Als we het er nou gewoon op houden dat de één graag trouwt voordat hij/zij met zijn/haar partner in bed duikt, en de ander daarvoor een registratie bij de gemeente niet nodig vind?

Moderator: Moderafo's
Maninne schreef:
Maar als je elkaar "voor God" trouw belooft tot de dood je scheidt en je woont dan samen, dan bén je getrouwd, hoe je het ook went of keert.
Maar in principe bén je getrouwd zodra je elkaar trouw beloofd hebt voor de Heere en dan met elkaar naar bed gaat.
Aldus sprak maninne
Renin schreef:Maninne schreef:
Maar als je elkaar "voor God" trouw belooft tot de dood je scheidt en je woont dan samen, dan bén je getrouwd, hoe je het ook went of keert.
Maar in principe bén je getrouwd zodra je elkaar trouw beloofd hebt voor de Heere en dan met elkaar naar bed gaat.
Aldus sprak maninne
Met deze stelling kan ik het volledig eens zijn: éérst ten overstaan van God in gebed Zijn zegen afsmeken, en je trouw tot in de dood aan je partner beloven, en elkaar pas dán middels het ingaan tot elkander elkaar tot man en vrouw "nemen".
Renin
essieee schreef:
*ik kan jullie uitleg in jullie geval begrijpen, maar ben het absoluut oneens*
Maninne schreef:Maar in principe bén je getrouwd zodra je elkaar trouw beloofd hebt voor de Heere en dan met elkaar naar bed gaat.
Aldus sprak maninne
Maninne schreef:essieee schreef:
*ik kan jullie uitleg in jullie geval begrijpen, maar ben het absoluut oneens*
Dank je wel essieee, ik vergat ook te vermelden, dat het inderdaad de normale gang van zaken is om pas gemeenschap te hebben, nadat je getrouwd bent maar er kúnnen omstandigheden zijn, zoals die van Moppie en zoals jij weet, ook van ons, waardoor je niet kunt trouwen i.vm. persoonliljke problematiek, waardoor je min of meer "gedwongen bent te wachten met trouwen" maar toch niet apart kunt gaan wonen ivm gezondheidsproblemen, het totaal afhankelijk zijn van elkaar, geen andere woonruimte hebben, afijn, wie meer wil weten kijkt maar op ons weblog.
Lalage schreef:Als je samenwoont, kan je ook nog wel wachten met seks... als je dat graag wilt.
Maninne schreef:Lalage schreef:Als je samenwoont, kan je ook nog wel wachten met seks... als je dat graag wilt.
Sjonge, iemand die helder nadenkt, weet je Lalage, het probleem is dat mensen er zonder meer vanuit gaan dat je sex met elkaar hebt als je samen woont.Dat hoeft idd. niet altijd het geval te zijn. Maar het is nl. zo, dat als je samenwoont dan geef je de gôegemeente aanleiding tot speculeren en dus is het stel wat samenwoont al veroordeeld zonder dat men weet wat er zich afspeelt, binnen de muren van het onderkomen waar ze zich bevinden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten