religie inplaats van relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jun 2005 12:41

SMS ( :mrgreen: ): ik snap best wat je bedoelt maar het slaat natuurlijk nergens op om alleen de reformatorische zuil aan te pakken. Ik heb nog wel wat leuke verhaaltjes over evangelische menschenkinderen ook, misschien kun je eerst naar jezelf kijken, en jezelf afvragen hoe religieus je zelf bent. Ieder mens is in zekere zin religieus... Het een sluit m.i. het ander niet uit.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jun 2005 12:49

Ieder mens is in zekere zin religieus... Het een sluit m.i. het ander niet uit.
Ik verafgood mijn vriendin, mijn religie is mijn relatie..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jun 2005 13:04

Muziek is ook religie.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 jun 2005 13:07

kurtyo schreef:Muziek is ook religie.

Maar ook relatie......... :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 jun 2005 13:49

Relatie met muziek? Of relatie is ook religie? Allebei denk ik wel ;)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jun 2005 17:40

kurtyo schreef:Muziek is ook religie.

Voetbal voor velen ook.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 jun 2005 10:42

En Marx zei: religie is de opium van het volk...........
Daarom zeg ik liever: Ik heb een relatie met de Here Jezus.
En dat heb ik ook, daar ben ik heel happy mee!

Maar we dwalen affffffffff...........

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 25 jun 2005 11:14

Ha, die opium had ik eerder al genoemd, MM. :)
Als het mag prefereer ik dan toch coke (COLA. ha) boven opium.
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Wiggle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Wiggle » 25 jun 2005 23:48

savemysoul schreef:Religie is dubbele leugen!

Een dubbele leugen, waar bijna heel christelijk Nederland is ingetrapt... een eye-opener.

Ontdek de leugen:

Genesis 1:26 Toen zei God: "Laat Ons mensen maken die op Ons lijken en kunnen heersen over alle dieren op aarde, in de zeeën en in de lucht."

Dus: De mens was gelijk aan God.

Er staat "Laat Ons mensen maken die op Ons lijken" niet Laat Ons mensen maken die gelijk zijn aan Ons. De mens werd geschapen naar het beeld van God en niet als God. Dit onkracht ook gelijk het tweede punt dat duivel een dubbele leugen sprak. Hij loog alleen over het sterven van Adam en Eva. Ze zouden zeker wel sterven na het eten van de vrucht. Al sprak hij ook wel gedeeltelijk de waarheid want ze wisten niet wat het kwaad was en na het eten van de vrucht wel dus zijn belofte: "Je ogen zullen open gaan en evenals God zul je het onderscheid kennen tussen goed en kwaad."

Veel reformatorische mensen zijn zo erg met de regeltjes en wetjes bezig, dat het meer een religie word.

Soms is dit wel het geval ja maar ik denk niet dat voor de meeste mensen geld dat deze regeltjes en wetjes hun religie is. Maar het dienen van God hun doel is en dat dit dan in uiting komt door het houden van regeltjes en wetjes is volgens mij helemaal niet verkeerd.

Ze houden zich zoveel bezig met kijken hoe slecht andere kerken zijn, dat ze niet meer kijken naar zichzelf.

De reformatorische gezinte is heel breed dus dit vind ik een beetje een vaag punt. Maar als ik zo om me heen kijk en luister wordt er wel degelijk goed naar de eigen kerk gekeken en weten ze echt heel goed dat ze niet dé ware Kerk zijn.

Ze denken dat God alleen maar kan werken volgens het ons wel bekende elende verlossing en dankbaarheid.

Volgens mij werkt God ook zo. In de Bijbel staan hiervan genoeg voorbeelden. Het is ook helemaal geen gekke gedachte hoor. Je kan niet ergens van verlost worden als je niet weet waar je van verlost moet worden -> ellendekennis. Ook kan je niet echt dankbaar zijn als je niet weet waar je van verlost bent. Dus ik denk dat deze drie elementen zeker zeer belangrijk zijn. In welke mate enzovoort dat maakt niet uit en dat staat ook nergens.

En buigen de wil van God net zolang, dat het hun goed uitkomt.

Dat is wel handig he als dat kan. Maar dat lijkt me een beetje vergezocht...

Ze lijken uit de bijbel te leven maar behalve op zondag doen ze vaak niks met het geloof.

Dit komt idd voor. Maar schijngelovige heb je altijd en ik denk niet dat de echte refomatorische christenen zo leven.

Ze bidden voor het eten en het slapen gaan, en ze lezen alleen uit de staten vertaling.

Lijkt me niet echt heel slecht allemaal. Wat is er mis met alleen lezen uit de statenvertaling. Is dit iets anders dan een Bijbel? Misschien dat jij niet altijd snapt wat er staat maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen dus lijkt me niet echt verkeerd. Verder zet de moeilijke taal je wel goed tot nadenken. Je gaat kijken of je echt begrijpt wat je leest.

Dat was het voor nu even. Ga nu slapen anders ben ik morgen niet wakker tijdens preek...
Als je op de verkeerde weg bent dan is de terugweg de kortste weg vooruit (Lewis)

Terug naar “Archief”