Moderator: Moderafo's
Ik geloof dat je pas gedoopt kunt worden op het moment dat je zelf een keuze kunt maken voor God. Het is onzin om kinderen te dopen;
ze kunnen geen keuze voor God maken, dus wat heeft het dan voor zin om hun te dopen, waar de doop een getuigenis is van je geloof?!
het is de keuze die je maakt. op een zeker moment ben je oud genoeg op die keuze te maken. en wat je dan kiest teld. niet wat je beleid. het is je innerlijk wat telt. niet het uiterlijk. en GOD is een genadig GOD. dus (ok teologisch discutie van 100pg) ik geloof dat GOD in zijn goedheid degene die te jong waren om te kiezen naar de hemel gaat laten gaan. trouwens het zou toch niet erlijk zijn dat je als klein kind sterft en naar de hel gaat omdat je ouders niet geloofden en je dus niet hebben laten dopenjohannes1 schreef:ze kunnen geen keuze voor God maken, dus wat heeft het dan voor zin om hun te dopen, waar de doop een getuigenis is van je geloof?!
maar wat als je die keuze niet kan maken omdat je voor je belijdenis overlijdt?
DfTg schreef:Als ik onze Bijbel lees, dan lees ik dat de Heere Jezus zegt: wie gelooft zal hebben en gedoopt zal zijn die zal zalig worden. In de refokerken wordt de doop voor het geloof geplaatst. Waarom eigenlijk?
Jah, dat klopt niet. De satan is toch degene die alles achteruit draait?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten