Dat heeft er bij mij nooit in gekunt.
Dan denk ik altijd dat ze Jezus toch niet echt begrepen hebben....

Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Tjaaa.......... ik kan nog steeds niet begrijpen hoe een Christen (lees volgeling van Jezus Christus) voor de doodstraf kan zijn, of uberhaubt het leger in kan gaan.
Dat heeft er bij mij nooit in gekunt.
Dan denk ik altijd dat ze Jezus toch niet echt begrepen hebben....
18293 schreef:Dreamster,
Volgens mij weet je nog niet helemaal hoe het zit,
soms worden vrouwen door de SGP mannen gewoon verboden om te stemmen en als ze mogen stemmen dan wordt het sommige vrouwen gewoon nog opgelegd om op de SGP te stemmen, dit is geen onzin dit heb ik in de nabije omgeving meegemaakt.
Izak,
18293 schreef:Akkoord,
Maar daarom is het nog wel eens goed om alle punten van de SGP te bekijken, en als jij dat nog goed stemmen vindt als iemand er toe gedwongen wordt! Ik in ieder geval niet, zulke mensen zou je het stemrecht moeten afpakken! Denk je soms dat die vrouwen dat leuk vinden? Ik ken er geen één! Niet dat ik uit een extreem nest kom, maar mijn familie wel! En als je ziet wat dat los maakt en dat je als vrouw en man door zo'n regeling elkaar niet meer in de ogen kijken, dat noem ik belachelijk! En trouwens die mensen die SGP aanklagen die willen niet alleen de SGP uit de kamer hebben maar die willen ook straks de Extreem moslim partijen uit de kamer houden, maar dat lees je niet in het RD he? De SGP moet het wel eens zijn met de iedereen-gelijk-wet want dat is een van eerste artikelen in de Nederlandse grondwet! En als ze zich nog niet eens aan de 2 regel in de grondwet kunnen houden laat staan dat ze dan een politieke partij op kunnen richten!
Goedbloed,
Riska schreef:Reform schreef:De vergelijking dan mogen extremistische partijen ook bestaan, vind ik ongepast. De SGP is geen gevaar voor andere groepen, extremistische partijen wel.
Fundamentalistische partijen - en dat is de SGP zeker wel - zouden kunnen uitgroeien tot iets extremistisch.
Stel dat de SGP het voor het zeggen zou krijgen in ons land - vooralsnog een volslagen utopie, maar stél dus dat... - dan wordt het dus een theocratisch bestuurd land, waarbij heel veel verboden zou worden wat nu een verworven recht is. Met name voor vrouwen.
Want hoe je het ook wendt of keert: de SGP zet vrouwen in een apart hoekje ( ik zal het gangbare woord hier niet gebruiken, uit respect voor bepaalde mensen...) En eerlijkheidshalve: ik hoop het nooit mee te maken.
Maar daarom is het nog wel eens goed om alle punten van de SGP te bekijken, en als jij dat nog goed stemmen vindt als iemand er toe gedwongen wordt! Ik in ieder geval niet, zulke mensen zou je het stemrecht moeten afpakken! Denk je soms dat die vrouwen dat leuk vinden? Ik ken er geen één! Niet dat ik uit een extreem nest kom, maar mijn familie wel! En als je ziet wat dat los maakt en dat je als vrouw en man door zo'n regeling elkaar niet meer in de ogen kijken, dat noem ik belachelijk!
En trouwens die mensen die SGP aanklagen die willen niet alleen de SGP uit de kamer hebben maar die willen ook straks de Extreem moslim partijen uit de kamer houden, maar dat lees je niet in het RD he?
De SGP moet het wel eens zijn met de iedereen-gelijk-wet want dat is een van eerste artikelen in de Nederlandse grondwet!
Mariamagdalena schreef:Ik vind het juist goed, hun vrouwenstandpunt, ondanks dat ik zelf een vrouw ben.
Ik lig vaak overhoop met mensen omdat ik dus ook zo denk.
Gelukkig ken ik wel nog Christenvrouwen die ook zo denken (en net als ik in een rok lopen)
Het is vanuit de brieven van Paulus.
Dus niet zomaar uit de lucht gegrepen.
Als ze dit nou ook nog zouden gaan verbieden, dan wordt het helemaal een land waar je geen eigen mening of levensstyle opna mag houden, want je moet denken zoals het maatschappelijk correct is.
Wel ben ik er op tegen dat ze voor de doodstraf zijn (dat had ik gehoord, of het waar is, weet ik niet)
Juist stem ik meestal op SGP, vanwegen het vrouwenstandpunt, om een beetje teggengas aan deze feministische maatschappij te geven.
