ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

Berichtdoor jas » 24 jun 2005 11:28

Motormuis schreef:
savemysoul schreef:In de islam gaat het erom om je aan zoveel mogelijk regeltjes te houden.
Ze moeten 5 keer bidden per dag, en op vrijdag naar de moskee.
Verder doen ze eigenlijk waar ze zelf zin in hebben.
Is dit niet hetzelfde als in de gergem(NED)?
Leven die niet op dezelfde manier?
Als je op zondag maar in het zwart loopt, en mooi weer speelt.
Ik vind gergem(ned) mensen net moslims...

Wat een geklets, ongelooflijk. Prikkelen is leuk, maar stellingen poneren die elke onderbouwing missen, jammer....

Deze is ook leuk: EVANGELISCHEN ZIJN NET KERMISKLANTEN, AAN DE BUITENKANT KUN JE NIET ZIEN DAT ZE CHRISTEN ZIJN. BIJ EVANGELISCHEN GAAT HET EROM ZO VROLIJK MOGELIJK HALLELUJAH TE SCHREEUWEN, WANT MEN DENKT OP DEZE MANIER GOED BEZIG TE ZIJN.
ALS JE MAAR VOORAL VEEL VISJES OMHANGT EN JE HANDEN UITSTREKT NAAR DE HEMEL ALS JE ZINGT EN DAN OOK NOG EEN GELUKZALIGE GLIMLACH OP JE GEZICHT TOVERT, HOOR JE ER HELEMAAL BIJ.

Wil maar ff zeggen: is van het zelfde genre

Hij is leuk. En grotendeels nog juist ook.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 jun 2005 11:30

Raido schreef:
En nee, ik heb helemaal niks op je tegen, ik ben Gergemmer, maar wat voor een,toch voel ik me aangesproken als jij met zo'n belachelijk stereotyp komt..

Kun je nagaan, zelfs ik voel me aangesproken en ik ben niet eens gg(in)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2005 23:03

Ach, weet je wat het is? Mensen denken vaak van alles en nog wat te weten over de GG(iN), maar als je ze vraagt of ze er werkelijk (enkele) malen geweest zijn, dan wordt het al stiller. En als je ze vraagt om dan eens mee te gaan, dan lopen ze alsof hun leven er van af hangt. (Die mensen moet je heel vaak meevragen, dan blijven ze lopen, en dan vliegen de kilo's er af.... :mrgreen:)
Ik had dat tot voor een jaar ook. Totdat ik een meisje leerde kennen, waarvan de ouders GGiN zijn. Dan ga je mee naar de kerk, en dan ga je wat relativerender tegen die kerken aankijken.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: ger gem (ned) hetzelfde als islam?!

Berichtdoor Race406 » 24 jun 2005 23:08

Motormuis schreef:
savemysoul schreef:In de islam gaat het erom om je aan zoveel mogelijk regeltjes te houden.
Ze moeten 5 keer bidden per dag, en op vrijdag naar de moskee.
Verder doen ze eigenlijk waar ze zelf zin in hebben.
Is dit niet hetzelfde als in de gergem(NED)?
Leven die niet op dezelfde manier?
Als je op zondag maar in het zwart loopt, en mooi weer speelt.
Ik vind gergem(ned) mensen net moslims...

Wat een geklets, ongelooflijk. Prikkelen is leuk, maar stellingen poneren die elke onderbouwing missen, jammer....

Deze is ook leuk: EVANGELISCHEN ZIJN NET KERMISKLANTEN, AAN DE BUITENKANT KUN JE NIET ZIEN DAT ZE CHRISTEN ZIJN. BIJ EVANGELISCHEN GAAT HET EROM ZO VROLIJK MOGELIJK HALLELUJAH TE SCHREEUWEN, WANT MEN DENKT OP DEZE MANIER GOED BEZIG TE ZIJN.
ALS JE MAAR VOORAL VEEL VISJES OMHANGT EN JE HANDEN UITSTREKT NAAR DE HEMEL ALS JE ZINGT EN DAN OOK NOG EEN GELUKZALIGE GLIMLACH OP JE GEZICHT TOVERT, HOOR JE ER HELEMAAL BIJ.

Wil maar ff zeggen: is van het zelfde genre

He Motormuissie! Ik vind hem wel goed! Schrijf er even bij dat je bepaalde standen hebt in die kringen, net zoals in de rechtsere kringen. In de "hands-up-community" wordt je "stand in de genade" bepaald aan de hand van een klein onderzoek naar hoeveel vel je nog op je hand hebt. Heb je het er helemaal afgeklapt, dan hoor je erbij, dan ben je pas een goeie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(PS: Let weer even op de 3 smilies...... Hoe staat het trouwens met de fusie..? :wink: )
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jun 2005 23:13

Misschien toch beter om een slotje er op te gooien?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 25 jun 2005 00:35

Evelien schreef:Misschien toch beter om een slotje er op te gooien?

Waarom? Het wordt net gezellig.

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 25 jun 2005 11:57

Waarom moet er een slotje op?
Mag er op dit forum maar een kant op worden gepraat?
Je mag wel met zn allen lachen over de eojd of over evangelische mensen.
Maar ik mag niks zeggen over jullie kerken, is dat niet een beetje krom?

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 25 jun 2005 12:03

savemysoul schreef:Waarom moet er een slotje op?

Jazekerz is dat krom. :) Maar ja, is het een publiek forum, of een forum, gereguleerd en onderhouden door een groep mensen van één bepaalde gezindte? In het eerste geval is censuur onzin, maar in het tweede erg begrijpelijk. Stel je voor dat er een ouderling meeleest. :shock:
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 25 jun 2005 12:04

savemysoul schreef:Waarom moet er een slotje op?

Inderdaad, een goede discussie over de gem gem zou niet gek zijn,dat zij dat niet willen is hun sektarisch zijn en angst om is zelf na te gaan denken .

Maar er zijn ook gem gemers die wel zelf nadenken maar dat leidt altijd een overgang naar een andere kerkgemeenschap.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jun 2005 12:05

tsss.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 25 jun 2005 12:12

ja wat moet ik daar nou over zeggen he...
misschien wijselijk mijn mond houden?
zo ben ik eigelijk niet.

laat ik t zo zeggen dan dat die lichtzwaard toch aardig het bloed onder mijnnagels vandaan haalt
hoe zat het ook alweer met oordelen?
ieder mens geloofd op zijn manier, dat hoeft niet te betekenen dat het ene beter is als het andere.
zoals jij praat hier over gergemmers, vind ik alsof je je boven hen stelt, alsof je denkt dat je beter bent dan ze.
niet alleen hier vind ik dat, ook in andere topics waar je je mening uit.
chill een beetje man.

plien

savemysoul

Berichtdoor savemysoul » 25 jun 2005 12:16

Kijk daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Al vind ik dat er overal over gediscuseerd moet kunnen worden en dus ook hier over.
Ik lees ook veel dingen in andere topics waar ik me persoonlijk aangevallen voel.
En om ook eens vanaf een andere kant te praten en het dus minder eenzijdig te maken, lijkt me dat juist topics als deze er meer zouden moeten zijn. (maar wel over andere onderwerpen dan)
Maar anders ook maar een slotje op alle forums die pro ger gem zijn en tegen evangelische en andere kerken.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 25 jun 2005 12:17

Lichtzwaard schreef:Inderdaad, een goede discussie over de gem gem zou niet gek zijn,dat zij dat niet willen is hun sektarisch zijn en angst om is zelf na te gaan denken .

Maar er zijn ook gem gemers die wel zelf nadenken maar dat leidt altijd een overgang naar een andere kerkgemeenschap.

Gem Gem? Wat is dat? Ger Gem, bedoel je die?

Anyway, ik vind persoonlijk dat je grammaticale niveau zó ver gezakt is dat ik de moeite niet meer ga nemen ze te lezen, denk ik. Of je moet weer terug naar je oude niveau gaan.

Ik vind Evelien prachtig verwoorden wat ik ook denk bij het lezen van zo'n ongenuanceerde, onbeargumenteerde mening.
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 25 jun 2005 12:19

savemysoul schreef:Kijk daar ben ik het dan weer niet mee eens.
Al vind ik dat er overal over gediscuseerd moet kunnen worden en dus ook hier over.
Ik lees ook veel dingen in andere topics waar ik me persoonlijk aangevallen voel.
En om ook eens vanaf een andere kant te praten en het dus minder eenzijdig te maken, lijkt me dat juist topics als deze er meer zouden moeten zijn. (maar wel over andere onderwerpen dan)
Maar anders ook maar een slotje op alle forums die pro ger gem zijn en tegen evangelische en andere kerken.

Personages als degenen die hardline VOOR Ger Gem zijn, of hardline VOOR evangelischen en daarbij de rest van de Kerk de Hel in wensen dragen enkel bij aan het groeien van haat en nijd, en zijn derhalve hun eigen onheilsbode en ondergang.

Pauline

Berichtdoor Pauline » 25 jun 2005 12:21

ja daar ben ik het helemaal mee eens..
Plien

Terug naar “Archief”