Flex187 schreef:En dan bedoel je met seks in dit geval puur de coitus neem ik aan?
Wat is coitus voor een hip woord? Je bedoeld de geslachtsdaad?
co·ï·tus (de ~ (m.))
1 [form.] geslachtsgemeenschap
Ja dus.

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Flex187 schreef:En dan bedoel je met seks in dit geval puur de coitus neem ik aan?
co·ï·tus (de ~ (m.))
Ja dus.
Flex187 schreef:Aragorn schreef:Flex187 schreef:En dan bedoel je met seks in dit geval puur de coitus neem ik aan?
co·ï·tus (de ~ (m.))
Ja dus.
Ok
Dit woord illustreert ook dat je sex kan hebben zonder intimiteit. Ik bedoel, geslachtsgemeenschap. Begin daar maar eens over tijdens je romantische dinertje, wedden dat alle intimiteit weg is.
joos schreef:Faithy schreef:hm.. als je TREK hebt, hoef je niet perse te eten
maar honger, dat ik pas echt noem als ik misselijk ben van de trek, dan moet ik toch echt wel eten
In relatie tot seksualiteit zou ik dan toch wel denken dat je jezelf dan niet kunt beheersen... als je MOET eten... Toch?
Eva43 schreef:Ik zag laatst een documentaire op televisie over sex voor het huwelijk.
Een domine daar gaf als voorbeeld dat iedereen liever een tandeborstel in een verpakking wil dan een gebruikte tandenborste.
Maar hij zij ook dat als je in de fout was gegaan je ook wel weer terug kon komen in je verpakking.
Ik ben zelf al geen maagd meer en heb daar niet perse spijt van.
Ik denk dat al dat gedoe over dat sex niet zou mogen je er ook in je huwelijk nog een schuldgevoel over aan kan praten terwijl het iets moois is.
maar wat vinden jullie van wat die pastoor beweerde kan dat?
Het legt denk ik wel een hypotheek op je volgende relatie/huwelijk, maar natuurlijk is er vergeving nodig. Ook is het eerlijk om het van te voren te zeggen voordat je daarna een huwelijk aangaat; anders kan het zijn dat het een negatieve invloed heeft later. Het belang van een goed relatie 'zonder een derde' zijn het risico dat die ander het niet leuk vind omdat te horen en de eventuele consequenties meer dan waard.Mister_L schreef:ja dat denk ik zeker.... als je er oprecht spijt van hebt en dit erkent tegenover God en er vergeving voor vraagt ben je vergeven...Eva43 schreef:Ik zag laatst een documentaire op televisie over sex voor het huwelijk.
Een domine daar gaf als voorbeeld dat iedereen liever een tandeborstel in een verpakking wil dan een gebruikte tandenborste.
Maar hij zij ook dat als je in de fout was gegaan je ook wel weer terug kon komen in je verpakking.
Ik ben zelf al geen maagd meer en heb daar niet perse spijt van.
Ik denk dat al dat gedoe over dat sex niet zou mogen je er ook in je huwelijk nog een schuldgevoel over aan kan praten terwijl het iets moois is.
maar wat vinden jullie van wat die pastoor beweerde kan dat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten