Poema op de Veluwe, wat is de beste oplossing?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wat is de beste oplossing voor deze ongewone situatie?

Peiling eindigde op 16 jun 2005 12:49

De poema afschieten, verdoven is te gevaarlijk
17
17%
De poema verdoven en levend vangen
39
39%
De poema laten lopen
35
35%
Een poema op de Veluwe?
8
8%

Totaal aantal stemmen: 99

cyrina
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor cyrina » 25 jun 2005 10:43

de vraag is, is het wel een poema??? En is er uberhaupt 1.... alstie er wel zit komt'ie angstjagend dicht bij. Maar gezellig een poema of ander dier in je achtertuin. Ik geloof er in ieder geval pas in als ik hem zelf heb gezien of ze het levende bewijs hebben!!

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 25 jun 2005 18:14

Haha, die Winnie de Poema van Elbert mag wel bij mij in de tuin. Daar lopen al een hond en een kat die elkaar prima verdragen... daar kan zo'n Spaniel-poes nog wel bij :D

Laten ze dat beest gezellig laten lopen. Misschien heeft-ie wel de tijd van z'n leven, gun dat dier ook z'n plezier! :wink:

Ach... en als je 'm tegenkomt en je kunt je niet beheersen: oppakken en op de BBQ, is het weer helemaal tijd voor. :wink: :oops:

Overigens komt Winnie nu wel héél dicht in de buurt van Sneeuwvlokje. Als 't ie nu eerst dat dier eens opvreet zijn we meteen van de discussie af of een wit varkentje nu wel of niet mag worden geschoten (met het schieten van zwarte varkens hebben wij Nederlanders geen probleem, die worden heerlijk geserveerd met een sausje) :wink:

Waar een mens zich al druk om kan maken. :roll:
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 25 jun 2005 18:34

waarom zouden we m neerschieten, bbqen, vangen of wat dan ook... we kunnen m ook vriendelijk vragen op te hoepelen!?

Loezje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Loezje » 25 jun 2005 18:41

tinos schreef:waarom zouden we m neerschieten, bbqen, vangen of wat dan ook... we kunnen m ook vriendelijk vragen op te hoepelen!?

Uiteraard! Moet je wel eerst met 'm kunnen communiceren. Maar in een ander topic las ik dat dat inmiddels geen probleem meer is: volgens Rock-G communiceert prinses Margriet ook met dolfijnen, dus dat komt mooi uit... De Poema loopt bij Apeldoorn... Wat wil een mens nog meer? :wink:
Vrouwen denken anders... maar niet dommer...

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 25 jun 2005 22:44

Loezje schreef:
tinos schreef:waarom zouden we m neerschieten, bbqen, vangen of wat dan ook... we kunnen m ook vriendelijk vragen op te hoepelen!?

Uiteraard! Moet je wel eerst met 'm kunnen communiceren. Maar in een ander topic las ik dat dat inmiddels geen probleem meer is: volgens Rock-G communiceert prinses Margriet ook met dolfijnen, dus dat komt mooi uit... De Poema loopt bij Apeldoorn... Wat wil een mens nog meer? :wink:

ja daar dacht ik inderdaad ook aan ;)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2005 08:50

Volgens Pantera zijn er nu 2 poema's op de veluwe, er is ook een lichtere gesignaleerd en gefotografeerd... zitten we in het poemaseizoen ofzo :roll: ??

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jun 2005 09:03

rafaell schreef:Volgens Pantera zijn er nu 2 poema's op de veluwe, er is ook een lichtere gesignaleerd en gefotografeerd... zitten we in het poemaseizoen ofzo :roll: ??

En als het een mannetje en een vrouwtje zijn, dan kunnen het er nog meer worden natuurlijk. Straks krijgen we nog een poema epidemie op de Veluwe.

Het feit dat zo'n beest op de Veluwe kan overleven, geeft trouwens wel aan dat een paar roofdieren best geherintroduceerd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld de wolf. Nu is er een overschot aan grootwild (bijv. wilde zwijnen) en daarvoor moeten de jagers elk jaar in aktie komen om de wildstand een beetje te reguleren. Door het herinvoeren van oorspronkelijk inheemse dieren (dus niet de poema, maar wel bijv. de wolf) zou dat op een natuurlijke manier kunnen gebeuren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2005 09:09

vinden die jagers heel niet erg hoor dat ze in actie moeten komen :P :wink:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 27 jun 2005 09:11

Nee, er is natuurlijk niks leukers dan een argeloos rondlopend beest aan barrels te schieten. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2005 09:14

voor jagers inderdaad wel...

vraag is of de wolf hier nu echt prettig zou overleven, vroeger waren de bossen uitgestrekter en kwamen er minder mensen. Als de wolf hier nu zou kunnen leven dan keert ie vanzelf wel terug (geen evolutie ofzo :wink: maar dan breidt zn leefgebied vanzelf weer uit deze kant op, alhoewel ik de kans daarop heel laag inschat!! (oei kansen hoort een wiskundige niet in te schatten maar te berekenen :oops: ))

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 27 jun 2005 10:12

ten eerst hou eens op met die vooroordelen over jagers :P er zijn ook jagers die alleen zieke dieren of dieren die op één of andere manier een gevaar opleveren afschieten.

ennuh verder...het schoteltje melk in de tuin heeft tot nu toe niet geholpen :wink:
maar ff seri, kweet niet wat k allemaal nog moet geloven...ik geloof gewoon maar ff niks meer...winnie gaat zn gang maar!
PaSaP Hoogh!!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 27 jun 2005 12:33

'Blonde poema op Veluwe bestaat niet'

Uitgegeven: 27 juni 2005 10:36
Laatst gewijzigd: 27 juni 2005 11:48

APELDOORN - Het gerucht dat een tweede, blonde poema over de Veluwe rondloopt is onjuist. Dat beweert Stichting Pantera maandag. De roofdierenclub ontving van een onbekende mailer een foto van een blonde uitvoering van het roofdier.

De afbeelding, afkomstig van de site Felidae, toont een blonde poema op rooftocht in een nationaal park in het zuiden van Brazilië. Volgens de onbekende mailer zou de foto zijn genomen in Hoenderloo. De blonde poemafoto circuleert sinds een paar dagen over het internet.

De organisatie sluit echter niet uit dat er meer dan een rondloopt op de Veluwe. Eerder al kreeg de organisatie meldingen van rondsluipende poema-achtigen. Pantera zet maandag haar zoektocht voort na een onderbreking van een weekeinde. Twee medewerkers rijden in een camper rond en gaan af op tips.

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 27 jun 2005 12:37

Twee medewerkers rijden in een camper rond en gaan af op tips.

zoo relaxte vakantie dan :D

rafaell

Berichtdoor rafaell » 27 jun 2005 17:52

Puma heeft een donatie gedaan zodat stichting Pantera haar werk voort kan zetten :mrgreen:

zussie
Mineur
Mineur

Berichtdoor zussie » 27 jun 2005 18:05

Al met al is de veluwe weer helemaal in trek voor de vakantiegangers....
Ieder heeft recht op zijn mening. Respect is belangrijk

Terug naar “Archief”