verkering en je beste vriend(in)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 31 mei 2005 22:25

VEel mensen zeiden tegen mij dat ik het nog moeilijk zou krijgen als mn beste vriend een relatie zou krijgen. Ik deed daar altijd heel nuchter over, dat ik het hem erg zou gunnen, dat onze relatie alleen anders zou worden maar niet minder diep etc. Toen hij uiteindelijk een vriendin kreeg, verbaaste ik me over mijn eigen negatieve gevoelens. het was niet echt jaloezie, maar een soort kwijtraken van iets/terleurstelling. Ik kon niet meer uren met hem bellen, en al helemal niet meer bij hem blijven slapen.
Daar kwam nog bij dat hij een relatie kreeg in de periode dat ik twijfelde of ik meer voor hem voelde dan alleen een goede vriend. Dus dat had er ook mee te maken. Inmiddels is zn relatie uit, en dat vind ik dan toch wel weer heel jammer voor hem, onmdat het gewoon een lief meisje was die ik hem wel toevertrouwde.

Als een vriendin een relatie krijgt, heb ik daar echt geen last van.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

André

Berichtdoor André » 31 mei 2005 23:01

Aragorn schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat een nieuwe vriend(in) (als in: partner) gelijk de plaats van een goede vriend inneemt die je al jaren kent.. dat laatste is dan toch een stuk sterkere band en veel meer iets om zuinig op te zijn lijkt me.
Liefde schijnt soms blind te maken enzo.....

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 31 mei 2005 23:13

André schreef:
Aragorn schreef:Ik kan me ook niet voorstellen dat een nieuwe vriend(in) (als in: partner) gelijk de plaats van een goede vriend inneemt die je al jaren kent.. dat laatste is dan toch een stuk sterkere band en veel meer iets om zuinig op te zijn lijkt me.
Liefde schijnt soms blind te maken enzo.....

Idd. Het is nu eenmaal zo dat een relatie nogal tijdrovend kan zijn en dat er voor de contacten met goede vrienden minder tijd overblijft, zeker in het begin van een relatie. Als het goed is, trekt dat weer bij. Ik vind het altijd apart dat mensen als ze verkering hebben hun andere vrienden vergeten/verwaarlozen. En zeker als zo'n verkering dan weer stopgezet wordt, dat ze dan hun oude vrienden weer nodig hebben.
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 jun 2005 11:55

Beste vrienden en een relatie kan heel goed samen gaan!!! :D Ligt eraan hoe je er zelf mee om gaat!!!
Ik heb veel vrienden met vekering!! Met de één kan ik nog super goed opschieten omdat die ook tijd vooe me vrij maakt. De ander heeft geen tijd meer voor vrienden en vriendinnen omdat ze hun vriend en vriendin belangrijker vinden!! Dat is hun persoonlijke keus!! Ik zou daar nooit voor kiezen! Ik heb 2 hele goede vriendinnen allebei met vriend! Maar ze zijn er nog altijd voor me! Die kijken gewoon verder dan hun vriend lang is! :mrgreen: Mara ik heb dus ook vriendinnen die ik nooit of zelden meer spreek omdat ze altijd bij hun vriend zijn....of hun vriend vind het niet leuk om met haar vriendinnen om te gaan!!!! Ik vind dat persoonlijk niet slim! Stel ook dat je verkering uit gaat, moet je dan met hangende pootjes terug gaan?!
Ik vind vrijheid in een relatie erg belangrijk! Gewoon ook nog met je vreinden om kunnen gaan! Die zijn er altijd voor je geweest! Moet je die opeens laten vallen?!
Ik vind de relaties van één van mijn beste vriende het gaafst...we gaan nog regelmatig met elkaar om. Ze maakt gewoon tijd voor mij!! Maar ook voor hem!!! Wij zijn allebei belangrijk voor haar!

Maar okee..genoeg gezegd :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 06 jun 2005 17:04

Ik heb juist het tegenover gestelde meegemaakt... Mijn vriendin kreeg verkering en ze ging gewoon nog met mij om wij waren al vanaf de basisschool vriendinnen. Op een gegeven ogenblik begon haar vriend allerlei rot smsjes naar mij te sturen en ik sprak hem daarop op aan van waarom doe je dit en ik wil dat je je excuus aanbiedt want dit is niet normaal! Naja ik mocht niet meer zoveel met mijn vriendin omgaan en ik moest me niet met hun bemoeien enz. Dus ik hem gewaarschuwd van straks heb je alleen elkaar nog en als het uitgaat heb je niemand meer, nee het ging niet uit!
De volgende dag kwam mijn vriendin me ophalen om naar school te fietsen en haar vriend fietste vanaf een bepaald punt ook mee, en ze vertelde me je hebt ruzie met mijn vriend he, je kan dus beter voortaan maar met iemand anders meefietsen! Nou ja ik helemaal stomverbaasd zei dus uhh ohw.
Vanaf dat moment keek ze me niet meer aan! Ze heeft nooit mijn verhaal gehoord..... ik was echt boos, ik vond het niet eerlijk.
Na 8 maanden ging de verkering uit en kwam ze met hangende pootjes terug tenminste ze heeft nooit naar mijn verhaal geluisterd, nooit gezegd je hebt gelijk, nooit gezegd twas stom van me helemaal nix!
Op zich gaan we nu normaal met elkaar om maar niet echt goed!
Eigenlijk ben ik nog steeds een beetje verontwaardigd erover!

Faithy
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Faithy » 06 jun 2005 17:12

Ja.. ik zie hem NOOIT meer...

:{
If you fall, I'll catch.. If you love, I'll love and so it goes, my dear, don't be scared; you'll be safe.. this I swear.. if you only love me back..

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 jun 2005 17:18

Tja, lijkt me idd lastig, maar ik denk dat het niet zo handig is, om boos te blijven omdat ze dr excuses nooit heeft aangeboden....toch? ;)

Toen ik verkering had, woonde mijn vriend 150 km verderop ofzo. Dat is op zich best handig. Je ziet elkaar alleen in de weekenden. Door de weeks heb je dan tijd zat voor je vriendinnen.

Nu ik niet meer op school zit is het nog weer anders. In mijn kerk heb ik over het algemeen vrienden, omdat er amper meisjes in mijn gemeente zitten. Zij hebben ook geen verkering. We zijn meestal met een groep van 8, en niemand van ons heeft verkering. Dus zoeken we altijd elkaar op.
Als je een vriend/vriendin dicht bij je in de buurt hebt wonen, is het denk ik veel lastiger. Je gaat meer met elkaar om enzo.
En als het goed is, kies je ook voor je vriend!
Het zou vreemd zijn, dat als je verkering hebt, en jouw vriendin krijgt ruzie met je vriend, dat je dan voor je vriendin kiest (als meisje dan he). Als het goed is is je vriend het belangrijkste...

Maar daarom is het niet goed om meteen al je vriendinnen uit te bannen ofzo.
Ik heb het nu al moeilijk met genoeg tijd vrij maken voor ze, laat staan alsk een vriend in de buurt zou krijgen :? Laatk dr maar niet aan beginnen voorlopig ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2005 23:59

MissF schreef:Het zou vreemd zijn, dat als je verkering hebt, en jouw vriendin krijgt ruzie met je vriend, dat je dan voor je vriendin kiest (als meisje dan he). Als het goed is is je vriend het belangrijkste...

Waarom zou dat vreemd zijn? Dat ligt helemaal aan de situatie lijkt me en vrienden zijn minstens zo belangrijk als je vriend(in).

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 21 jun 2005 11:42

Als je het niet eens bent met je partner als hij/zij ruzie/onenigheid met iemand heeft, zeg het dan alleen tegen je partner als die ander weg is, dan kan degene met wie jouw partner ruzie had, zich ook zich ook niet verkneuteren over het feit dat jij in dit geval niet op een lijn met jouw partner staat.

Verder heb ik het altijd makkelijk gevonden dat mijn vriendin op een andere school zat, waardoor wij altijd op school onze eigen vrienden en vriendinnen hadden. Buiten school is het wel allemaal wat minder geworden, maar helemaal voorkomen doe je het niet...

