vrij van de wet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 10 jun 2005 21:21

Wanneer je een kind van God bent ga je vanzelf leven naar zijn geboden. Echter, dit wordt nog steeds vaak omgedraaid.

hoe bedoel je dat? als christen strijd je toch ook nog tegen je zonden?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 jun 2005 22:28

rotss schreef:
Wanneer je een kind van God bent ga je vanzelf leven naar zijn geboden. Echter, dit wordt nog steeds vaak omgedraaid.

Ik wel en het lijkt soms steeds zwaarder te worden!

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 11 jun 2005 16:50

idd dat ervaar ik ook. Ik kan er soms zo moedeloos van worden en er zo van baalen als alles verkeerd gaat.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 jun 2005 19:43

rotss schreef:idd dat ervaar ik ook. Ik kan er soms zo moedeloos van worden en er zo van baalen als alles verkeerd gaat.

Inderdaad en schuldig tov God, schaamte....kom ik weer aan met vergeving voor iets wat ik steeds weer doen.....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jun 2005 12:50

essieee schreef:
rotss schreef:

Misschien omdat je in het licht van vergeving en verlossing door Jezus Christus steeds meer gaat inzien dat je de wet niet kan houden? Ik denk dat hoe meer je leven in dienst van God stelt, hoe meer je gaat inzien dat je afhankelijk bent van Jezus... en dat je zelf de wet niet kan houden.

Ik denk dat het dan ook niet klopt dat je automatisch de wet gaat houden als christen. Je gaat wel inzien dat de regels goed voor je zijn en je gaat denk ik door de Geest steeds meer proberen je aan die wet te houden omdat die regels goed zijn.... maar je blijft zondig, dat verandert niet.... en daarom lijkt die strijd steeds zwaarder te worden. Als je de wet niet zo serieus neemt is het schenden van de wet ook niet zo erg voor je... neem je de wet wel serieus, dan wordt je er ook veel duidelijker bij stilgezet dat je de wet niet kan houden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Nathanael

Berichtdoor Nathanael » 13 jun 2005 15:45

rotss schreef:
Sabra schreef:Wanneer je een kind van God bent ga je vanzelf leven naar zijn geboden. Echter, dit wordt nog steeds vaak omgedraaid.
De oude mens is dood voor de zonden, maar de nieuwe levend voor God (Rom 6:23). In deze nieuwe mens wordt een vrucht van de geest ontwikkeld (vgl Gal 5:22) en deze nieuwe vrucht die wil niet meer zondigen. Daarom kun je zeggen "vanzelf", zoals appels ook "vanzelf" groeien, wij kunnen dat niet afdwingen.

Ja, natuurlijk, ons leven is een strijd (Ef 6.).

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 13 jun 2005 17:40

ja precies, ik snap wat je bedoelt. je kan zelf niet wat doen zodat je last gaat krijgen van je zonden, van dat proces zou je kunnen zeggen dat het vanzelf gaat. maar de strijd die je krijgt tegen de zonden als je God met je hele leven wil dienen kan zwaar zijn en gaat niet vanzelf.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 13 jun 2005 23:21

Marnix schreef:
essieee schreef:
rotss schreef:

Misschien omdat je in het licht van vergeving en verlossing door Jezus Christus steeds meer gaat inzien dat je de wet niet kan houden? Ik denk dat hoe meer je leven in dienst van God stelt, hoe meer je gaat inzien dat je afhankelijk bent van Jezus... en dat je zelf de wet niet kan houden.

Ik denk dat het dan ook niet klopt dat je automatisch de wet gaat houden als christen. Je gaat wel inzien dat de regels goed voor je zijn en je gaat denk ik door de Geest steeds meer proberen je aan die wet te houden omdat die regels goed zijn.... maar je blijft zondig, dat verandert niet.... en daarom lijkt die strijd steeds zwaarder te worden. Als je de wet niet zo serieus neemt is het schenden van de wet ook niet zo erg voor je... neem je de wet wel serieus, dan wordt je er ook veel duidelijker bij stilgezet dat je de wet niet kan houden.

Hier wil ik even op herkouwen..reactie volgt!

