je pastorale taak kan je hier kwijt! IK WIL MEER< ja ik o

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 05 mei 2003 15:03

JA ik wil ook meer!!
Vroeger had ik een hekel om op zondag vroeg op te staan maar nu steeds minder! Ook ga je er bewuster mee om, dit komt ook doordat er soms dingen in omgeving heel dichtbij komen.

Discipline is ook bij mij vaak het probleem om stille tijd te houden.
" You'll never be alone "

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 05 mei 2003 15:07

meid18 schreef:JA ik wil ook meer!!
Vroeger had ik een hekel om op zondag vroeg op te staan maar nu steeds minder! Ook ga je er bewuster mee om, dit komt ook doordat er soms dingen in omgeving heel dichtbij komen.
ik ben blij voor jou, meid18!

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 mei 2003 13:42

joris schreef:Hij zal je helemaal vól maken! ik ben toch zo benieuwd hoe dat is!

Toen ik een jaar of 13 was heb ik een poosje dit mogen beleven. Dat was echt de mooiste tijd van mijn leven. Ik was zo gelukkig als ik op aarde zou kunnen zijn. Vol van Zijn liefde, vol van Zijn Geest. Dat is werkelijk een onbeschrijvelijk gevoel om vervult te zijn met Zijn Heerlijkheid. Haleluja! Je bent dan compleet. Je leven heeft zin en je weet waarvoor je leeft. Je bent gewoon liefde geworden in God. Alles is dan tot Zijn eer en je bent van Hem. Ik weet niet hoe ik het in woorden moet omschrijven. Het is een onbeschrijvelijk mooi iets. Een stukje hemel op aarde, gegeven door Zijn Geest in mijn hart.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 mei 2003 13:44

Waarom willen wij altijd maar weer.......en kunnen we niet tevreden zijn met hetgeen wat we hebben??

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 mei 2003 13:48

Ikke21 schreef:Waarom willen wij altijd maar weer.......en kunnen we niet tevreden zijn met hetgeen wat we hebben??

Please lees a.j.b. alles nog een keer door en herhaal dan je vraag.
Kun je als Christen werkelijk tevreden zijn met een gebrekkig geloof en een onvolledige kennis van God en Zijn liefdewerk voor ons?

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 06 mei 2003 13:48

Toen ik een jaar of 13 was heb ik een poosje dit mogen beleven. Dat was echt de mooiste tijd van mijn leven.
Snel weer terug zien te krijgen dan :!:

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 06 mei 2003 13:49

Waarom willen wij altijd maar weer.......en kunnen we niet tevreden zijn met hetgeen wat we hebben??

JA maar als het om God gaat dan is het toch juist goed en mooi als we naar meer snakken?
" You'll never be alone "

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 mei 2003 13:50

Kaw schreef:
Ikke21 schreef:Waarom willen wij altijd maar weer.......en kunnen we niet tevreden zijn met hetgeen wat we hebben??

Please lees a.j.b. alles nog een keer door en herhaal dan je vraag.
Kun je als Christen werkelijk tevreden zijn met een gebrekkig geloof en een onvolledige kennis van God en Zijn liefdewerk voor ons?

Ik heb alles heel goed gelezen.....

Aan de ene kant geef ik jullie gelijk, maar aan de andere kant heb ik zoiets van, we mogen toch ook heel blij zijn dat wij het voorrecht hebben dat wij God "kennen" en de bijbel mogen hebben, want hoeveel mensen hebben dit voorrecht niet.....

zo bedoelde ik dit eigenlijk!!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 06 mei 2003 13:53

niet gelijk mopperen dat ik niet lees, want heb het van begin tot eind gelezen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 06 mei 2003 13:55

surfer schreef:
Toen ik een jaar of 13 was heb ik een poosje dit mogen beleven. Dat was echt de mooiste tijd van mijn leven.
Snel weer terug zien te krijgen dan :!:

:cry: Mijn eigen schuld. Ik heb daarna God verlaten om mijn eer te zoeken bij de mensen. En ik ging de wereld in met Zijn erfenis om die te verkwisten. :cry: De weg terug is langer dan ik dacht. Ik ben er nog niet. Ik moet weer leren om op God bouwen en niet op mijzelf, maar dat doe ik steeds niet.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 06 mei 2003 13:58

ik herken het gevoel van jullie heel erg. het is heel goed om een moment te voelen om vol van God te zijn (herkenning Kaw) maar het gaat altijd weer zo snel weg.
het enige wat ik kan zeggen: vecht er tegen, bid om vol te worden van Hem. Elke dag vaste momenten om Zijn woord te horen en te bidden zijn dan id. heel belangrijk.

tweetie

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 06 mei 2003 14:03

Ikke21 schreef:niet gelijk mopperen dat ik niet lees, want heb het van begin tot eind gelezen.

zo komt het helaas niet over.

waarom niet tevreden zijn met wat we hebben? omdat God van ons volmaaktheid eist!!!

een voorbeeld van C.S. Lewis, wat ik heel treffend vond:

een vader is blij als zijn zoon de eerste wankelende stapjes maakt. maar als die zoon volwassen is, is die vader daar niet meer tevreden mee, zijn zoon dient mannelijk te lopen!

zo is het ook met God, God is blij met de eerste stapjes van een jonge Christen, maar Hij is er niet tevreden mee. wij mogen er dus ook neit tevreden mee zijn, bijna volmaakt is niet goed genoeg, en wij moeten dus streven naar perfectie! daarom moeten wij ook steeds meer willen van God!
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 06 mei 2003 14:09

hebben jullie het boekje : morgen doe ik het beter van prof. Selderhuis gelezen? (waarschijnlijk veel wel want het heeft maanden op de meest verkochte plek in christelijke boekhandels gestaan)

aan de ene kant een heel motiverend boekje als het over dit onderwerp gaat. Aan de andere kant laat hij zien dat de christenen in de Bijbel ook maar gewoon christen waren terwijl wij vaak het idee hebben dat we meer voor God moeten doen. Hij noemt daarin verschillende voorbeelden die wel de moeite waard zijn. Wat denken jullie daarvan? Ik proef in deze topic een andere tendens, zo van: ik wil wel meer doen.

tweetie

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 06 mei 2003 14:11

tweetietwee schreef:ik wil wel meer doen.

was het maar zo. helaas, ik moet meer doen, maar wil het meestal helemaal niet :|
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

joris

Berichtdoor joris » 06 mei 2003 14:16

ik wil juist minder doen!

minder doen wat tegen Gods wil ingaat!!!!!

ik wil méér van Gods Geest!

ik wil meer en meer gaan lijken op Jezus, ik wil meer en mer gaan lijken op Hem, ik wil meer en meer gaan lijken op Jezus, ik wil meer gaan lijken op HEm!!! In alles wat ik doe, alles wat ik ben........

is mooi liedje, de rest ken ik nog niet!

Terug naar “Archief”