Overigens: ik heb een goede vriendin, waarvan ik er echter niet aan zou moeten denken dat ik een relatie met haar zou moeten hebben (en zo geldt het voorzover ik weet ook andersom). Mijn vriendin (partner, zogezegd) weet dat en heeft daar geen enkel probleem mee en heeft ook een gewone goede band met deze vriendin. Ik ken haar nog van de middelbare school en sindsdien komen we nog af en toe bij elkaar. Toen wij vorig jaar verloofden, was zij dus ook uitgenodigd. Dan kan ik me zo ergeren als sommige familieleden, die deze (gewone) vriendin niet kennen, vragen 'wie is dat?', en vervolgens heel raar kijken als er geantwoord wordt: 'dat is een vriendin van hem'. :roll:
Kijk mee met de verbouwing van mijn huis: www.huisharry.mijnalbum.nl (wachtwoord: huisharry)

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 22 jun 2005 13:18

MissF schreef:Het zou vreemd zijn, dat als je verkering hebt, en jouw vriendin krijgt ruzie met je vriend, dat je dan voor je vriendin kiest (als meisje dan he). Als het goed is is je vriend het belangrijkste...

Vind ik niet. Als een vriendschap al jaren bestaat is deze relatie stabiel, en dat hoeft bij verkering niet altijd zo te zijn.

Mijn beste vriendin kreeg ook verkering, ze zag haar vriend élke dag en voor mij was er gewoon geen tijd meer :| Na een lange tijd ging haar verkering uit, en ze maakte een hoop nare dingen mee, Ik heb toen wel voor haar klaar gestaan, maar het was niet zoals eerst. Daar was ze wel verontwaardigd over, maar ik had inmiddels ook nieuwe vrienden gemaakt! (logisch toch?)

En nu heeft ze weer een vriendje, ik ben heel blij voor haar maar ik zie haar nooit meer :wink:

Overigens baal ik van mensen die hun relatie op 1. hebben staan, een hele hoop vrienden zie ik nauwelijks meer omdat ze veel tijd steken in hun relatie. Ik zou gewoon zeggen; gedeelde eerste plaats. Jammer dat niet iedereen zo denkt :P
Dus, dat.

Elladan
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Elladan » 22 jun 2005 15:06

dE bAdEeND schreef:Overigens baal ik van mensen die hun relatie op 1. hebben staan, een hele hoop vrienden zie ik nauwelijks meer omdat ze veel tijd steken in hun relatie. Ik zou gewoon zeggen; gedeelde eerste plaats. Jammer dat niet iedereen zo denkt :P

Nou ja, hmm... allereerst moet ik natuurlijk zeggen dat GOD alleen op de eerste plaats mag staan. :)
Na deze geestelijk correcte opmerking vraag ik me af of je niet een beetje egoistisch bent. Niet op negatieve manier hoor... maar als man en vrouw één vlees zullen zijn en jij wil daarbij krijg je een maffe situatie, toch?
"For it was not into my ear you whispered, but into my heart. It was not my lips you kissed, but my soul."

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 22 jun 2005 15:27

Het is prima te doen om naast je vriend of vriendin waar je de relatie mee hebt je vriendendengroep bij te houden hoor.
Het zal heus wel minder worden maar ik heb niemand aan de kantgeschoven nadat ik verkering heb gekregen.

(behalve de Zaterdagavond natuurlijk)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 jun 2005 15:56

Maar de zaterdagavond is voor veel vriendengroepen toch ook weer cruciaal? Een vriend van een vriend van mij, die op zaterdag altijd iets gingen doen was er opeens ook nooit meer toen hij verkering had. Toch een beetje jammer.. maar misschien ook weinig aan te doen.

Elladan schreef:Na deze geestelijk correcte opmerking vraag ik me af of je niet een beetje egoistisch bent. Niet op negatieve manier hoor... maar als man en vrouw één vlees zullen zijn en jij wil daarbij krijg je een maffe situatie, toch?

Dat hoeft letterlijk opzich toch ook niet? :wink:

Ik vind een gedeelde eerste plaats best ideaal, vrienden zijn toch minstens zo belangrijk als relaties. Is het niet even maf als een vriendje dat maar net komt kijken gelijk belangrijker wordt dan een al veel langer durende vriendschap?

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 22 jun 2005 16:50

het kan ook zijn dat er al een langdurende vrienschap was met de huidige relatie :lol: .

Maar ja, de zaterdagavond is voor de vriendin, heb door de week gewoon contact gehouden met die vriend en die had een tijdje later ook verkering.

aardmannetje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor aardmannetje » 22 jun 2005 18:35

Hoe intiem kun je zijn met je beste vriend/vriendin en speelt dit misschien ook een rol bij het 'vervangingsgevoel' wanneer een ander erbij komt?
je kunt zijn wie je bent om te worden wie je bent maar nog niet kunt zijn

Terug naar “Archief”