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 17 jun 2005 22:05

Hallo Naomi,

Het is natuurlijk niet ik die op ee wet wijst maar Jezus zelf. De wet, van liefde, waar Jezus op wijst is een wet die we uit liefde voor Hem, en Hij voor ons ons onderhouden. Er is niets mis met die wet. De regels (geboden dus) zijn zelfs zo rechtvaardig dat we geen angst hoeven te hebben voor die wet (-geving). Wie de wet (geboden) niet wil accepteren zal in het Koninkrijk niet willen leven. Want hij of zij zouden de wetn nniet kennen, omdat Jezus Hem voorhield. En aangezien evelen dus menen dat er geen wet is, is er ook geen Heiland en verlsser voor hen merkbaar, immers zij kennen Hem niet aa Zijn stem!

Naomi: vertel mij nu eens waar de wet van God staat, en waar God aangeeft dat de 10 gebodne zijn afgeschaft. De 3 engelenboodschap van Openbaring 14 geeft nu juist aan dat we moeten aanleren dat de wet, het getuigenis van Jezus het kenmerk is van die laatste oproepen de fundamenten in zich bergen die ons allen tot redding kan brengen. Ik ben de Deur zegt Jezus, niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Wie zegt ik ken Hem, en zijn wet niet bewaart is een leugenaar................ (1 Johannes 2:3-6)

Wie van Jezus houdt en in Zijn liefde wil blijven, zal kennis en inzicht moeten vergaren binnen de wet van het Hemels Koninkrijk.

Indien gij Mijn geboden bewaart, zult gij in Mijn liefde blijven............zoals ook Ik de geboden van de Vader in de Hemel onderhouden heb en (daardoor) in Zijn liefde blijf... (Johannes 15:10)

Wet afgeschafd? 1e Leugen
Door Genade alleen? 2e Leugen

Waardoor kunnen we de wet wle leren onderhouden (gerechtvaardigd worden bij God?) De Waarheid waartoe de Heilige Geest leidt, is inharmonie ,met de Bijbel (Jesjaja 8:20)

Het is deels juist wat Optimatus aangeeft, aangaande het -kunnen- onderhouden van de wet. Niemand kan dat ook als gewoon mens, op eigen kracht. Ook Jezus niet en zelfs gaf Hij aan dat Hij ook ZIjn goddelijke karakter daarvoor niet wilde misbruiken, dat alleen al geeft aan dat ook Jezus door de Heilige Geest, in de wet van Zijn Vader, de kracht en het inzicht ontving om de wet aan ons voor te houden, daar lag zijn overwinning. Zijn Liefde lag daarin; het overwinnen door de Heilige Geest en niet op eigen kracht, en het voorbeeld voorhouden van Zijn Vaders Rijk. (en dus Scheppende macht)

Maar als Jezus ons leerde dat we de wet wél kunnen leren onderhouden, in voorbereiding op ons leven in het Hemels Koninkrijk, als we door gebed en persoonlijke wil ons laten leiden door de Heilige Geest, die gaat boven elke andere wet uit, ook boven misleiding en een vals Evangelie, dat de wereld aanbidden zal, om op menselijke manier een rechtvaardiging voor hun zonden te vinden, menende dat Christus hier aan het werk is.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 jun 2005 11:30

Is de wet afgeschaft en zijn we daarom vrij van de wet? Nee, dat is te simpel gezegd. Er is iets anders aan de hand. Door het geloof in Christus worden we in plaats van slaven aangenomen tot kinderen (Gal. 4:7). Christus heeft ons verlost van de vloek van de wet (Gal. 3:13) en daarom kunnen we aangenomen worden tot kinderen. Toen we nog slaven waren, probeerden we door ons best te doen om de wet te houden, zelf van de vloek af te komen. Maar dat lukte op geen enkele manier, want niemand wordt door de wet rechtvaardig (Gal. 3:10).

Wie dus in Christus gelooft, is een kind van God. Geldt de wet voor zo'n kind van God dan nog? Ja, maar dan op een heel andere manier dan voor een slaaf. Een slaaf moet in elk opzicht de wet houden en als hij daarvan afwijkt, is er kans op straf (met als uiterste consequentie de doodstraf, wat onder het Romeinse recht gebruikelijk was). Een zoon of dochter moet ook gehoorzamen aan zijn/haar vader (dat is wel gebruikelijk in gezinnen, de huisregels zijn ook daar nodig :)) en kan ook straf verwachten bij ongehoorzaamheid, maar dat gaat nooit zover dat die straf de (eeuwige) doodstraf zal zijn. Hooguit gaat het om een corrigerende tik om het kind weer op de rechte weg te brengen. Een kind heeft dus een relatie met zijn vader, die gebaseerd is op onderlinge liefde en vertrouwen, maar waarbij toch ook gehoorzaamheid gevraagd wordt, zij het zonder de ultieme dreiging die er voor een slaaf aan vast zit. Daarnaast is het zo dat een kind de erfenis ontvangt en een slaaf niet (Gal. 3:29).

