Elladan schreef:hijwel schreef:hier wordt ik boos om!!!!Hoe druf jij de opdracht om je deuren op te zetten voor God te ontkrachten? Hoe durf jij de opdracht om je deur van je hart open te zetten een dwaalspoor te noemen? Jezus zegt dit zelf!! Ik snap echt niet dat waar je het lef vandaan haalt of Jezus tegen te spreken.
Als je je hart niet open KAN zetten is die hele opdracht toch zinloos?
Als ik jou (met aan Jezus' vergelijkbare autoriteit) de opdracht zou geven om de eeuwigheid te begrijpen KAN dat toch net zo goed niet?
Jas geeft alleen maar aan dat je jezelf voor de gek kan houden. Net als je jezelf voor de gek kan houden door continu te herhalen dat je heilig leeft bijvoorbeeld... of noem maar op.Niks of niemand mag iemand tegen te houden om naar Jezus te gaan. Niemand mag de opdracht om Hem te volgen ontrachten, er mag niemand zijn die de oproep van bererking ontkracht.. Ik wordt hier boos om, als God, Jezus, Paulus, Petrus, Jacobus, Jozua de opdracht doet om te geloven. (om Zijn woorden voor waar aan te nemen) hoe durf jij dan deze waarheid te ontkrachten?
Niks of niemand zou iemand KUNNEN tegenhouden om naar Jezus te gaan.
Wat is dat voor Godslastering om te beweren dat Jas of wie dan ook Gods almacht kan tarten? Een voorwaar onheilige opmerking.
Onze vriend heeft duidelijk een probleem met het openen van zijn hart wat dat dan ook mag wezen. Dan is het eerder een belachelijke iteratie die schade doet dan dat berusting beschadigt. Het is toch onzin als jij niet kan vliegen, dat ik tegen jou blijf zeggen dat je opdracht hebt te vliegen, en dus moet je vliegen, WAT? beweer je dat je niet kan vliegen? IEDEREEN kan vliegen dus jij ook. En NU ga je vliegen... Dat slaat natuurlijk ook weer nergens op en beschadigt dat beetje vertrouwen dat onze vriend heeft nog meer. Schandelijk om dus zó te blijven wijzen op het doen van iets wat hij niet KAN.jezus zegt: volg mij! kom tot mij! bekeer je! open de duren van je hart! geloof in mij! verlaat alles en volg mij! Wie zijn wij om niet de zelfde opdracht te geven
Je mist de autoriteit van Jezus. Jammer voor je.
Bovendien zal Christus GEEN onmogelijke opdracht geven. Zal hij jou houden aan het feit dat je geen kinderen krijgt? "Gaat heen en vermenigvuldigt u!" Da's lekker voor onvruchtbare mensen?!
Bovendien is dat 'open de deuren van je hart' een neo-christelijke opmerking en feitelijk belachelijk, omdat mijn hart geen deuren heeft. Mijn gevoels-'hart' is gewóón en logischerwijs open zonder enige deuren, en mijn échte hart heeft kleppen die in de verste verte niet eens op deuren lijken.
Jij begrijpt precies wat ik bedoel. Hijwel bedoelt het goed, hij wil door zijn betoog mensen binnensluiten, maar het effect is juist dat mensen zich daardoor buitengesloten zegt. Je zult idd net als jostitosti dat gevoel maar niet hebben, dan ga je jezelf toch zitten beduvelen?