.
lizzz schreef:hijwel schreef:
Ik vindt het wel degelijk eenzijdig nieuws! Wordt er wat over de VVD verteld die het totaal niet met de SGP eens kan zijn op het gebied van bijv het vrouwenstandpunt.
Ik snap dat er een aantal berichten over de SGP/CU meer bedraagt dan in de gemiddelde krant. Maar dit neemt niet weg dat je de werkelijkheid voor ogen moet zien.
Reformatorische lezers lezen misschien wel liever reformatorisch positief ingesteld nieuws. En aangezien dat de doelgroep van het RD is...
En jij beschuldigt een van je medeposters van vuilspuiterij zonder argumenten?????????? Hahaha, laat me niet lachen. Jij bent hier degene die nu vuil spuit. En wederom: het is jouw mening en dus absoluut geen feit. Ze hebben een andere doelgroep. En het niveau van de gemiddelde lezer licht wat lager (is bewezen) maar het gaat te ver om ze populistische pulpkranten van geen niveau te noemen!!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten