They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 27 jun 2005 20:45

jacobH schreef:
Daar zou je het bewijs van moeten leveren. Dit zijn allemaal maar praatjes. Bach is tot zijn dood lutheraan gebleven.

Ja?? Bach veranderde per hof van religie, ik wil je er even op wijzen dat je in die tijd nogal polarisatie had tussen calvinisten lutheranen en nog wat groepen. En daar switchte bach toch echt wel tussen. En je weet denk ik wel hoe die mensen over elkaar dachten?
The more you see the less you know

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2005 21:06

Kaw schreef:
Gershwin schreef:.... en anders moet je je brood van de onchristelijke bakker ook maar laten staan, inderdaad. 8)

En weer een trotse reden om aan te tonen dat het nergens op slaat om selectief te zijn in de muziek die je luisterd.

FF op een rijtje:
1. Zo ongenuanceerd rechtlijnig zijn is lekker makkelijk. Veel makkelijker dan gewoon alles te luisteren wat je leuk vind.
2. Bij twijfel over de inhoud, nadat je punt 1 hebt uitgevoerd: Gewoon voor ogen houden dat er vast iets achter zit waardoor je het wel kan luisteren:
2. a De artiest wil gewoon prikkelen.
2. b De artiest stelt gewoon een vraag.
2. c We snappen het gewoon niet.
3 Indien het voorgaande niet werkte: Altijd voor ogen houden dat christelijke muziek vaak nog leger/slapper is dan wat jij luisterd.
4. En nu dus: Dan moet je zeker ook naar een christelijke bakker gaan.

Ik vond jouw ongenuanceerde rechtlijnigheid eigenlijk juist erg makkelijk.. in ieder geval zul je het dan in dat opzicht wel weer met Gershwin moeten kunnen vinden: weg met de verderfelijke nuance die de wortel is van alle kwaad! :wink:

Maar bij jou werkt het dus zo?

1. Zo ongenuanceerd rechtlijnig zijn is lekker makkelijk. Veel makkelijker dan serieus te luisteren naar wat een artiest te zeggen heeft.
2. Bij twijfel over de inhoud, nadat je punt 1 hebt uitgevoerd: Gewoon voor ogen houden dat er vast iets satanisch' achter zit waardoor je het toch niet kan luisteren:
2. a De artiest woont samen
2. b De artiest spreekt over een mysterieuze soort 'chemie' > dat is ongetwijfeld bezetenheid van de duivel
2. c "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij" dus als de artiest niet hard genoeg roept vooral toch voor Jezus te zijn is de conclusie eenvoudig.
3 Indien het voorgaande niet werkte: Altijd voor ogen houden dat slappe muziek die geen vragen oproept beter is dan goede muziek die je aan het denken zet.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 27 jun 2005 21:48

Aragorn schreef:
Kaw schreef:
Gershwin schreef:.... en anders moet je je brood van de onchristelijke bakker ook maar laten staan, inderdaad. 8)

En weer een trotse reden om aan te tonen dat het nergens op slaat om selectief te zijn in de muziek die je luisterd.

FF op een rijtje:
1. Zo ongenuanceerd rechtlijnig zijn is lekker makkelijk. Veel makkelijker dan gewoon alles te luisteren wat je leuk vind.
2. Bij twijfel over de inhoud, nadat je punt 1 hebt uitgevoerd: Gewoon voor ogen houden dat er vast iets achter zit waardoor je het wel kan luisteren:
2. a De artiest wil gewoon prikkelen.
2. b De artiest stelt gewoon een vraag.
2. c We snappen het gewoon niet.
3 Indien het voorgaande niet werkte: Altijd voor ogen houden dat christelijke muziek vaak nog leger/slapper is dan wat jij luisterd.
4. En nu dus: Dan moet je zeker ook naar een christelijke bakker gaan.

Ik vond jouw ongenuanceerde rechtlijnigheid eigenlijk juist erg makkelijk.. in ieder geval zul je het dan in dat opzicht wel weer met Gershwin moeten kunnen vinden: weg met de verderfelijke nuance die de wortel is van alle kwaad! :wink:

Maar bij jou werkt het dus zo?

