maar over een dag of 15 heb ik ongeveer een jaar verkering met de ware

Moderator: Moderafo's
Lausnitz schreef:Het is maar net hoe je het interpreteert; ik geloof dat God je dan specifiek naar die plek heeft "gebracht". God heeft er écht wel een doel mee waar jij op deze aarde wordt "geplant". Ik denk dat God meer bestuurt dan wij denken. Als wij om een vriend of vriendin bidden, mogen wij er toch vanuit gaan dat diegene door God is gegeven?
kurtyo schreef:jagertje schreef:Ik heb jullie discussie gelezen, best interessant om te lezen. Maar ik snap jullie allebei. Menselijk bekeken kan ik kurtyo begrepen dat hij zo denkt. Dat zegt hij ook zelf, hij zegt: Nee. Ten eerste zit er denk ik een verschil in het menselijke begrip 'de ware' en het feit dat men gelooft dat God 1 iemand voor hen bestemd heeft.
En hij zegt ook: de menselijke 'ware' kan een ander zijn dan degene die God in gedachte heeft, althans: dat heb ik om me heen gezien bij diverse mensen. Ik geloof zelf namelijk niet dat God iemand voor je bestemd heeft. Maar ik denk niet dat Kurtyo goed denkt. Want in de bijbel staat toch dat God alle dingen bestuurt. Dus dan toch ook deze. Daarom denk ik dat Lausnitz toch gelijk heeft.
groet Jagertje
Ik hoop niet dat je het erg vind, maar ik volg je niet helemaal. Al snap ik dat het er op neer komt dat ik geen gelijk heb volgens jou. Maar je argument tegen is me enigszins onduidelijk. God bestuurt alle dingen? Ja, misschien wel, misschien niet. Laten we aannemen dat hij dat doet: wil dat zeggen dat hij 1 ware voor je bestemd heeft? En waarom? Bestuurt God dan dingen zo letterlijk dat hij mensen geen vrijheid meer geeft en geen eigen keuze? Want in dat geval: God bestuurt alle dingen, dus zorgt hij er ook voor dat al die mensen die branden in de hel niet in de hemel zijn gekomen, althans: volgens jouw redenatie is dat wel het geval.
jagertje schreef:kurtyo schreef:jagertje schreef:Ik heb jullie discussie gelezen, best interessant om te lezen. Maar ik snap jullie allebei. Menselijk bekeken kan ik kurtyo begrepen dat hij zo denkt. Dat zegt hij ook zelf, hij zegt: Nee. Ten eerste zit er denk ik een verschil in het menselijke begrip 'de ware' en het feit dat men gelooft dat God 1 iemand voor hen bestemd heeft.
En hij zegt ook: de menselijke 'ware' kan een ander zijn dan degene die God in gedachte heeft, althans: dat heb ik om me heen gezien bij diverse mensen. Ik geloof zelf namelijk niet dat God iemand voor je bestemd heeft. Maar ik denk niet dat Kurtyo goed denkt. Want in de bijbel staat toch dat God alle dingen bestuurt. Dus dan toch ook deze. Daarom denk ik dat Lausnitz toch gelijk heeft.
groet Jagertje
Ik hoop niet dat je het erg vind, maar ik volg je niet helemaal. Al snap ik dat het er op neer komt dat ik geen gelijk heb volgens jou. Maar je argument tegen is me enigszins onduidelijk. God bestuurt alle dingen? Ja, misschien wel, misschien niet. Laten we aannemen dat hij dat doet: wil dat zeggen dat hij 1 ware voor je bestemd heeft? En waarom? Bestuurt God dan dingen zo letterlijk dat hij mensen geen vrijheid meer geeft en geen eigen keuze? Want in dat geval: God bestuurt alle dingen, dus zorgt hij er ook voor dat al die mensen die branden in de hel niet in de hemel zijn gekomen, althans: volgens jouw redenatie is dat wel het geval.
nee God zorgt niet dat wij in de hel komen, dat doen we volgens mij zelf. wij doen zonden! ik schrik een beetje van je woorden.
maar ik denk dat je anders je vraag eens aan Ali Hoek van Kooten moet stellen. zij kan wel antwoord op je vraag geven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten