ideaalbeeld

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

ideaalbeeld

Berichtdoor DesertRose » 22 jun 2005 17:03

tijd om weer eens een topicje te openen.

Heb jij ergens een ideaalbeeld van?

van je baan, of van een relatie bijvoorbeeld?

zo en zo moet het zijn, anders:
- is het niet goed
- klopt het niet
- gaat het fout
- passen we niet bij elkaar.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 22 jun 2005 17:05

meer iets voor pshychologie afdeling amigo

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 22 jun 2005 17:22

ik heb een ideaalbeeld van t huis dat ik graag zou willen :mrgreen:
(mag toch ook wel?)

De schitterende keuken die er nu al in zit (en ja, een verhoogd aanrecht zit er ook in :mrgreen:)
De woonkamer heeft heerlijke stoelen met een stevige zitting/leuning, wegzakken in van die gevallen is ook niet geweldig. Ook deze dingen moeten een beetje op hoogte zijn zodat je niet met je knieen tegen je kin zit. Hier een geweldig goeie geluidsinstalatie graag.
De slaapkamer met een inloopkledingkast.
Een muziekkamer waar mn overige instrumenten in staan. (hoef k dan niet eens aan te schaffen tegen die tijd :D
Een bieb met wanden tot t plafond vol met boeken. In een hoekje een stel zitzakken en een cdspeler en meer niet.
Een geweldige tuin dr bij met een glazentuinhuis waar een vleugel in staat en een bank inclusief een krantenbak waar een paar boeken inliggen. Ook is hier een openhaardje voor 's winters. Natuurlijk nog een cdspeler ofzo.

Dit is mn ideaalbeeld van het huis, er hoeft weinig aan te veranderen aan dat huis. Behalve het tuinhuisje, de vleugel, en de bieb :D Zou ik m mss ooit kunnen verwezenlijken? :D

danserijn
Mineur
Mineur

Berichtdoor danserijn » 23 jun 2005 06:09

iedereen heeft ideaalbeelden!

S-je
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor S-je » 23 jun 2005 07:45

danserijn schreef:iedereen heeft ideaalbeelden!

...en nu is de vraag: "wat zijn/is jouw ideaalbeeld(en)" :mrgreen:

------------------

Ideaalbeeld van m'n vriendje: die ik nu heb :8>
Ideaalbeeld van m'n school/werk: bloemenwinkeltje in Rome (ofzo)
Ideaalbeeld van m'n huis: knus, gezellig, naar eigen smaak ingericht, tuintje of balkon met veel planten, goed contact met m'n buren

enzo...

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jun 2005 11:42

Ideaalbeelden heb ik inmiddels aan de kant moeten leggen, moeilijk, maar het kan soms zo lopen, dat het niet anders kan :|

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 jun 2005 12:24

Ja.. hoe moeilijk moet dat zijn :|
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Cisca

Berichtdoor Cisca » 23 jun 2005 12:30

Dat is heel moeilijk, het positieve is, dat je door de situatie waar je in zit, tot heel andere bezigheden komt, dan voor die tijd.
Zodoende ben ik ook hier terecht gekomen, dat heeft me al meerdere goede contacten opgeleverd, wat ik ook heel fijn vind, is, dat jullie me, ondanks dat ik een stuk ouder ben, zondermeer accepteren, zoals in de Refobliek, en op meetings is gebeurd :wink:

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 23 jun 2005 19:37

ok. maar ik heb het idee, dat sommige mensen ergens een ideaalbeeld van hebben, en als de zaak daar niet aan voldoet, dan zien ze er niks in.

bijvoorbeeld: een meisje heeft een ideaalbeeld van een vriend. zo en zo moet hij zijn. een jongen vind haar leuk, maar hij voldoet niet aan haar beeld. dan kan dat meisje hem afwijzen, terwijl hij heel geschikt kan zijn!

zoiets

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jun 2005 21:10

Hmm...een ideaalbeeld van een jongen die bij mij past hebk gelukkig nooit gehad. Wel ben ik een alle keren dat ik ooit echt verliefd werd op iemand, gek geweest op jongens die heel veel op elkaar lijken qua innerlijk. Maar maybe is mn ooit aanstaande wel het tegengestelde....ik ben niet zo kieskeurig, alst maar liefde is ;) (al bevalt zonder me ook best hor)

