Wat voor kerken/gemeenten bezoeken jullie en waarom?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jun 2005 11:26

Cisca schreef:Vroeger, CGK :roll:

Okay, ik zie de weerzin in je ogen. Ik ga er hier verder niet op in; anders is het weer akelig off-topic!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 26 jun 2005 12:17

Goed gezien :wink:

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 26 jun 2005 12:50

essieee schreef:Ik ben nog aan het kerkshoppen eerlijk gezegd.
Ik ga meestal naar de Hervormde kerk hhv, maar daarin zijn zoveel verschillen dus shop nogal wat rond. oVER HET algemeen zit ik dus in Houten waar veel dominees 'langskomen' , of de hhv in doorn, is ook top!
Behalve het kerkje daar, een handjevol mensen......

Het gaat toch niet om die dominees,als je het daar van moet hebben ben je slecht af.Het gaat altijd om God .Je gaat naar de Kerk om de Heilige geheimen te vieren en de Schriften te openen ,stil te zijn voor Hem en Hem door Zijn Zoon Jezus Christus onze Heilige Verlosser te AANBIDDEN .

Bharat

Berichtdoor Bharat » 26 jun 2005 13:03

Het bos.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jun 2005 15:28

hey Optimel, de vraag is toch waarom je erheen gaat...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jun 2005 16:04

Lichtzwaard schreef:
essieee schreef:Ik ben nog aan het kerkshoppen eerlijk gezegd.
Ik ga meestal naar de Hervormde kerk hhv, maar daarin zijn zoveel verschillen dus shop nogal wat rond. oVER HET algemeen zit ik dus in Houten waar veel dominees 'langskomen' , of de hhv in doorn, is ook top!
Behalve het kerkje daar, een handjevol mensen......

Het gaat toch niet om die dominees,als je het daar van moet hebben ben je slecht af.Het gaat altijd om God .Je gaat naar de Kerk om de Heilige geheimen te vieren en de Schriften te openen ,stil te zijn voor Hem en Hem door Zijn Zoon Jezus Christus onze Heilige Verlosser te AANBIDDEN .

Oh ben ik volledig met je eens. Toch zoek ik wel graag naar een dominee die de Waarheid preekt!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 26 jun 2005 17:58

Je bedoelt Jezus, de Waarheid (en de weg en het leven)?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 jun 2005 18:35

Marnix schreef:Je bedoelt Jezus, de Waarheid (en de weg en het leven)?

Ja amen ja!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 jun 2005 00:59

Lalage schreef:hey Optimel, de vraag is toch waarom je erheen gaat...

Omdat ik in beide kerken als organist ben aangenomen, maar vooral omdat ik me in beide kerken erg thuisvoel.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2005 12:13

caprice schreef:
MissF schreef:Binnenkort gaan we met een hele groep jongeren van de JV naar de gergem in Ned, om eens te zien waar we altijd onze vooroordelen vandaan halen en of ze gegrond zijn ;)

Ik zou ook zeker eens een keer naar de GG gaan waar ds. J. Veenendaal staat (Achterbergsestraatweg). Diensten om 9.30 en 17.30 uur.
Nee, sorry, die bezoek ik echt NIET.
Niet dat ik ontzettend tegendraads ben, maar daar heb ik veel over gehoord. Een andere gergem wil ik best bezoeken, maar ds Veenendaal staat me absoluut NIET aan, sorry ;)
En er zijn ook een heel aantal mensen daar die mij denk ik kennen, en ik wil geen 'kerkshopper' worden, en als je in een kerk gaan waar veel mensen me kennen word je wel snel zo aangekeken, snappie ? :D (al maakt me dat niet erg veel uit, maar de gergem hier staat me gewoon erg tegen!)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2005 12:17

Gereformeerd vrijgemaakte kerk in Arnhem (hele toffe kerk :))
Jeugdkerken GODfashion en Kingsize (allebei 1x per maand)
Af en toe een keer evangelische gemeente / baptistengemeente.

Vrijgemaakte kerk omdat ik er ben opgegroeid en een band met die mensen daar heb, verder vind ik de preken er inhoudelijk heel goed. Mis er wel een paar dingen... Vandaar dat ik 2x in de maand ook naar een jeugdkerk ga, de preken daar zijn veel practischer... en het is er minder strak, ik kan er op dat punt meer mezelf zijn... en als ik niet in Arnhem ben en zondag ergens naar de kerk wil denk ik wel eens: Laat ik eens naar een evangelische dienst of zo gaan.... ik vind absoluut neit dat ik, omdat ik vrijgemaakt bent, als ik ergens anders ben ook perse naar een vrijgemaakte kerk zou moeten... ik vind evanglische- en baptistengemeenten altijd wel fijn, dus ga ik daar heel soms ook nog eens heen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 27 jun 2005 12:31

MissF schreef:
caprice schreef:
MissF schreef:Binnenkort gaan we met een hele groep jongeren van de JV naar de gergem in Ned, om eens te zien waar we altijd onze vooroordelen vandaan halen en of ze gegrond zijn ;)

Ik zou ook zeker eens een keer naar de GG gaan waar ds. J. Veenendaal staat (Achterbergsestraatweg). Diensten om 9.30 en 17.30 uur.
Niet dat ik ontzettend tegendraads ben, maar daar heb ik veel over gehoord. Een andere gergem wil ik best bezoeken, maar ds Veenendaal staat me absoluut NIET aan, sorry ;)
En er zijn ook een heel aantal mensen daar die mij denk ik kennen, en ik wil geen 'kerkshopper' worden, en als je in een kerk gaan waar veel mensen me kennen word je wel snel zo aangekeken, snappie ? :D (al maakt me dat niet erg veel uit, maar de gergem hier staat me gewoon erg tegen!)

Mag ik vragen wat je tegen ds Veenendaal hebt?
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2005 12:47

Doortje schreef:
MissF schreef:
caprice schreef:

[quote]Mag ik vragen wat je tegen ds Veenendaal hebt?[\quote]
O, niks, ik heb er niks tegen. Maar ik WEET dat ik me ga irriteren. Ik vind dat gehamer op zonden, en absoluut fout zijn, en ontzettend negatief blijven in een preek, en alleen hameren op ellendekennis, en de rest (verlossing en dankbaarheid) bijna vergetend, irriterend. Ik weet dat dit een 'kwaaltje' van mij is, maar ik denk dat het dus slimmer is voor mij, om er niet te komen :)

Ook vind ik die gemeente niet echt iets uitdragend naar de wereld om hen heen. (en dat zijn meer gemeentes, ik weet het, maar nu even deze als voorbeeld). Ik denk dat je als gemeente zo veel mogelijk open moet staan naar de wereld om je heen. De ongelovigen, de randkerkelijken, en ik vind een gemeente als dat dat echt niet.

Prima als anderen zich er thuis voelen, ik kan er beter niet komen...en daarom is het wel weer 'goed' dat er verschillende 'soorten' kerken bestaan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 27 jun 2005 16:11

En je gaat wel naar de GGN :?:

Ik bezoek tot nu toe vaak de GG te G(ouda).
Daarnaast ook verschillende PKN's en heel af en toe een HHK.

En waarom? Ja, wist ik dat maar.
Misschien omdat ik nog altijd denk of hoop dat daar ergens de waarheid te vinden is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 27 jun 2005 16:25

MissF schreef:
Doortje schreef:
MissF schreef:
caprice schreef:

Mag ik vragen wat je tegen ds Veenendaal hebt?[\quote]
O, niks, ik heb er niks tegen. Maar ik WEET dat ik me ga irriteren. Ik vind dat gehamer op zonden, en absoluut fout zijn, en ontzettend negatief blijven in een preek, en alleen hameren op ellendekennis, en de rest (verlossing en dankbaarheid) bijna vergetend, irriterend. Ik weet dat dit een 'kwaaltje' van mij is, maar ik denk dat het dus slimmer is voor mij, om er niet te komen :)

Ook vind ik die gemeente niet echt iets uitdragend naar de wereld om hen heen. (en dat zijn meer gemeentes, ik weet het, maar nu even deze als voorbeeld). Ik denk dat je als gemeente zo veel mogelijk open moet staan naar de wereld om je heen. De ongelovigen, de randkerkelijken, en ik vind een gemeente als dat dat echt niet.

Prima als anderen zich er thuis voelen, ik kan er beter niet komen...en daarom is het wel weer 'goed' dat er verschillende 'soorten' kerken bestaan :D

Kwaaltje? Ik denk dat het nog helemaal niet zo slecht is als je denkt.... dat het juist wel goed is dat je je gaat ergeren als de verlossing door Jezus Christus zo weinig aandacht krijgt en de zonden waar Jezus ons juist van wil verlossen teveel aandacht krijgt. Het is goed dat daar aandacht voor is, maar het krijgt vaak TE veel aandacht en dat is niet goed!

Terug naar “Archief”