ideaalbeeld

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 jun 2005 01:24

Funlover schreef:Ideaalbeelden?!
Waarom zou je die hebben!
Niets is ideaal.....

Als het maar ECHT kllikt en leuk is!! :D

|:)|

Helemaal mee eens, en dat geldt ook voor de rest van mijn leven. Waarom nadenken over idealen, als je gewoon je gevoel en geweten kan volgen en fijn onbezorgd leven? :D

Edit (ik lees Mystery's post nu pas): je hoeft geen idealen te hebben om ze toch uit te leven 8)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 25 jun 2005 07:53

Gershwin schreef:
Funlover schreef:Ideaalbeelden?!
Waarom zou je die hebben!
Niets is ideaal.....

Als het maar ECHT kllikt en leuk is!! :D

|:)|

Helemaal mee eens, en dat geldt ook voor de rest van mijn leven. Waarom nadenken over idealen, als je gewoon je gevoel en geweten kan volgen en fijn onbezorgd leven? :D

Edit (ik lees Mystery's post nu pas): je hoeft geen idealen te hebben om ze toch uit te leven 8)

als je ZE toch uitleeft... wat zijn die ZE's dan? :)
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 25 jun 2005 14:19

Onbewuste idealen, of eerder: je instincten. Idealen impliceert ideeën, waar je over nadenkt en waar dingen aan moeten voldoen. Nee, die heb ik niet echt. Ik probeer mijn leven op elk moment zo aangenaam mogelijk in te richten en ben tevreden met wat ik kan krijgen. Is dat een heel klein beetje duidelijk? :)

Goodbye.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 25 jun 2005 17:33

Gershwin schreef:Onbewuste idealen, of eerder: je instincten. Idealen impliceert ideeën, waar je over nadenkt en waar dingen aan moeten voldoen. Nee, die heb ik niet echt. Ik probeer mijn leven op elk moment zo aangenaam mogelijk in te richten en ben tevreden met wat ik kan krijgen. Is dat een heel klein beetje duidelijk? :)

Heel erg hoor!
Ik weet zeker dat wij elkaar snappen!
En als iets niet aangenaam is in je leven!!! Is dat pech.... :D
Maar niet perse iets wat niet in je ideaalbeeld past!
Ideaalbeelden zijn ook niet eens handig om te hebben!
:D Want hoe vaak is dat niet frustrerend! Nee hoor...ik hoef en heb die niet!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jun 2005 08:38

Hmm, ik geloof eerlijk gezegd niet dat jullie zonder ideaalbeeld of idealen leven. Waar leef je dan voor?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 27 jun 2005 10:26

ik heb zeker ideaalbeelden. maar niet zo dat ik er aan vast zit. waar zou je allemaal i.b voor kunnen hebben?

psycholoog

Berichtdoor psycholoog » 27 jun 2005 13:36

Hebben jullie ook een ideaalbeeld van jezelf? Dus hoe je graag zou willen zijn? Zo ja, waaraan ontleen je dat? Wat doe je om er aan te voldoen? Is het belangrijk voor je?

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 27 jun 2005 13:55

k Denk zeker wel dat iedereen zo z'n ideaalbeelden heeft, onzinnige en serieuze

Waneer je realistisch blijft, kun je bepaalde dingen niet gewoon op een dag bedenken én direct uitvoeren... zodat het net te weinig tijd heeft om een ideaalbeeld/droom te worden, toch? 8-[ (bijv. een rondreis door Europa)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2005 22:32

Gershwin schreef:Onbewuste idealen, of eerder: je instincten. Idealen impliceert ideeën, waar je over nadenkt en waar dingen aan moeten voldoen. Nee, die heb ik niet echt. Ik probeer mijn leven op elk moment zo aangenaam mogelijk in te richten en ben tevreden met wat ik kan krijgen. Is dat een heel klein beetje duidelijk? :)

Het is wel duidelijk, maar ik weet nog niet of ik je geloof. :wink:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 jun 2005 03:21

elbert schreef:Hmm, ik geloof eerlijk gezegd niet dat jullie zonder ideaalbeeld of idealen leven. Waar leef je dan voor?

Eh, ik probeer in afhankelijkheid van God te leven en geniet van alles wat Hij me hier geeft, ofzo? :) en vertrouw de leiding van mijn leven verder aan hem toe zonder me al te druk te maken om de toekomst (waarbij ik wel gewoon af en toe iets aan mijn studie doe en zorg financieel rond te komen, ja).

Goodbye.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 28 jun 2005 11:14

Gershwin schreef:Eh, ik probeer in afhankelijkheid van God te leven en geniet van alles wat Hij me hier geeft, ofzo? :) en vertrouw de leiding van mijn leven verder aan hem toe zonder me al te druk te maken om de toekomst (waarbij ik wel gewoon af en toe iets aan mijn studie doe en zorg financieel rond te komen, ja).

Klinkt als, Go with the flow...ik zie wel...kdacht dat aandacht een indicator was voor waar je naar streeft :| :D
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 jun 2005 11:53

DesertRose schreef:ik heb zeker ideaalbeelden. maar niet zo dat ik er aan vast zit. waar zou je allemaal i.b voor kunnen hebben?

Nou, de man op de foto van jou avatar, is voor mij nou niet bepaald het ideaalbeeld van hoe een man eruit zou zien.
Doe mij dan maar bv Richard Gere, dat is voor mij het ideaalbeeld van een man:

Afbeelding

Bharat

Berichtdoor Bharat » 29 jun 2005 13:14

Mariamagdalena schreef:
DesertRose schreef:ik heb zeker ideaalbeelden. maar niet zo dat ik er aan vast zit. waar zou je allemaal i.b voor kunnen hebben?

Nou, de man op de foto van jou avatar, is voor mij nou niet bepaald het ideaalbeeld van hoe een man eruit zou zien.
Doe mij dan maar bv Richard Gere, dat is voor mij het ideaalbeeld van een man:

Afbeelding

Weet je wel dat hij zich in zet voor de vrijheid van Tibet en dat hij helemaal in de boeddhistische leer en de Dalai Lama is?
Nu nog steeds je ideaalbeeld?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 jun 2005 13:37

Wordt hij daar minder lekker van dan? :D

Pauline

Berichtdoor Pauline » 29 jun 2005 13:42

whahahaha

:mrgreen:

Terug naar “Archief”