1. Zo ongenuanceerd rechtlijnig zijn is lekker makkelijk. Veel makkelijker dan serieus te luisteren naar wat een artiest te zeggen heeft.
2. Bij twijfel over de inhoud, nadat je punt 1 hebt uitgevoerd: Gewoon voor ogen houden dat er vast iets satanisch' achter zit waardoor je het toch niet kan luisteren:
2. a De artiest woont samen
2. b De artiest spreekt over een mysterieuze soort 'chemie' > dat is ongetwijfeld bezetenheid van de duivel
2. c "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij" dus als de artiest niet hard genoeg roept vooral toch voor Jezus te zijn is de conclusie eenvoudig.
3 Indien het voorgaande niet werkte: Altijd voor ogen houden dat slappe muziek die geen vragen oproept beter is dan goede muziek die je aan het denken zet.

1. Ik luister altijd serieus wat de artiest te vertellen heeft. Maar ik ben idd rechtlijnig als ik het idee krijg dat die artiest een ideaal heeft die niet gelijk loopt met de bijbel.
2. Jouw tekst: "Wie niet voor Mij is, is tegen Mij" is idd bijbels. Jouw punt b snap ik niet. Kan dat me ook niet herinneren dat ik in die trant gesproken heb. Als je die interreligeuze bullshit bedoeld van Bono, dan heb je gelijk. De bijbel stelt duidelijk dat er maar 1 weg en waarheid is.
3. Ik luister ook christelijke muziek die je aan het denken zet. Sterker nog: Ik luister alleen christelijke muziek die je aan het denken zet, want anders boeit het me niet.

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 27 jun 2005 21:58

Die instelling handhaaf je zeker enkel op dat gebied.

waarom denk je dat? God geeft mij elke dag alles wat ik nodig heb, waarom zou ik dan alleen in mijn muziek keuze voor Hem kiezen? :-({|=

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 jun 2005 03:02

Ga dan even op het brood-argument in, Rotss...

Btw Kaw, volgens mij heb je wel verstand van christelijke muziek, is er iets dat in de buurt van Queen komt qua stijl? :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 28 jun 2005 05:23

Gershwin schreef:Ga dan even op het brood-argument in, Rotss...

Btw Kaw, volgens mij heb je wel verstand van christelijke muziek, is er iets dat in de buurt van Queen komt qua stijl? :)

Nee, ik ken geen christelijke muziek dat zo mechalomanisch klikt als Queen. Saviour Machine komt qua grootsheid in de buurt, maar ik vind hun muziek niet altijd even geslaagd om eerlijk te zijn.

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 28 jun 2005 09:23

[quote]Ga dan even op het brood-argument in, Rotss...

oow sorry ik dacht dat dat een grapje was :roll:

als ik zou weten dat onze bakker niet gelovig was en Jezus Christus nog niet kent als zijn Verlosser en Zaligmaker, zou ik kunnen proberen een praatje met hem aan te knopen en het gesprek daar naar toe proberen te sturen. maar onze bakker gaat naar de kerk en is voor zover ik van hem weet christen :wink:. maar naar de bakker gaan om brood te kopen vind ik wat anders als muziek uitkiezen waar van je wilt genieten en God mee wilt eren :-s niet alle mensen om mij heen zijn christen jammer genoeg, dat kan en moet je ook niet uit de weg gaan, daarin ligt zoals je denk ik wel weet ook een taak voor een christen. met je muziek keuze ligt dat veel anders, door naar wereldse muziek te luisteren kun je de zanger niet het evangelie vertellen.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 28 jun 2005 09:27

Kaw schreef:Saviour Machine komt qua grootsheid in de buurt, maar ik vind hun muziek niet altijd even geslaagd om eerlijk te zijn.

Niet? :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 28 jun 2005 09:36

rotss schreef:als ik zou weten dat onze bakker niet gelovig was en Jezus Christus nog niet kent als zijn Verlosser en Zaligmaker, zou ik kunnen proberen een praatje met hem aan te knopen en het gesprek daar naar toe proberen te sturen. maar onze bakker gaat naar de kerk en is voor zover ik van hem weet christen :wink:. maar naar de bakker gaan om brood te kopen vind ik wat anders als muziek uitkiezen waar van je wilt genieten en God mee wilt eren :-s niet alle mensen om mij heen zijn christen jammer genoeg, dat kan en moet je ook niet uit de weg gaan, daarin ligt zoals je denk ik wel weet ook een taak voor een christen. met je muziek keuze ligt dat veel anders, door naar wereldse muziek te luisteren kun je de zanger niet het evangelie vertellen.

Dus als ik het goed begrijp lees jij alleen christelijke literatuur, heb je alleen christelijke vrienden, probeer je elke cassiere die er niet christelijk uitziet te bekeren, koop je alleen kleren bij de college style, heb je een filternetabbo, ga je naar een christelijke school?

Of sla ik nu door? Volgens mij krijg je toch dit rijtje als je denkt als jou, of niet?

Als dat zo is, sta je dan nog wel in de wereld, of ben je er niet meer van, maar sta je er ook niet meer in?

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 28 jun 2005 10:17

:D :D
Ik probeer niet elke cassiere te bekeren, want dat kan ik niet :wink:
ik probeer wel een getuigende christen te zijn, al lukt dit lang niet altijd :oops:. Mijn kleren koop ik cker niet bij college style, want zoveel geld heb ik daar niet voor (over). Ik sta denk ik nog wel in de wereld, maar probeer niet van de wereld te zijn. zoals ik al zei, je kan en moet onchristelijke mensen niet uit de weg gaan, maar als je oprecht christen bent leef je wel anders vind ik.

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 28 jun 2005 10:20

rotss schreef::D :D
Ik probeer niet elke cassiere te bekeren, want dat kan ik niet :wink:
ik probeer wel een getuigende christen te zijn, al lukt dit lang niet altijd :oops:. Mijn kleren koop ik cker niet bij college style, want zoveel geld heb ik daar niet voor (over). Ik sta denk ik nog wel in de wereld, maar probeer niet van de wereld te zijn. zoals ik al zei, je kan en moet onchristelijke mensen niet uit de weg gaan, maar als je oprecht christen bent leef je wel anders vind ik.

Weet je, helemaal mee eens :lol: alleen snap ik niet waarom jij dan zo'n probleem hebt met seculiere muziek. Ik probeer ook in de wereld, en dus ook in de seculiere muziek te leven, maar er zeker niet van te zijn. waarom moet je seculiere muziek dan wel uit de weg gaan, het is toch niet per definitie onchristelijke muziek?

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 28 jun 2005 11:23

ik vind niets in wereldse muziek, voor mij zijn die teksten juist leeg geworden. al zit er nog zoveel diepgang in, het is niet de diepgang die ik zoek. doordat mijn leven een ander doel heeft gekregen, denk ik anders, vannuit een ander uitgangspunt. ik kijk op een andere manier naar de wereld als iemand die nog geen christen is. dat is de reden dat ik er niet meer van kan genieten. iemand die vol van de liefde van Christus is, zingt op een andere manier over liefde dan iemand die dat niet is. ik zeg hiermee trouwens niet dat ik alle christelijke muziek mooi vind.[/quote]

maurits
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor maurits » 28 jun 2005 11:28

maak dat eens concreet dan met songteksten ofzo, want ik zie en snap jouw verschil niet echt. Veel christelijke muziek is niets meer dan seculiere muziek gezongen door een christelijke artiest. what;s the difference?

Chaim Potok vind ik persoonlijk een schrijver die mij diep raakt. (ga even over op literatuur) maar hij is Jood. Toch staan zijn boeken een stuk dichter bij mij en een heleboel medechristenen dan de christelijke pulp die je bij de evangelische boekhandel kan kopen, ook al zit daar af en toe ook bets wat moois tussen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 jun 2005 13:52

Goed, Rotss, nu zijn die teksten voor jou zo leeg geworden, maar waarom zou dat voor iedereen het geval moeten zijn?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 jun 2005 16:59

Kaw schreef:
Gershwin schreef:Ga dan even op het brood-argument in, Rotss...

Nee, ik ken geen christelijke muziek dat zo mechalomanisch klikt als Queen. Saviour Machine komt qua grootsheid in de buurt, maar ik vind hun muziek niet altijd even geslaagd om eerlijk te zijn.

Thanks Kaw :) Sav.Mach. ken ik natuurlijk wel, en vind ik zelf best geslaagd eigenlijk. Maar ze hebben helaas niet de stem van Freddy Mercury :( :wink:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”