kleding volgens bijbelse voorschriften, en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2005 12:06

Mariamagdalena schreef:
cyrina schreef:Smaken verschillen!!!!!

Vind jij het mooi staan dan als je van die vetrolletjes ziet, bij zo'n kort truitje bij een vrouw die daar te dik voor is? Zoals ik bv?

Tja...en dat vind ik soms zoooo knap, mensen die er niet uitzien (en neit alleen met superkorte rokjes, maar ook met lange rokken tot de enkels, met lange mouwen in de zomer, met grote hoeden op in de kerk, met altijd van die oilily sjaaltjes) maar dat ze het toch aandoen!

Ik heb persoonlijk ook een andere smaak dan de meeste meiden van mijn leeftijd, so what?
Als ik dat leuk vind doe ik dat lekker.

En als God mij met buikje heeft geschapen (of als iemand dat door kids gekregen te hebben dat kreeg) dus loop ik ook met mn buikje en trek ik lekker een strak shirtje aan als IK dat leuk vind....
Als het maar niet uitdaagt, en dat doet het juist NIET, als ik met mn dikke buikje in een strak shirt ga lopen (is niet perse over mij bedoeld hoor ;) )

Jezelf blijven, zoals God jou gemaakt heeft, en lekker je eigen smaak volgen, al past die niet helemaal bij je figuur...heerlijk, lekker doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jun 2005 12:13

Okee Miss F, maar wie heeft mijn koelkast geschapen? God of de duivel?
Want die zit vaak vol met lekkers, bv zomers vol met cornetto's en daar moet ik van af blijven.
ik bedoel: God heeft mij niet dik geschapen, dat doe ik zelf, als ik steeds maar dingen tussendoor eet, die eigenlijk niet hoeven......... toch?

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 27 jun 2005 12:23

Smaak die niet bij je figuur past is gewoon onzin.
Waar slaat het op om in een strak shirtje te gaan lopen als je bol bent? :?

Dat is pure uitzichtsvervuiling. Sorry hoor... er zíjn kledingwinkels voor maatje 60, dus ga daar dan maar heen.
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2005 12:43

Elladan schreef:Smaak die niet bij je figuur past is gewoon onzin.

Dat is pure uitzichtsvervuiling. Sorry hoor... er zíjn kledingwinkels voor maatje 60, dus ga daar dan maar heen.

Ja, maar de vraag is: is het dan fout ofzo, als mensen dat WEL willen, moeten ZIJ zich aanpassen omdat JIJ het niet mooi vindt????

(tja, ik pas me niet aan nee aan wat JIJ mooi vindt, sorry :P )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 27 jun 2005 12:50

MissF schreef:

Ja, maar de vraag is: is het dan fout ofzo, als mensen dat WEL willen, moeten ZIJ zich aanpassen omdat JIJ het niet mooi vindt????

(tja, ik pas me niet aan nee aan wat JIJ mooi vindt, sorry :P )

Als mensen dat wél willen zijn ze duidelijk netvliesvervuilend bezig, en moeten ze ook niet protesteren als ik m'n hand voor m'n ogen houdt bij het zien van zoiets.

(tja... ik pas mijn criteria natuurlijk niet aan. ik weet wat schoonheid is, en dát is het niet. :P) (irl is 't wat genuanceerder hoor, je kan er weinig aan doen)
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 jun 2005 12:51

Ik heb geen maatje 60
Ik heb maar 38 of 40
Dus dat valt heus wel mee, en dat buikje doe ik een weider shirtje overheen.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 27 jun 2005 12:52

Mariamagdalena schreef:

Ik heb geen maatje 60
Ik heb maar 38 of 40
Dus dat valt heus wel mee, en dat buikje doe ik een weider shirtje overheen.

Snap ik ook wel MM... maak je niet dik. (sorry voor 't woordgrapje)

38, 40 is mijns inziens nou niet zo dik... en een wijder shirt is voor iedereen een oplossing. :)

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

terug naar de topic

Berichtdoor taco » 27 jun 2005 16:12

ik snap alleen niet waarom iemand niet in een broek over straat durft.
dat klinkt alsof je dan denkt dat je daarop aangesproken of veroordeelt word.

hoe kan je nu zeggen anderen best een broek mogen dragen terwijl je je het jezelf eigenlijk verbied??
op dat moment ga je in principe alleen op je gevoel af: je doet het omdat je het altijd al deed en als je iets anders zou proberen zou je je heel erg ongemakkelijk voelen.

ik stoor me er echt niet aan als jij er perse altijd op die manier bij wil lopen. en het zal je vast en zeker ook goed staan. maar is het dan niet iedere keer weer zo een beklemmend gevoel zo te denken? twijfel je?

ik ben het trouwens met maraimagdalena eens dat een heleboel meisjes met te korte rokjes en te dikke buikjes rondlopen. ik wou de ' heupbroeken' nog even toevoegen. dat ziet er namelijk ook belachelijk uit. meestal si het net iets onder de heupen zodat er aan verbeelding weinig overblijft.

mijn verloofde heeft trouwens ook een buikje...maar dat heeft een andere reden.

ik zat net te bedenken dat ik nooit in korte broek loop. omdat ik korte broeken niet zo lekker vind zitten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 28 jun 2005 01:12

MissF schreef:Jezelf blijven, zoals God jou gemaakt heeft, en lekker je eigen smaak volgen, al past die niet helemaal bij je figuur...heerlijk, lekker doen :D

Jouw (wan)smaak is niet door God gemaakt hoor. :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: terug naar de topic

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 jun 2005 08:01

taco schreef:ik snap alleen niet waarom iemand niet in een broek over straat durft.

hoe kan je nu zeggen anderen best een broek mogen dragen terwijl je je het jezelf eigenlijk verbied??
.

Nee, mijn man wil het niet hebben, niet ikzelf.
Das wat anders he?
Mijn man haat vrouwen in een broek, dat vindt hij een vloek voor een vrouw.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: terug naar de topic

Berichtdoor Elladan » 28 jun 2005 08:52

Mariamagdalena schreef:
taco schreef:ik snap alleen niet waarom iemand niet in een broek over straat durft.

.

Nee, mijn man wil het niet hebben, niet ikzelf.
Das wat anders he?
Mijn man haat vrouwen in een broek, dat vindt hij een vloek voor een vrouw.

Nou ja zeg... :? Lekker hoor.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 jun 2005 10:40

Ja maar ik benvan een andere generatie Eladan, ik ben 48......... als ik 17 was geweest dan was het waarschijnlijk anders geweest, of als ik in een sterng gereformeerd gezin was opgegroeid had ik een rok van mijn vader aangemoeten of zo.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 28 jun 2005 11:25

Tja, op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je je eigen keuzes gaat maken, niet waar?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 28 jun 2005 11:33

Airke schreef:Tja, op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat je je eigen keuzes gaat maken, niet waar?

Als je 21 bent wel ja.............
Op oudere leeftijd liggen de dingen minder simpel dan je vroeger wel dacht...........

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 28 jun 2005 17:31

in die tijd gingen dingen ook anders. vrouwen en kinderen in het algemeen zijn veel mondiger geworden...en beter geinformeerd over veel meer dingen. dat is zowel in positieve zin als in de negative zin.

als ik naar mijn ouders kijk, hoewel gescheiden, dan zie ik dat soms wel heel duidelijk terug. vader had de touwtjes in handen en uiteindelijk ging het daarom ook mis met hun huwelijk. ik wil mijn eigen vrouw juist wat onafhankelijker maken zodat ze ook zelf vrijheid van handelen heeft. maar ze vuind het zelf helemal niet erg als ik de beslissing neem ;-)

een echte win-win situatie dus!

Terug naar “Archief”