hijwel schreef:jas schreef:Als Jezus in je hart komt is er ook berouw over de zonde. Ik lees juist dat dit er niet is. Daaruit trek ik mijn conclusie.
Jij prijst iemand alweer de zaligheid in, terwijl hij nog niet eens aan zichzelf ontdekt is. Het zal van je hand geëist worden dat je hem daar niet op gewezen hebt. Je bent een Baälsprofeet.
Als iemand zegt dat hij geen schaamte voelt, wil nog niet zeggen dat iemand geen berouw heeft.. De waarheid dat Jezus binnenkomt in je hart als je hem opent staat vast.. Daar mogen we op bouwen.
Ik prijs niet iemand de zaligheid in, maar ik probeer mee te denken.. tostieheeft zijn hart geopent voor God, en hij is op het Woord afgegaan. Als Hij de bijbel zou geloven, dan mag hij weten dat Jezus dan ook echt binnen is gekomen.. Zo niet, dan moet hij mischien toegeven dat zijn hart niet echt geopent had voor God. Ik kan niet zeggen dat Jezus in iemand hart woont.. Maar als ik naar tosti luister, dan zegt hij dat hij zijn hart geopent heeft.. Dan mag ik op basis van het woord zeggen dat Jezus binnen is gekomen.. (zou God zich niet aan zijn beloftes houden?)
God houdt Zich aan Zijn beloftes. Maar dit heeft niets met God beloftes te maken. Ik lees nergens dat Tosti zijn hart voor Jezus geopend heeft, dat maak jij ervan. En het is ondenkbaar dat het harde zondaarshart niet verbroken wordt als Jezus daar binnenkomt. Daarom kan dat niet zonder berouw gepaard gaan. En als het berouw, het verbroken hart, de verslagen geest, ontbreken, is er van een vereniging met Jezus geen sprake.