Want iedereen moet maatschappijcorrect denken, en dat is momenteel alleen maar in het kader van POEN poen en nog eens poen.
Het ligt eraan waarvoor we stemmen, het is bij mij of SGP of SP (raar eigenlijk, alleen de G ontbreekt)
Want het is zo achterhaald dat een vrouw zich niet geestelijk zou kunnen ontplooien als ze zelf voor haar kinderen zorgt, iplv dat een creche of anderen dat doen.
Huisman, dat mag tegenwoordig, is niks mis mee, helemaal goed, maar oh wee als je huisVROUW bent, dan moet je je tegenover iedereen verdedigen, want men denkt dan dat je afgestompt bent, en alleen over kinderen en het huishouden kunt praten.
Dat zegt men van huismannen toch ook niet?
Neen, maar wel van huisvrouwen.
Terwijl een fulltime huisvrouw juist veel meer tijd heeft om zich in zaken te verdiepen, dan een vrouw die moeder is, en ook nog 4 dagen per week achter de kassa producten langs een scanner haalt.
Dat lijkt mij dus pas geestdodend.
Misschien ben ik vanwege dat ik voorstander ben van huisvrouwen wel meer feministisch dan tegenstanders, denk ik soms![]()
Want, in de jaren '80 was er een vrouwenbeweging die wilde dat huisvrouwen ook een soort loon zouden krijgen, omdat kinderen opvoeden zeer belangrijk werk is.
Ik heb toen ik 16 was, 3 dagen in een dropfabriek gewerkt, aan de lopende band, en ben daar gillend weggelopen.
Ik dacht, als ik dit nog 3 jaar doe, ben ik een plant, dan vegeteer ik.
totaal geestelijk afgestompt.
Buitenshuis werken is prima, ik heb het ook altijd moeten doen, maar doe het dan als de kids naar school moeten, bv vanaf dat de jongste 4 is, alleen de ochtenden, zodat de kids er niet onder lijden.
Of thuiswerk, dat je er toch bent.
Als je samen met je man een winkel hebt, is het natuurlijk een ander verhaal, of als je boerin bent.
Dat was altijd mijn droom: boerin worden.
Maar ik ben er denk ik toch te emotioneel voor, omdat ik geen dieren kan doden of afstaan.
Dan zou je met een boer in de landbouw moeten trouwen, in mijn geval dan.
Ohhh, ik dwaal af.......... on topic!
Sorry!
Trebor05 schreef:Ik zal me maar beperken tot het vrouwenstandpunt. Zonder mijn eigen standpunt hieromtrent erbij te betrekken, zie ik absoluut niet in op welke wijze het vrouwenstandpunt van de SGP de openbare orde zou verstoren. Ik lees in het beginselprogramma van de SGP nergens dat aan de vrouwen in de bevindelijke kring wordt bevolen om niet te gaan stemmen, of om indien zij dat wel wenst op de SGP te stemmen. De vrouw heeft hierin een eigen keuze.
Ik ben ervan overtuigd dat in een gezin waarin Gods Woord de leidraad is de situatie dusdanig zal zijn dat man en vrouw in onderlinge harmonie over zulke zaken spreken. En dat het dan idd zo zal zijn: "De vrouw zij in haar eigen consciëntie overtuigd of zij haar stem kan uitbrengen met inachtneming van de haar door God gegeven plaats." (SGP beginselprogramma, artikel 10)...oftewel het is een individuele afweging van de vrouw.
De Hirsi Ali-achtige hetze tegen het vrouwenstandpunt vind ik gewoonweg beledigend voor al die vrouwen die, uit vrije wil, op goede persoonlijke gronden niet gaan stemmen..of op de SGP gaan stemmen. In wat voor samenleving komen we terecht als de ene persoon (overtuigd van zijn of haar gelijk) tegen de andere persoon zegt: luister, jij zegt wel dat je ZELF de keus maakt om op de SGP te stemmen...maar eigenlijk ben je harstikke zielig en onderdrukt. Kom maar hier, ik zal je bevrijden.
Tot slot, hier en daar valt weleens de opvatting te bemerken dat de SGP tegen het vrouwenkiesrecht zou zijn. Om hier even duidelijkheid over te geven volgt hier de desbetreffende passage uit het Beginselprogramma (artikel 10):
"De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw"
De discussie of vanuit de Bijbel het SGP vrouwenstandpunt het enige mogelijke standpunt is, is van een heel andere orde. Het ging in deze discussie over de vraag of de partij op grond van haar beginselen verboden zou moeten worden.
Sabra schreef:Ik ben benieuwd hoe de aanspanners van deze zaak gaan reageren als we in Nederland een conservatieve Moslimpartij krijgen. Ik vrees dat zij dan wat minder hoog van de toren blazen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten