nieuwetijdskinderen......................

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 07 jun 2005 21:58

Bharat schreef:
Bharat schreef:
*Annet* schreef:zag iets staan in de vragenrubriek van refoweb:

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... aul21.html

Na dit gelezen te hebben hoop ik maar dat nieuwetijdskids niet in christelijke gezinnen worden geboren. Al hoe wel.... ze kunnen natuurlijk ook een eye opener zijn.

leef in Liefde.

Hier doelde ik op:

Conclusie en oproep
Onze conclusie zouden we willen verwoorden als een onderstelling en een vraag:
Het fenomeen van de nieuwetijdskinderen is nauw verbonden met de reïncarnatieleer.
Zou het kunnen zijn dat deze leer zich ontwikkelt tot een kracht die verleidende geestelijke machten oproept om zich in heel jonge kinderen te manifesteren?

Een uitgangspunt gebasseerd op angst voor het onbekende.

The world is changing, it is time to open your eyes!

Leef in Liefde.

A] Je citeert maar een klein deel van de conclusie en oproep, beetje flauw. De laatste zin zou er 1 van jou kunnen zijn.

B] Waarom dat eeuwige gedooddoener over het 'bang zijn voor het onbekende'? Ik vind dat uitermate beledigend worden. Misschien weten de opstellers van dit verslagje wel meer op dit gebied dan de gemiddelde hindoe oid.

C] De wereld veranderd idd. Maar waarom zou dat een goed iets zijn?

Blech.

Eric.
..

Bharat

Berichtdoor Bharat » 07 jun 2005 23:24

Invincible schreef:
Bharat schreef:
Bharat schreef:
*Annet* schreef:zag iets staan in de vragenrubriek van refoweb:

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... aul21.html

Na dit gelezen te hebben hoop ik maar dat nieuwetijdskids niet in christelijke gezinnen worden geboren. Al hoe wel.... ze kunnen natuurlijk ook een eye opener zijn.

leef in Liefde.

Hier doelde ik op:

Conclusie en oproep
Onze conclusie zouden we willen verwoorden als een onderstelling en een vraag:
Het fenomeen van de nieuwetijdskinderen is nauw verbonden met de reïncarnatieleer.
Zou het kunnen zijn dat deze leer zich ontwikkelt tot een kracht die verleidende geestelijke machten oproept om zich in heel jonge kinderen te manifesteren?

Een uitgangspunt gebasseerd op angst voor het onbekende.

The world is changing, it is time to open your eyes!

Leef in Liefde.

A] Je citeert maar een klein deel van de conclusie en oproep, beetje flauw. De laatste zin zou er 1 van jou kunnen zijn.

B] Waarom dat eeuwige gedooddoener over het 'bang zijn voor het onbekende'? Ik vind dat uitermate beledigend worden. Misschien weten de opstellers van dit verslagje wel meer op dit gebied dan de gemiddelde hindoe oid.

C] De wereld veranderd idd. Maar waarom zou dat een goed iets zijn?

Blech.

Eric.

a) ik citeer dit stukje omdat dat genoeg aan geeft hoe er gedacht wordt. Als jij denkt dat de laatste zin van mij afkomstig kan zijn heb je nog weinig begrepen van wat ik tot nu toe heb geschreven.

b) Sorry als ik een spiegel voor houd. Omdat deze Hindoe (uhm, blond haar en blauwe ogen) de angsten die hem zijn meegeven in zijn christelijke opvoeding heeft mogen transformeren ziet hij wanneer anderen redeneren uit angst. Er is enkel Liefde.

c) Neem nou deze schitterende kinderen die geboren worden. Zij komen omdat de wereld zoals de meeste deze kennen verandert (en sneller dan je denkt) en zij dan kunnen doen waarvoor zij gekomen zijn. Liefde.
Een andere reden is dat het geschreven staat in vele heilige teksten.

Leef in Liefde.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 07 jun 2005 23:57

Bharat schreef:a) ik citeer dit stukje omdat dat genoeg aan geeft hoe er gedacht wordt. Als jij denkt dat de laatste zin van mij afkomstig kan zijn heb je nog weinig begrepen van wat ik tot nu toe heb geschreven.

Maar ik neem toch wel aan, dat je achter iets staat, wat je citeerd, anders heeft het geen zin om een citaat te gebruiken.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 08 jun 2005 23:26

Cisca schreef:
Bharat schreef:a) ik citeer dit stukje omdat dat genoeg aan geeft hoe er gedacht wordt. Als jij denkt dat de laatste zin van mij afkomstig kan zijn heb je nog weinig begrepen van wat ik tot nu toe heb geschreven.

Maar ik neem toch wel aan, dat je achter iets staat, wat je citeerd, anders heeft het geen zin om een citaat te gebruiken.

Ik sta er juist niet achter, dat kan ook!

Eva43
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eva43 » 19 jun 2005 18:24

Ik heb de term nieuwe tijds kinderen wel eens gehoord maar ken voor zover ik weet niemand die aan al die dingen voldoet.
Vroeger heb ik wel eens dingen tegen mijn ouders gezegd over mijn vorige leven.
En ik geloof ook zeker wel dat er zulke kinderen bestaan maar hoe stel je de diagnose van dat is een nieuwe tijds kind?

Trebor05
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Trebor05 » 20 jun 2005 07:59

@ Bharat: prachtig die terugkerende boodschap van jou, maar "Leef in Liefde" hoe wil je dat precies vormgeven? En zijn nieuwetijdskinderen daar dan beter voor geschikt dan "oudetijds(?)kinderen"?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jun 2005 09:11

Nou, ik ben 48, en voldoe wel aan bovenstaande omschrijving van "nieuwetijdskinderen" behalve dat ik me geen dingen uit vorige levens of andere planeten weet te herinneren.
Mijn eigen kinderen waren trouwens ook zo.
Dat je dus op je 4de jaar de dingen heel scherp ziet, scherper dan volwassenen, en dat je denkt: wat zijn ze dom en blind bezig, die grote mensen.
En dat is inderdaad zo, want als je het kind in jezelf niet bewaard, dan wordt je na je 20ste net zo blind en dom als ik vroeger zag dat de meeste mensen waren.
Dus ik probeer er altijd voor te waken, wat mijzelf betreft.
Reincarnatie geloof ik niet in, evenetueel houd ik de mogelijkheid open, maar als ik goed nadenk, is het volgens mij onzin, want waarom moet je steeds opnieuw geboren worden? Onzin, 1 keer is wel genoeg.
Maar, Jezus komt ook terug, volgens de bijbel, en er wordt gepraat over een "nieuwe hemel en een nieuwe aarde" .
Ik leef nu bijna een halve eeuw en dat is best lang en ik heb best heel erg veel meegemaakt.
En waarom een ander maar een half jaar leeft, weet ik ook niet.
Maar ik heb dus alle geloven onderzocht, en ben op mijn 33ste Christen geworden, omdat ik gefascineerd was door Jezus, de persoon Jezus en de boodschappen.
Heel puur allemaal, en ik heb mij ook op blote voeten laten dopen, heel bijbels, barrevoets.
Maar dat newagerige gedoe daar geloof ik niet in, heb het wel onderzocht, in de 70ger jaren al, al die boeken gelezen, maar een hoop gewauwel, en een hoop klopt niet.
Zeker niet dat je het in jezelf moet zoeken, daardoor kan je steeds dieper in jezelf verstrikt raken.
En als je Christen bent, dan hoef je het dus niet meer zelf te doen, want je krijgt altijd hulp, je bidt, en dat wordt verhoord, zeker de eerste tijd dat je gedoopt bent, dan wordt je extra verhoord.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 20 jun 2005 09:35

Invincible schreef:De wereld veranderd idd. Maar waarom zou dat een goed iets zijn?

Misschien omdat het God is Die de wereld verandert (Efeze 1:11)?

miss t

Berichtdoor miss t » 20 jun 2005 13:13

Gelet op de kenmerken zou Samuël ook een NieuweTijdsKind kunnen zijn (en misschien Jozefen Davidook wel)... :)
Het is maar net wat voor naam je eraan geeft en hoe je ernaar kijkt, I guess.

Bharat

Berichtdoor Bharat » 20 jun 2005 14:13

Trebor05 schreef:@ Bharat: prachtig die terugkerende boodschap van jou, maar "Leef in Liefde" hoe wil je dat precies vormgeven? En zijn nieuwetijdskinderen daar dan beter voor geschikt dan "oudetijds(?)kinderen"?

Zoals ik al gezegd heb is het begrip nieuwetijdskinderen enkel te begrijpen wanneer je uitgaat van de reincarnatie gedachte. Je hebt namelijk oude en jonge zielen. Zielen die nog heel veel willen mee maken en veel wereldse verlangens hebben en je hebt zielen die daar genoeg van hebben maar nog nog steeds aardsgebonden zijn (wat inhoud dat ze nog opnieuw moeten incarneren). Omdat er momenteel zeer veel gaande is op deze planeet en we binnen enkele tientallen jaren drastisch zullen veranderen komen deze zielen nu op aarde omdat zij nu kunnen gaan ervaren wat zij nodig hebben zodat ook zij uit de cirkel van reincarnatie kunnen stappen.
Omdat deze zielen dus veel minder aardse verlangens hebben (en als deze wel vertonen dan zijn deze kortdurig) zijn zij 'beter' instaat werkelijk lief te hebben. Aan de andere kant vragen zij om mensen die hun echt liefhebben, niet om wat ze doen maar om wie ze zijn. Daarom laten veel van deze kinderen gedrag zien dat wij ongewenst vinden, omdat zij zich absoluut niet op hun plek voelen binnen de systemen die wij gecreerd hebben, bijv. het onderwijssysteem. Toch zullen deze zielen tot hun recht komen maar daar gaat wat tijd overheen.

Leef in Liefde --> heb enkel liefdevolle gedachten, liefdevolle woorden en liefdevolle daden.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 jun 2005 19:12

Zoals ik al gezegd heb is het begrip nieuwetijdskinderen enkel te begrijpen wanneer je uitgaat van de reincarnatie gedachte.

Helaas, dus je theorie is niet kloppend, reincarnatie bestaat niet....zie bijbel!

Eva43
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eva43 » 20 jun 2005 19:30

essieee schreef:
Zoals ik al gezegd heb is het begrip nieuwetijdskinderen enkel te begrijpen wanneer je uitgaat van de reincarnatie gedachte.

Helaas, dus je theorie is niet kloppend, reincarnatie bestaat niet....zie bijbel!

Vind je dat niet een beetje kortzichtig om te zeggen het bestaat niet want het staat niet in de bijbel.
Nieuwetijds kinderen bestaan zoeizo wel want er zijn kinderen die zo bestempeld worden en als reincarnatie dan niet bestaat bestaan die kinderen die denken dat ze dingen uit hun vorige leven weten nog steeds.
Ik heb vroeger dingen geweten over mijn vorige leven, nu ben ik het vergeten maar daarom denk ik dat het bestaat.
Ik geloof zelf niet in christus maar dat betekend niet dat er geen christenen bestaan.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 jun 2005 19:32

Eva43 schreef:
essieee schreef:

Vind je dat niet een beetje kortzichtig om te zeggen het bestaat niet want het staat niet in de bijbel.
Nieuwetijds kinderen bestaan zoeizo wel want er zijn kinderen die zo bestempeld worden en als reincarnatie dan niet bestaat bestaan die kinderen die denken dat ze dingen uit hun vorige leven weten nog steeds.
Ik heb vroeger dingen geweten over mijn vorige leven, nu ben ik het vergeten maar daarom denk ik dat het bestaat.
Ik geloof zelf niet in christus maar dat betekend niet dat er geen christenen bestaan.

Staat niet in de Bijbel???

*Het is de mens gezet eenmaal te sterven daarna het oordeel......

Lees de Bijbel maar goed, het staat er te vaak in dat er na dit leven een eeuwigheid komt....

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jun 2005 10:00

Bahrat.......... die ogen van die avatar van jou?
Zijn dat de ogen van hem?
Baghwhan dus?
Afbeelding

of van hem?
De Sinterklaas van India?
Sai Baba dus?
Afbeelding

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 21 jun 2005 10:07

Die ogen lijken het meest op sai baba, kijk maar:

Afbeelding

Maar ja, ik kan het ook fout hebben, want die 2 lijken wel wat op elkaar.

Raar, eigenlijk, dat je met zo'n geloof op een gereformeerd forum schrijft........
En via je avatar en postings toch er wel een beetje reclame voor maakt.......... :?
Of zie ik dat verkeerd?

Terug naar “Archief”