Gaat die gehoorzaamheid van het kind vanzelf? Nee, dat moet geleerd worden, want er is in het kind nog een strijd gaande tussen zonde en gehoorzaamheid (Rom. 7). Daarom geven de apostelen ook voortdurend vermaningen om als gehoorzame kinderen te leven (1 Petr. 1:14-16, 1 Joh. 3:10). Wie buitengewoon ongehoorzaam is (bijv. 1 Kor. 6:10) is immers geen kind van God. Zonder heiligmaking (gehoorzaamheid) zal niemand de Heere zien. (Hebr. 12:14, 1 Tess. 4:3-7). Moeten we die heiligmaking in eigen kracht nastreven? Nee, we moeten dat aan God vragen en Hij zal ons geven wat Hij wil, nl. onze heiligmaking. Want God zal het goede aan Zijn kinderen niet onthouden (Matth. 7:11).

Baltimore schreef:Door Genade alleen? 2e Leugen

Onjuist (Ef. 2:5-10). We zijn door genade alleen zalig geworden (voltooid deelwoord!), al is er dan ook heiligmaking nodig in ons leven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 20 jun 2005 11:34

Baltimore schreef:Hallo Naomi,

Het is natuurlijk niet ik die op ee wet wijst maar Jezus zelf. De wet, van liefde, waar Jezus op wijst is een wet die we uit liefde voor Hem, en Hij voor ons ons onderhouden. Er is niets mis met die wet. De regels (geboden dus) zijn zelfs zo rechtvaardig dat we geen angst hoeven te hebben voor die wet (-geving). Wie de wet (geboden) niet wil accepteren zal in het Koninkrijk niet willen leven. Want hij of zij zouden de wetn nniet kennen, omdat Jezus Hem voorhield. En aangezien evelen dus menen dat er geen wet is, is er ook geen Heiland en verlsser voor hen merkbaar, immers zij kennen Hem niet aa Zijn stem!

Naomi: vertel mij nu eens waar de wet van God staat, en waar God aangeeft dat de 10 gebodne zijn afgeschaft. De 3 engelenboodschap van Openbaring 14 geeft nu juist aan dat we moeten aanleren dat de wet, het getuigenis van Jezus het kenmerk is van die laatste oproepen de fundamenten in zich bergen die ons allen tot redding kan brengen. Ik ben de Deur zegt Jezus, niemand komt tot de Vader dan door Mij.

Wie zegt ik ken Hem, en zijn wet niet bewaart is een leugenaar................ (1 Johannes 2:3-6)

Wie van Jezus houdt en in Zijn liefde wil blijven, zal kennis en inzicht moeten vergaren binnen de wet van het Hemels Koninkrijk.

Indien gij Mijn geboden bewaart, zult gij in Mijn liefde blijven............zoals ook Ik de geboden van de Vader in de Hemel onderhouden heb en (daardoor) in Zijn liefde blijf... (Johannes 15:10)

Wet afgeschafd? 1e Leugen
Door Genade alleen? 2e Leugen

Waardoor kunnen we de wet wle leren onderhouden (gerechtvaardigd worden bij God?) De Waarheid waartoe de Heilige Geest leidt, is inharmonie ,met de Bijbel (Jesjaja 8:20)

Het is deels juist wat Optimatus aangeeft, aangaande het -kunnen- onderhouden van de wet. Niemand kan dat ook als gewoon mens, op eigen kracht. Ook Jezus niet en zelfs gaf Hij aan dat Hij ook ZIjn goddelijke karakter daarvoor niet wilde misbruiken, dat alleen al geeft aan dat ook Jezus door de Heilige Geest, in de wet van Zijn Vader, de kracht en het inzicht ontving om de wet aan ons voor te houden, daar lag zijn overwinning. Zijn Liefde lag daarin; het overwinnen door de Heilige Geest en niet op eigen kracht, en het voorbeeld voorhouden van Zijn Vaders Rijk. (en dus Scheppende macht)

Maar als Jezus ons leerde dat we de wet wél kunnen leren onderhouden, in voorbereiding op ons leven in het Hemels Koninkrijk, als we door gebed en persoonlijke wil ons laten leiden door de Heilige Geest, die gaat boven elke andere wet uit, ook boven misleiding en een vals Evangelie, dat de wereld aanbidden zal, om op menselijke manier een rechtvaardiging voor hun zonden te vinden, menende dat Christus hier aan het werk is.

Kun je misschien even aangeven waar je op reageert. Ben al een tijdje niet op deze topic geweest en zie opeens mijn naam hier staan. Vraagtekens rijzen ten top op dit moment.
Kan me niet herinneren dat ik gezegd heb dat de wet is afgeschaft bijvoorbeeld.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 20 jun 2005 15:31

Hallo Naomi,

Je schreef op 96 juni dit bericht:

Dus wat je wilt zeggen is dat je door je aan de wet te houden, rechtvaardig voor God wordt?

Ik verwees eigenlijk naar je bericht van 06 juni 2005. Gisteren was ik bezig met een studie aangaande de laatste 3 engelenboodschap van Openbaring 14. Daarin probeert Jezus alle Christenen er op te wijzen dat zij terug moeten keren naar de basis van het geloof in Hem, dat inhoudt dat de wet van het Hemels Koninkrijk de enige maatstaf is die door God de Vader, de Zoon en de Heilige Geest het fundament is voor het oordeel en de relatie met hen, maatgevend zal zijn.

Dat is ook mijn boodschap. Mijn boodschap is feitelijk te wijzen op die laatste ernstige oproep van:

Openbaring 14.

1 En ik zag, en zie, het Lam stond op den berg Sion, en met hem honderd vier en veertig duizend, die zijnen naam en den naam zijns Vaders geschreven hadden aan hunne voorhoofden.
2 En ik hoorde ene stem van den hemel, als ene stem van vele wateren, en als ene stem van een zwaren donder. En de stem, welke ik hoorde, was als van harpspelers, die op hunne harpen spelen;
3 en zij zongen een nieuw lied Vóór den troon en Vóór de vier dieren en de oudsten; en niemand kon dat lied leren dan de honderd vier en veertigduizend, die gekocht waren van de aarde.
4 Dezen zijn het, die zich met vrouwen niet bevlekt hebben, want zij zijn maagden en volgen het Lam, waar het heengaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, tot eerstelingen voor God en het Lam;5 en in hunnen mond is geen valschheid gevonden, want zij zijn onberispelijk.
6 En ik zag een anderen Engel vliegen door het midden des hemels, die had het eeuwig Evangelie, om het te verkondigen aan degenen, die op de aarde wonen, en aan alle natiën en geslachten en talen en volken,
7 en zeide met ene grote stem: Vreest God en geeft Hem eer, want de tijd zijns oordeels is gekomen; en aanbidt Hem, die gemaakt heeft den hemel en de aarde en de zee en de waterfonteinen.8 En een andere, een tweede Engel volgde, die zeide: Gevallen, gevallen is het grote Babel, omdat het met den wijn harer hoererij alle volken heeft gedrenkt.9 En een andere Engel, een derde, volgde hen, en zeide met ene grote stem: [color=darkred]Indien iemand het dier aanbidt en zijn beeld, en het merkteken aan zijn voorhoofd of aan zijne hand aanneemt[/color]

Het is niet zo dat we Gods wet kunnen onderhouden van ons zelf. Het is ook een wet die we leren moeten, om te kunnen onderhouden in het Hemels Koninkrijk. Dat betekent dat de hemelse wet (grondwet dus) niet toepasbaar is op de eisen die deze wereld aan ons stelt. Deze wereld kent de wet van Rome. De Apostolsiche wet. De wet van "vraag en aanbod"
De wet wiens ring wij moeten kussen, als wij de Koning van deze wereld ontmoeten. De Paus. Hier, in deze wereld, gaat het om een valse wet welke geenzins op de wet van een Hemels Rijk ka lijken. Heel opmerkelijk is dat Openbaringen 13 ( dat dus iuit de mond van Jezus wordt gedicteerd aan Johannes) de wetgever van deze wereld een Beest is, die een naamgever gebruikt om de (diens geestelijke) wet, om te zetten in burgerwetten, door geweld en oorlog. Dat is het Merkteken van het Beest, feitelijk is dat de zondag. Dat klinkt nu nog vreemd, maar het zal zo zijn dat er gewerkt wordt an een One World Order systeem, waarbij de Beesten van Openbaring 13 alleen geeerd willen worden, boven God.

