Moet de SGP eem verboden partij worden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 jun 2005 15:21

Het zou belachelijk zijn indien men door het voeren van dit proces wil voorkomen dat een conservatieve Moslimpartij zich zou gaan mengen in de politieke strijd. Dit is een democratisch land, waar men zich mag verenigen in een politieke partij.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jun 2005 18:18

Toch ben ik )als Paulusfreak) het wel eens met het SGP standpunt om vrouwen uit de politiek te houden.
Bijvoorbeeld:
1Korintiers 14, 33-36

En zoals de meeste mensen hier wel weten, staan er meerdere van dit soort dingen in onze bijbel.
Feministes zeggen: Die Paulus, dat was een vrouwenhater.
Maar volgens mij, juist niet, volgens mij, als ik de brieven van paulus goed lees, wilde hij de vrouwen juist beschermen, en had hij een zeer goede kijk op het verschil man/vrouw.
Sorry, misschien klinkt het ouderwets, maar het is wel volgens de bijbel, net als :gij zult niet doden.
En daar staan ze dan weer niet voor.
Dus ook bij deze partij, net als bij zoveel stromingen, haalt men uit de bijbel wat er in het straatje van de persoon of groepering te pas komt, en de rest telt niet mee ofzo........... Dat doet met met de Koraan ook, en met andere geloven ook, en eigenlijk met alles.
Ja, okee, ik ben ouderwets.

Nog ff dit:
1Johannes 3, 13-15 :D

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 jun 2005 22:10

1 Korinthe 14 spreekt over het spreken van vrouwen in de gemeente, dat is dus niet de maatschappij of in de politiek

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 21 jun 2005 22:18

Sabra schreef:Het zou belachelijk zijn indien men door het voeren van dit proces wil voorkomen dat een conservatieve Moslimpartij zich zou gaan mengen in de politieke strijd. Dit is een democratisch land, waar men zich mag verenigen in een politieke partij.

Mits de ideeen stroken met onze beginselen..

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 jun 2005 22:19

Uiteraard, met inachtneming van de grondwet.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 25 jun 2005 13:38

Zouden we een partij moeten verbieden zou dat D 66(6) moeten zijn,verhulde christenvervolgers.Volg het nieuws van vandaag.

Derhalve zouden er helemaal geen politieke partijen moeten zijn en bestaan .

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 25 jun 2005 15:00

Lichtzwaard schreef:Zouden we een partij moeten verbieden zou dat D 66(6) moeten zijn,verhulde christenvervolgers.Volg het nieuws van vandaag.

AMSTERDAM D66 wil dat de scheppingsleer verdwijnt uit de biologieles. De partij wil daarvoor een Kamermeerderheid zien te vinden. Het verhaal van de schepping kan volgens D66 wel aan de orde komen bij geschiedenis of godsdienst.

Waar maak je je druk om? christenvervolgers waar heb je't over? en is dat niet een beetje off-topic?

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 25 jun 2005 17:39

Wat ik me altijd afvraag: wat bewéégt een vrouw om zich te willen aanmelden bij een partij als de SGP? Asjeblieft zeg... je wilt je aansluiten bij een partij waarin je het in de grond niet mee eens bent? Grijns... dat zou ik dus nooit doen... De vrouwen die SGP stemmen doen dat volgens mij dus ook echt niet omdat ze vinden dat er zo nodig vrouwen bij moeten worden betrokken :wink:

Overigens vind ik het zelf een goede zaak om vrouwen de politieke sores te willen besparen... :wink: Van het gedram in een vergadering wordt een normaal mens soms bijna simpel... Paar vrouwen erbij en er vliegen alleen nog maar hormonen over tafel... :wink: Ooit gelezen dat staande vergaderen de vergaderduur met de helft verminderde :wink: Lijkt me leuk als de dames op hoge hakken zijn... :wink:
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 25 jun 2005 17:40

Sabra schreef:1 Korinthe 14 spreekt over het spreken van vrouwen in de gemeente, dat is dus niet de maatschappij of in de politiek

Volgens mij komt het er op neer dat een vrouw niet mocht spreken in de gemeente omdat ze dat in de maatschappij ook niet moch, trek je conclusie dus :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jun 2005 00:17

Volgens jou. Dat is een mening waar ik niets aan heb. Daarnaast lijkt me het niet dat Paulus op basis van het Griekse en Romeinse denken de gemeente wil inrichten.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jun 2005 00:19

Lichtzwaard schreef:Zouden we een partij moeten verbieden zou dat D 66(6) moeten zijn,verhulde christenvervolgers.Volg het nieuws van vandaag.

Een onzinnig punt. Dit heeft niets te maken met het vervolgen van christenen. Ik ben het zelfs eens met Bert Bakker. Dit is iets wat thuis hoort in de les levensbeschouwing, niet in de les biologie. Het is wetenschappelijk niet te onderbouwen dat de aarde geschapen is naar het verhaal in Genesis.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 26 jun 2005 00:25

Sabra schreef:Volgens jou. Dat is een mening waar ik niets aan heb. Daarnaast lijkt me het niet dat Paulus op basis van het Griekse en Romeinse denken de gemeente wil inrichten.

Dat is een onzinnige opmerking.
Waarop zou Paulus het ANDERS willen baseren? Je denkt toch niet dat hij ff een compleet nieuw systeem bedenkt?

Ik hoop dat je 'm toch nog énig verstand toedicht? Zo negatief als jij over hem doet heeft ie nou ook weer niet verdiend. Natuurlijk stikt ie van de minpunten, maar dan hoef je 'm niet zo af te schieten.
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jun 2005 00:28

Wanneer je niet begrijpt waar ik op doel, kun je misschien beter je mond dicht houden.

Lees je even in, in de Griekse en Romeinse filosofie en staatsleer en de toenmalige geldende normen en waarden, en vraag je dan af of Paulus op die basis de gemeente wil bouwen.

Overkill

Berichtdoor Overkill » 26 jun 2005 00:28

Loezje, je onderschrift 'Vrouwen denken anders... maar niet dommer...' is verklaarbaar. Vrouwen denken niet zo zeer dommer, ze denken vooral minder. Een goede vrouw denkt minder, in elk geval. Vrouwen dienen zich bezig te houden met het huishouden, strijken, eten koken, afwassen, etc.
Niet de bemoeial uithangen tussen intelligente gesprekken waar mannen zich mee bezig houden, sowieso omdat de ongetwijfelde idiote halfzinnen van het vrouwmens ongelooflijk overbodig en ongewenst zijn. De man zijn taak (bier drink, discussieren (over voetbal, etc.)), de vrouw haar taken. Accepteer en respecteer dat.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jun 2005 00:30

Overkill schreef:Loezje, je onderschrift 'Vrouwen denken anders... maar niet dommer...' is verklaarbaar. Vrouwen denken niet zo zeer dommer, ze denken vooral minder. Een goede vrouw denkt minder, in elk geval. Vrouwen dienen zich bezig te houden met het huishouden, strijken, eten koken, afwassen, etc.
Niet de bemoeial uithangen tussen intelligente gesprekken waar mannen zich mee bezig houden, sowieso omdat de ongetwijfelde idiote halfzinnen van het vrouwmens ongelooflijk overbodig en ongewenst zijn. De man zijn taak (bier drink, discussieren (over voetbal, etc.)), de vrouw haar taken. Accepteer en respecteer dat.

Gast, ga terug naar de boerenomgeving waar je vandaan komt en hou verder aub je mond dicht.

De Middeleeuwen zijn al zo'n 500 jaar voorbij.

Terug naar “Archief”