nieuwetijdskinderen......................

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bharat

Berichtdoor Bharat » 21 jun 2005 10:18

Mariamagdalena schreef:Die ogen lijken het meest op sai baba, kijk maar:

Afbeelding

Maar ja, ik kan het ook fout hebben, want die 2 lijken wel wat op elkaar.

Raar, eigenlijk, dat je met zo'n geloof op een gereformeerd forum schrijft........
En via je avatar en postings toch er wel een beetje reclame voor maakt.......... :?
Of zie ik dat verkeerd?

Ik dacht dat het hier over nieuwetijdskinderen ging Maria? Als jij graag wilt weten van wie de ogen zijn had je me even een pbtje kunnen sturen en dan had je zo antwoord gekregen.

Leef in Liefde.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jun 2005 10:19

Nou, je zet je avatar in het openbaar, dus daarom schreef ik dit in het openbaar.
Excuses als ik je daardoor gekwetst heb, is niet de bedoeling.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 21 jun 2005 10:25

Mariamagdalena schreef:Nou, je zet je avatar in het openbaar, dus daarom schreef ik dit in het openbaar.
Excuses als ik je daardoor gekwetst heb, is niet de bedoeling.

Het heeft niets met kwetsen te maken Maria maar met het feit dat het hier heel ergens anders overgaat. (immers je kan alleen jezelf kwetsen, zoals ik al eerder heb gezegd) Daarnaast ben jij ook de eninge die begon over de lotus voeten van ......
Blijkbaar is het iets wat bij jou zit en niet bij mij.

Leef in Liefde.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jun 2005 10:33

Ik heb een pbtje gestuurd, waar je om vroeg

En het gaat niet om jou, het gaat om jou geloof, dat tegenstrijdig is met waar wij voor staan.
De meeste kinderen hier zien niet welke ogen dat zijn, net als met die voeten, omdat ze dat niet kennen.

Het is niet zo dat ik jou als mens niet liefheb, want dat heb ik wel, maar je geloof keur ik af, niet jou als persoon.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 21 jun 2005 11:02

Mariamagdalena schreef:Ik heb een pbtje gestuurd, waar je om vroeg

En het gaat niet om jou, het gaat om jou geloof, dat tegenstrijdig is met waar wij voor staan.
De meeste kinderen hier zien niet welke ogen dat zijn, net als met die voeten, omdat ze dat niet kennen.

Het is niet zo dat ik jou als mens niet liefheb, want dat heb ik wel, maar je geloof keur ik af, niet jou als persoon.

Ik heb je pbtje ontvangen en beantwoord, zullen we nu weer ontopic gaan.

ps. ik keur mens, dier noch geloof af. I Love them all.

Leef in Liefde

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 jun 2005 11:15

sai baba ook een dwaalgeest van de eerste orde een knecht van de diabolos.

Nieuwetijdskinderen dat het kinderen Gods zullen worden .

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 21 jun 2005 11:36

Collateral schreef:
Invincible schreef:De wereld veranderd idd. Maar waarom zou dat een goed iets zijn?

Misschien omdat het God is Die de wereld verandert (Efeze 1:11)?

Vind ik te kort door de bocht. Satan wordt meerdere keren de overste van de wereld genoemd, dat is niet voor niets.
Niet alle veranderingen in de wereld zijn goede veranderingen. Aan de 2de wereldoorlog is heel veel verandering vooraf gegaan, was dat iets goeds? Nop.
Ik kan 'nieuwetijdskinderen' en de opkomt van het Hindoeïsme [een Hindoetempel hier in R'dam, wat is dat voor crap] redelijk plaatsen in mijn toekomstbeeld, en dat is geen goed beeld. Let ook op de vijgeboom.
..

Nathanael

Re: nieuwetijdskinderen......................

Berichtdoor Nathanael » 21 jun 2005 17:21

jopidopi schreef:hallo..............................

ik ben een student en ben een scriptie aan het schrijven over nieuwetijdskinderen. Nu wilde ik graag van jullie weten of jullie wel eens met nieuwetijdskinderen in aanmerking zijn gekomen........zo niet, dan kun je natuurlijk toch wel een antwoord geven.

zegt de Bijbel iets over nieuwetijdskinderen?
Wat is jullie mening over nieuwetijdskinderen?
Komen nieuwetijdskinderen ook voor onder christelijke mensen?

even wat informatie over nieuwetijdskinderen:

Nieuwetijdskinderen zijn vaak intuïtief sterk ontwikkeld en erg spiritueel. Ze zijn vaak intensief betrokken bij het welzijn van mens, dier en milieu. Ze doorzien anderen meestal goed en hebben een sterk rechtvaardigheidsgevoel. Ze doen vaak heel wijze uitspraken, die niet passen bij hun leeftijd en ervaring. Ze ervaren intuïtief. Ze kunnen praten over ervaringen uit vorige levens, leven op andere planeten of gevoelens en gedachten van anderen. Ze bekommeren zich niet om wat er in deze maatschappij van ze verwacht wordt, maar varen hun eigen koers. Ze hebben vaak een goed gevoel voor hun “levenstaak” op aarde. Ze kunnen lichamelijk en emotioneel kwetsbaar zijn, wat zich kan uiten in o.a. voedsel allergieën en -intoleranties, sociale angsten, gedragsproblemen (waar dan vaak ten onrechte een etiket op geplakt wordt als ADHD, PDD/NOS etc) of in lichamelijke klachten als buikpijn, hoofdpijn, darmklachten, of psychische klachten als depressiviteit en druk gedrag. Nieuwetijdskinderen kunnen gevoelig zijn voor paranormale indrukken, zoals stemmen horen, helderziend zijn, contact hebben met overleden personen, praten over vorige levens of contacten hebben met spirituele begeleiders.
Klinkt als de voorbeelden uit de boeken die ik over geestelijke bevrijding heb gelezen. Ondermeer de paranormale gaven in combinatie met de lichaamlijke/geestelijke problemen. Lees van Niel T. Anderson "Overwinning over de Duisternis" en "De bevrijder".

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 21 jun 2005 17:22

Lichtzwaard schreef:Nieuwetijdskinderen dat het kinderen Gods zullen worden .
Amen, Lichtzwaard!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jun 2005 17:52

Nou, misschien ben ik een beetje oud, maar ik vind het een beetje zweverig gewauwel allemaal.
Hoezo is de ene mens anders of "uitverkorener" dan de ander?
ik geloof daar niet in.
We zijn allemaal schepsels, en allemaal met een doel door God op aarde gezet.
Allemaal gelijk, volgens mij.
En de tijd van dat de "godenzonen" op aarde waren en de mensenmeisjes "aanzagen" is voorbij :wink:

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 21 jun 2005 18:24

Mariamagdalena schreef:En de tijd van dat de "godenzonen" op aarde waren en de mensenmeisjes "aanzagen" is voorbij :wink:

Laten we het hopen.
..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 21 jun 2005 20:22

Invincible schreef:
Collateral schreef:
Invincible schreef:De wereld veranderd idd. Maar waarom zou dat een goed iets zijn?

Misschien omdat het God is Die de wereld verandert (Efeze 1:11)?

Vind ik te kort door de bocht. Satan wordt meerdere keren de overste van de wereld genoemd, dat is niet voor niets.

Ja, maar als God zou willen dat meneer satan (overigens geloof ik niet in de satan als persoon) niet zou bestaan, zou hij ook niet bestaan. Het bestaan van satan is (zie wederom Efeze 1:11) dus de wil van God, en die wil zou ik niet slecht willen noemen.

Niet alle veranderingen in de wereld zijn goede veranderingen. Aan de 2de wereldoorlog is heel veel verandering vooraf gegaan, was dat iets goeds? Nop.
Ik kan 'nieuwetijdskinderen' en de opkomt van het Hindoeïsme [een Hindoetempel hier in R'dam, wat is dat voor crap] redelijk plaatsen in mijn toekomstbeeld, en dat is geen goed beeld.

