Opwekkingsliederen FOUT?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 jun 2005 23:11

jas schreef:Evang. liedbundel 447:
"Is je deur nog op slot? Is je deur nog op slot?
Van je krr krr krr, doe 'm open voor God,
want de Heer wil bij je wonen
en dan ben je nooit alleen"

Vooral dat krr krr krr, dat doet et em. De tranen lopen over mn wangen, zo aangedaan ben ik door deze tekst.

Geniale tekst :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 27 jun 2005 23:29

Das een kinderliedje!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 27 jun 2005 23:58

Sabra schreef:Das een kinderliedje!

Je meent het. Wel, kun je nagaan hoe het niveau van sommige predikanten is m.b.t. kerkmuziek. Ze laten dat gewoon zingen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

André

Berichtdoor André » 28 jun 2005 00:34

Je weet wel die liedjes zijn wsl bedacht omdat er ergens iemand in de bijbel zegt: Laat de kinderen tot Mij komen, jaag ze niet weg. :wink:

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 28 jun 2005 03:10

jas schreef:

Je meent het. Wel, kun je nagaan hoe het niveau van sommige predikanten is m.b.t. kerkmuziek. Ze laten dat gewoon zingen.

Dat is niet eens heel gek als je als axioma een bepaalde visie op geloven hebt (niet de 'er-moet-een-wonder-in-je-leven-gebeuren'-visie dus :) ) en je veel kleine kinderen in de dienst hebt die je erbij wilt betrekken. Maar persoonlijk vind ik het ook niet zo'n geslaagd liedje :wink:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 28 jun 2005 06:57

Het is wel duidelijk dat Jas de opwekkingsmuziek niet kan waarderen. Hij haalt meteen een van de kinderliedjes aan. Erg grappig liedje, wat ik vroeger heel vaak gezongen heb en soms nog wel eens in een kinderachtige bui.

Dit liedje vertegenwoordigt echter niet de algemene kwaliteit van opwekkingsmuziek.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 28 jun 2005 07:56

Mag ik de heren musici er even aan herinneren dat ik een Opwekkingslied ter bekritisering heb opgegeven?
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 28 jun 2005 11:46

Klaas schreef:Mag ik de heren musici er even aan herinneren dat ik een Opwekkingslied ter bekritisering heb opgegeven?

Is me ontgaan. Wil je 't nog eens herhalen?
~~Soli Deo Gloria~~

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 28 jun 2005 12:00

Ik schreef:
SDG schreef:Broddelwerk op het gebied van de harmonieleer is gewoon met een rood potlood aanwijsbaar. Over melodiebouw vallen ook best concrete dingen te zeggen. Dus, willen we van bepaalde liederen bekijken of ze (ambachtelijk gezien) goed of slecht zijn gemaakt, dan moeten we naar toetsbare zaken kijken en niet naar subjectieve parameters.

Ik ben wel benieuwd naar een concretisering hiervan. Kun je dat van een willekeurig Opwekkingslied aangeven? Neem b.v. Opw. 548 eens?

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2005 12:28

jas schreef:

Bah.

Sorry dat ik wat boos wordt... maar wat ontzettend egoistisch.... Er zijn ook kinderen in de kerk Jas. Waarom zouden we dan alleen maar volwassenliedjes zingen en geen kinderliedjes? Dat volwassenen gaan zeuren over niveau en zo als er een keer iets meer rekening met de kinderen wordt gehouden is me bekend.... maar het is een slechte zaak...w e denken alelen aan onszelf... als het maar op ons niveau is... als wij aan alles maar veel hebben.... we zullen ons ten behoeve van de kinderen maar eens moeten aanpassen en zo'n lied moeten aanhoren / meezingen zeg. Als kinderen dat in de eredienst meezingen mag jij het vreselijk vinden, maar daar zingen ze niet voor.... ik durf te stellen dat God er met veel plezier naar zal luisteren.

Overigens is het geen opwekkingslied, evangelische liedbundel is wat anders.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 jun 2005 12:33

Marnix schreef:
jas schreef:

Bah.

Sorry dat ik wat boos wordt... maar wat ontzettend egoistisch.... Er zijn ook kinderen in de kerk Jas. Waarom zouden we dan alleen maar volwassenliedjes zingen en geen kinderliedjes? Dat volwassenen gaan zeuren over niveau en zo als er een keer iets meer rekening met de kinderen wordt gehouden is me bekend.... maar het is een slechte zaak...w e denken alelen aan onszelf... als het maar op ons niveau is... als wij aan alles maar veel hebben.... we zullen ons ten behoeve van de kinderen maar eens moeten aanpassen en zo'n lied moeten aanhoren / meezingen zeg. Als kinderen dat in de eredienst meezingen mag jij het vreselijk vinden, maar daar zingen ze niet voor.... ik durf te stellen dat God er met veel plezier naar zal luisteren.

Overigens is het geen opwekkingslied, evangelische liedbundel is wat anders.

Er zitten soms ook hoeren in de kerk. Moeten we dan ook hoerenliedekens gaan zingen?

André

Berichtdoor André » 28 jun 2005 12:35

jas ik vind je sneu met deze reaktie

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 28 jun 2005 14:13

Inderdaad. Wat een onzinantwoord Jas. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel doorhebt. Of wil jij op dit punt hoeren en kinderen op 1 lijn stellen?

In plaats van er op een flauwe manier op in te gaan zou het je wel sieren als je er serieus op ingaat, want mijn reactie was wel serieus bedoeld. Waarom willen we geen kinderliedjes in de kerkdienst terwijl er altijd heel veel kinderen in de kerkdienst aanwezig zijn? Mag er met hen dan geen rekening worden gehouden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jun 2005 14:42

jas schreef:Er zitten soms ook hoeren in de kerk. Moeten we dan ook hoerenliedekens gaan zingen?

Jij wel ja.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 jun 2005 14:45

Marnix schreef:Inderdaad. Wat een onzinantwoord Jas. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel doorhebt. Of wil jij op dit punt hoeren en kinderen op 1 lijn stellen?

In plaats van er op een flauwe manier op in te gaan zou het je wel sieren als je er serieus op ingaat, want mijn reactie was wel serieus bedoeld. Waarom willen we geen kinderliedjes in de kerkdienst terwijl er altijd heel veel kinderen in de kerkdienst aanwezig zijn? Mag er met hen dan geen rekening worden gehouden?

Ik vind dat je de kerkdienst niet aan allerlei subgroepen moet aanpassen. Dus ook de muziek niet. Jullie zijn sneu, want je blijft aanpassen, net zolang tot er niets meer is om aan te passen. Veel plezier ermee.

Terug naar “Archief”