Samenwonen, waarom niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 27 jun 2005 01:18

Elladan schreef:Lalage, waar woon je? In een dorpje ofzo? Ga dan in een stad wonen, daar heb je dat gezeur niet.

Lalage schreef:Een vriendin van mij (...)

:wink:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 27 jun 2005 07:15

essieee schreef:

Ik ga af op het verhaal uit iemands mond zelf, niet op vermoedens!

Sorry Essieee, 't was ook niet persoonlijk bedoeld naar jou toe. Af en toe reageer ik een beetje te impulsief, excuses hiervoor. :oops:
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2005 09:31

Elladan: ik woon niet in een dorpje, maar mijn toekomstige schoonouders wel en daar hebben wij af en toe al last van. Mijn vriend heeft er veel zin in om in Amsterdam te gaan wonen ;) en anders wordt het Amersfoort of Utrecht of ergens in de buurt. Trouwens, die vriendin van mij woont niet eens in een dorpje, die plaats heeft behoorlijk wat inwoners en is zelfs een stad.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 27 jun 2005 11:11

Gershwin... Lalage zelf had óók aangegeven 'een geval' te zijn. :mrgreen: :wink:

Lalage schreef:Elladan: ik woon niet in een dorpje, maar mijn toekomstige schoonouders wel en daar hebben wij af en toe al last van. Mijn vriend heeft er veel zin in om in Amsterdam te gaan wonen ;) en anders wordt het Amersfoort of Utrecht of ergens in de buurt. Trouwens, die vriendin van mij woont niet eens in een dorpje, die plaats heeft behoorlijk wat inwoners en is zelfs een stad.

Amsterdam. Is 'n toffe stad hoor idd... :) zolang je in de goede wijken zit... :D Ikzelf zou als ik per sé in Nederland moest blijven toch voor Amersfoort kiezen van die drie. :wink:

Sommige steden hebben deelwijken die zich als dorp gedragen... maar goed. Ik snap wat je bedoelt. Dat houdt 't lastig, hè? :?
Misschien zijn ze onderdeel van een min of meer geïsoleerde bevolkingsgroep? Dan is het wel logisch dat er zo'n sterke (dorpsachtige) controle / band is...
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 27 jun 2005 11:16

Best leuk nieuw onderwerp, maar daar gaat dit topic niet over he :wink:
Dus: on-topic blijven ajb
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 27 jun 2005 11:55

mystery schreef:Best leuk nieuw onderwerp, maar daar gaat dit topic niet over he :wink:
Dus: on-topic blijven ajb

Hmmm never mess with moderators, maar ik dacht iets anders.

Is sociale druk geen legitieme reden om niet samen te gaan wonen? Da's toch on-topic?? :)
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2005 12:10

Voor mij speelt het iig wel mee, wat de omgeving ervan vindt. Daardoor denk ik er niet eens over na om samen te gaan wonen, al zou het misschien wel praktischer zijn. Een huis en een trouwdag krijg je meestal niet tegelijkertijd.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 27 jun 2005 12:28

Lalage schreef:Voor mij speelt het iig wel mee, wat de omgeving ervan vindt. Daardoor denk ik er niet eens over na om samen te gaan wonen, al zou het misschien wel praktischer zijn. Een huis en een trouwdag krijg je meestal niet tegelijkertijd.

Die laatste zin is geniaal. :)

Dat is een reden om wél samen te gaan wonen idd...

Dus laten we een voor- en nadelen lijstje maken:

Vóór:

praktisch (Lalagé: "Een huis en een trouwdag krijg je meestal niet tegelijkertijd.")

Tegen:

sociale druk
Bijbel? (twijfelachtig argument; interpretationeel)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2005 13:12

maar weet je wat het is, samenwonen is niet nix. Je moet ineens samen een huishouden gaan runnen. Daar kan je Gods zegen volgens mij goed bij gebruiken!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 jun 2005 20:34

Elladan schreef:
Lalage schreef:Voor mij speelt het iig wel mee, wat de omgeving ervan vindt. Daardoor denk ik er niet eens over na om samen te gaan wonen, al zou het misschien wel praktischer zijn. Een huis en een trouwdag krijg je meestal niet tegelijkertijd.

Die laatste zin is geniaal. :)

Dat is een reden om wél samen te gaan wonen idd...

Maar als je geen huis hebt kun je ook niet samenwonen. En alsje wel kunt samenwonen kun je ook wel even dat briefje van de burgelijke stand halen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jun 2005 21:15

nou Memmem, in mijn omgeving trouwen op dit moment gruwelijk veel mensen en ze beginnen allemaal tijdig met het organiseren. Meestal al een jaar van tevoren, maar ik denk toch wel minstens een half jaar.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 jun 2005 22:41

Rock-G schreef:
Maninne schreef:Maar in principe bén je getrouwd zodra je elkaar trouw beloofd hebt voor de Heere en dan met elkaar naar bed gaat.

Aldus sprak maninne ;)

Hm hmm..maar als je verkering krijgt doe je dat niet op basis van de veronderstelling dat je vreemd gaat, dus beloof je trouw, en dus kun je met elkaar naar bed. Prima! zijn we't daar over eens :wink:

Toch handig zo'n vrijbewijs... :roll:

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 jun 2005 12:20

Lalage schreef:nou Memmem, in mijn omgeving trouwen op dit moment gruwelijk veel mensen en ze beginnen allemaal tijdig met het organiseren. Meestal al een jaar van tevoren, maar ik denk toch wel minstens een half jaar.

Ik wou ermee aangeven dat als je wel gaat samenwonen er dus woonruimte is en trouwen kan heel snel geregeld zijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jun 2005 12:28

Memmem schreef:
Lalage schreef:nou Memmem, in mijn omgeving trouwen op dit moment gruwelijk veel mensen en ze beginnen allemaal tijdig met het organiseren. Meestal al een jaar van tevoren, maar ik denk toch wel minstens een half jaar.

Ik wou ermee aangeven dat als je wel gaat samenwonen er dus woonruimte is en trouwen kan heel snel geregeld zijn.

En ik wilde aangeven dat trouwen niet zo heel snel geregeld kan zijn. Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt zo te gaan. Locaties (receptie, kerk, gemeentehuis) moet je vaak een half jaar tot een jaar van tevoren reserveren.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 jun 2005 13:07

tis maar net hoe je het allemaal wilt.. in principe kan je het snel regelen..

ga je naar een wat minder populaire locatie.. koop je een 2ehandsjurk.. ga je trouwen op een datum/dag die niet zo populair is.. je hoeft pas 2 weken vantevoren in ondertrouw.. dus das ook geen probleem...

Terug naar “Archief”