Je ziet dus Gods schepping (i.i.g. ten dele) als een mislukking. Dat is aan de ene kant bijbels (Gen. 6:6), maar aan de andere kant loochent dat denkbeeld Gods almacht en alwetendheid (en dat zijn toch ook bijbelse denkbeelden). Ik denk zelf dat vanuit Gods blik alles goed is zoals het is (ja, ook de tweede wereldoorlog en zélfs het Hindoeïsme...), maar dat wij als mensen de zaken duaal ervaren tot we de goddelijkheid zien in alles.

Let ook op de vijgeboom.

Ja, en onthoud goed: aan de vruchten kent men de boom, en niet aan zijn geloof.

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 22 jun 2005 17:48

Mariamagdalena schreef:Nou, misschien ben ik een beetje oud, maar ik vind het een beetje zweverig gewauwel allemaal.
Hoezo is de ene mens anders of "uitverkorener" dan de ander?
ik geloof daar niet in.
We zijn allemaal schepsels, en allemaal met een doel door God op aarde gezet.
Allemaal gelijk, volgens mij.
En de tijd van dat de "godenzonen" op aarde waren en de mensenmeisjes "aanzagen" is voorbij :wink:
Ja, maar het zou toch kunnen dat iemand een of ander occulte binding heeft; voor ons lijkt dat natuurlijk willekeurig, als we niet kunnen ontdekken hoe/wanneer/waardoor dat onstaan is.

Of sommigen zeggen dat de mense bij de schepping de gaven had die we nu "paranormaal" noemen. Deze zijn we met de zondeval kwijt geraakt, maar de boze helpt een handje om deze te activeren (zeggen sommigen). Sommige van deze gaven zijn bij sommige mensen nog in resten aanwezig, bij sommige sterker, bij andere zwakker. (dan is het dus niet occult volgens sommigen).

Toch wel een aantal mogelijke (speculatieve) verklaringen die uitgeplozen moeten worden om onzin van de oplossing te onderscheiden. Misschien lukt ons dat wel nooit en blijven we altijd met het raadsel zitten (vanuit wereldbeeld dat christenen in het algemeen hebben dan).

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 23 jun 2005 12:59

Collateral schreef:Ja, maar als God zou willen dat meneer satan (overigens geloof ik niet in de satan als persoon) niet zou bestaan, zou hij ook niet bestaan. Het bestaan van satan is (zie wederom Efeze 1:11) dus de wil van God, en die wil zou ik niet slecht willen noemen.

Zou ik niet durven zeggen. Ik geloof ook niet dat alles wat gebeurt G.ds wil is, en al helemaal niet dat alles wat gebeurt goed is.

Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
Impliceert al dat niet alles wat gebeurt Zijn wil is.

Collateral schreef:Je ziet dus Gods schepping (i.i.g. ten dele) als een mislukking. Dat is aan de ene kant bijbels (Gen. 6:6), maar aan de andere kant loochent dat denkbeeld Gods almacht en alwetendheid (en dat zijn toch ook bijbelse denkbeelden).

In Zijn almacht en alwetendheid laat Hij dingen toe. Niet omdat ze goed zijn, maar omdat ze het goede, iets beters, teweeg brengen. Het goede is dan goed, het kwade nog steeds fout en strafbaar.

Collateral schreef:Ik denk zelf dat vanuit Gods blik alles goed is zoals het is (ja, ook de tweede wereldoorlog en zélfs het Hindoeïsme...), maar dat wij als mensen de zaken duaal ervaren tot we de goddelijkheid zien in alles.

Het zou mooi zijn als het zo zou zijn. Ik geloof het [vooralsnog] niet.
tBlijft wel een fascinerend maar moeilijk punt.
..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 25 jun 2005 09:36

Ik heb het een en ander gelezen over "nieuwetijdskinderen"
http://www.bijbelenonderwijs.nl/index.p ... dskinderen

Ik heb er zo mijn vraagtekens bij.
Allereerst denk ik, dat ik ook zo'n kind was en ben, en mijn zonen ook.
Het enige verschil met de beschrijving is dat wij niet denken dat we uit vorige levens dingen weten, omdat wij dat niet geloven en dat wij geen stemmen horen en geesten zien enz.
Maar wel, de rest van de dingen die er staan, ook bv wijze uitspraken van ons als kleuter, enz. En ook astma en eczeem.
Het ligt eraan, denk ik, hoe je er als ouder mee omgaat.
Volgens mij is het helemaal geen "nieuwetijdskinderen" maar gewoon erg gevoelige pientere mensenkinderen.

Mijn moeder gelooft wel in reincarnatie, en mijn oudtse zoon, schijnt tegen haar een keer gezegd te hebben, toen hij 3 was: vroeger was ik een soldaat en toen ging ik dood.
Nou kan je daar wel heel veel waarde aan gaan hechten (zoals mijn moeder die er van overtuigd was dat hij in zijn vorige leven een soldaat was van de 2de wereldoorlog) maar ik had destijds met mijn man ook ruzie over tvprograma's, dat het kind dingen zag op tv, wat ik niet wilde, ik wilde dat het kind alleen sesamstraat zag, en dat verder de tv uit was, maar van mijn man moest altijd gelijk de tv aan als hij er was, en mijn man liet het kind dus ook dingen kijken, zoals vechtfilms, waar ik het helemaal niet mee eens was.
Dus, die opmerking tegen mijn moeder, zie ik dan als een fantasie, omdat hij dan soldaten op tv heeft gezien, wat veel indruk op hem had gemaakt, omdat hij daar naar mijn idee helemaal niet aantoe was,. om zulke programma's of series al te zien.

Dus, het ligt er maar aan hoe je er als ouder mee omgaat.
Wat ik beschreven zie, op de site, als "nieuwetijdskinderen" is ook wat je beschreven ziet als je intypt : kinderen met borderline.
Borderline kan je in lichte tot middelmatige tot zware mate hebben.

Een borderline kind voldoet aan dezelfde dingen.
Als iemand in zware mate borderline heeft dan hoort men ook stemmen en ziet waandenkbeelden.
Maar een kind met borderline kan bv, uitblinken in bepaalde dingen en juist andere dingen minder.
Zo kan een kind met borderline bv op haar 3de jaar zichzelf schrijven aangeleerd hebben, dat was bv bij mij het geval.
Het gevolg daarvan is, dat ik op school een leleijk handschrift heb ontwikkeld, omdat ik eerst alles in hoofdletters schreef, en op mijn 6de een ander handschrift moest aanleren, en dat 2 keer. Eerst losse letters, en toen vast, zodat ik nu los en vast door elkaar schrijf. Ik stam nog uit de tijd dat er bij een jongetje in de klas zijn linkerhandje aan zijn stoel op zijn rug werd vastgebonden, want hij moest alles met rechts doen.
Bij mij is 5 jaar geleden de diagnose "borderline" vastgesteld, omdat ik erg veel trauma's in mijn leven heb gehad, te veel trauma's.
Sexueel misbruik op zeer jonge leeftijd, mishandeling, en de dood van een van mijn kinderen , die dus net de emmer deed overlopen.
Ik ben mij erin gaan verdiepen, en ja, nu lees ik dezelfde symptonen als bij "nieuwetijdskinderen"
Ikheb dan ik lichte mate borderline, en dat is ook erfelijk, maar als je bv een gelijkmatige jeugd hebt gehad, zonder al te veel trauma's, hoeft het niet naar boven te komen.
Mijn kinderen hebben een gelukkige jeugd gehad, de jongste heeft niet de dood van zijn zusje meegemaakt, maar de afwezigheid van een zusje, en de dood die de rest van het gezin wel heeft meegemaakt, is het enige.
Bij mij zijn er nog wel 100 andere trauma's , waardoor het je op een bepaalde leeftijd allemaal te veel wordt.
Zeker als je een overgevoelig kind bent, met capaciteiten, zoals bovenstaand beschreven staat als "nieuwetijdskinderen".
Snappie?

Terug naar “Archief”