Verder hebk wel ideaalbeelden van mijn leven later ja. Naja, ideaalbeeld...
Ik wil bijvoorbeeld ooit wel trouwen en een kindje. Maar ik wil dan perse minimaal 3 dagen blijven werken en wil een man die ook 3 dagen werkt, en dat mn moeder dan 1 dag oppast ;)
Tja, mn moeder is het er al mee eens, nu die man nog zoeken :P ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 23 jun 2005 21:49

Ik had wel graag door kunnen blijven werken op de plek waar ik zat.
Maar mijn gezondheid ging wat 'dwars' liggen. (of hoe zeg je dat)
Voor de rest ervaar ik God's hulp iedere dag en geeft Hij mij wat ik nodig heb.
Dus mijn gezondheid is een gebedspunt.

Verderrr, ik vind een vrouw met groene ogen wel ideaal. :mrgreen:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 jun 2005 11:43

Ideaalbeelden?!
Waarom zou je die hebben!
Niets is ideaal.....

Als het maar ECHT kllikt en leuk is!! :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 jun 2005 17:19

André schreef:Ik had wel graag door kunnen blijven werken op de plek waar ik zat.
Maar mijn gezondheid ging wat 'dwars' liggen. (of hoe zeg je dat)
Voor de rest ervaar ik God's hulp iedere dag en geeft Hij mij wat ik nodig heb.
Dus mijn gezondheid is een gebedspunt.

Verderrr, ik vind een vrouw met groene ogen wel ideaal. :mrgreen:

:shock: dan ben ik ideaal :mrgreen:

Ik heb ook ideaalbeelden, bijv. hoe ik graag wil functioneren in werk, studie, omgang met mensen, familie, vrienden. Ik weet dat ik daar niet altijd aan kan voldoen. Ik denk dat ideaalbeelden niet erg zijn, zolang je de realiteit niet uit het oog verliest.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 24 jun 2005 18:29

Zo is het. Het zit in de aard van de mens om te streven naar het voor hem of haar wenselijke. Dat wat je nastreeft is direct je ideaal(beeld). Of het ideaal beeld realistisch is of niet laat ik buitenbeschouwing. Ernaar streven is niet verkeerd, mits het niet ten koste gaat van anderen, jezelf, God en je realiteitsbesef. Ook ik heb ideaalbeelden en dat op zoveel vlakken dat ik de rw server zou overbelasten als ik ze zou opsommen. :mrgreen:

Verder vind ik een vrouw wel ideaal, kleur ogen maakt niet uit als ze maar kan koken, stofzuigen en ramen lappen :mrgreen: :mrgreen: *zoekt vast dekking voor de rw-dames*

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 jun 2005 19:33

RECI-TATIVO schreef:

Zo is het. Het zit in de aard van de mens om te streven naar het voor hem of haar wenselijke. Dat wat je nastreeft is direct je ideaal(beeld). Of het ideaal beeld realistisch is of niet laat ik buitenbeschouwing. Ernaar streven is niet verkeerd, mits het niet ten koste gaat van anderen, jezelf, God en je realiteitsbesef. Ook ik heb ideaalbeelden en dat op zoveel vlakken dat ik de rw server zou overbelasten als ik ze zou opsommen. :mrgreen:

Verder vind ik een vrouw wel ideaal, kleur ogen maakt niet uit als ze maar kan koken, stofzuigen en ramen lappen :mrgreen: :mrgreen: *zoekt vast dekking voor de rw-dames*

Dan ben ik niet jouw ideale vrouw, want ik kan meer :P

Als je geen ideaalbeelden had, zou je dan niet ongelukkig zijn? Want als je naar het beste voor jezelf streeft, volg je je ideaalbeeld, zoals Recitativo zegt (en daar ben ik mee eens). Als je nergens naar streeft, je ideaal hebt laten gaan, wat zie je dan als doel? Heb je dan een doel?
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Terug naar “Archief”