Enige tijd geleden tijdens mijn onderzoeken naar Openbaring 13 en 17) sprak ik enkele Christenen die een antal jaren gelden, op het St Pieterplein, hadden geweigerd om een buiging te maken voor de Paus, toen deze in een draagstoel werd rondgedragen (als een Farao!!!!). De Paus nam de moeite om af te stijgen en deze Christenen te vragen waarom zij hem niet de eer gaven, die hij meende te mogen ontvangen. Een aantal Protestantse Christenen zeiden dat ze voor de Paus niet konden buigen, maar het ook niet wilden. De Paus antwoordde hen dat daar spoedig verandering in zou komen.
Daardoor zal Satan (die zich als menselijke aanvoerder Draak wordt genoemd.) Immers de Beesten ontvangen hun macht niet van God de Vader, door de Heilige Geest, maar van de Draak! We kunnen het allemaal lezen in Openbaringen.

De politiek-religieuze koning de Paus gaat rond in een wit gewaad, maar de duistere kant van zijn werk wordt uitgevoerd achter de coulisen van de wereldpolitiek door de mannen in het zwart, de Orden der Katholieke Kerk, waarvan de Jezuiten de hoogste in rang zijn, verbonden met de wereld staten en zich verborgen , bevinden in alerlei organisaties, zonder dat wij beseffen wat hun geestelijke invloed is. De paus die zich ook we Christus noemt verborgen onder een sluier van vlees. Zelfs de Paus moet doen wat deze Jezuiten orde hem voorhoudt. In dat opzicht zien we dus een overeenkomst met bijvoorbeeld Koningin Beatrix, die verantwoording aan de Ministerraad moet afleggen.

Ook in de Protestantse kerken bevinden zich Jezuiten die zich voordoen als Protestantse geestelijken, maar feitelijk, een evangelie brengen dat niet in overeensteming is met Jezus'voorbeeld, noch dat van Zijn Vader en God, noch in het Eeuwig Evangelie, noch gegrond op een Hemels Rijk, maar op en aards, werelds en vooral politieke bsis.

Wellicht klinkt dat allemal erg profaan, maar Jezus oproepen in Openbaringen (vooral 17) geven dat weer dat ik hier, in korte bewoording aangeef. In het geval van onze omgeving, stelt Jezus ons dus voor om ons Geestelijk voor te bereiden op het Hemelse Koninkrijk.

Hij legt uit wat het verschil is tussen hen die de wet van de wereld onderhouden en zij die proberen Hem na te volgen en te leren om te gaan met die Hemelse wet, die straks na de wederkomst, werkelijkheid wordt. Is het geen bijzonder betoon van Zijn liefde dat Hij ons niet onbekend wil laten met de eisen van dat Koninkrijk? Het verschil aan ons wil laten zien, tussen de effecten van een Hemelse wet en en aardse wet, zodat we zien en ervaren, wat Jezus ervoer. Wat het betekent als we pons eigen leven, hier meer lief hebben dat dat eeuwige zondeloze en vrede-blijvend leven in dat Eeuwige Hemelse Koninkrijk?

Heel eerlijk gezegd, kent Jezus ons van hart. Openbaring 14, maar ook vele andere voorgaande punten in de Bijbel leren ons dat Jezus wel begrijpt dat velen Hem zeggen te kennen. Lees ens Johannes 8, waar enkele Joden zeggen Hem te kennen. Maar tegelijkertijd wijzen zij Hem af, dor hun wet bij Abraham te leggen. Jezus legt uit dat dat hen het eeuwige leven zal kosten. Toch volharden zij in de aanbidding van Abraham.

Abraham is daarmee (wettelijk) hun Vader geworden en niet de Heilige Vader in de Hemel.
En zo ook, Naomi, volgen miljoenen mensen die Jezus menen na te volgen, een "valse" Heilige Vader, die zich voor doet als het Lam, maar feitelijk een Beest is.

Ik woon in een Rooms Katholieke geleid land. Niet aan de oppervlakte, maar in het geniep, onder het mom van "democratie". Een land waarvan de minister-president meent dat Nederland een dom land is, omdat zij geen keuze maakt voor Europa. Hij verget maar gemakshalve, dat het volk in Nederland van belang is bij de belsuitsvorming van de regering. Hier, hebben de mensen geen enkele inspraak en worden politieke belsuiten in de Heilige Europese Hoofdstad uitgedokterd.

Nu worden de kinderen die van de kleuterklas komen getoetst en toegelaten tot het 1e studiejaar. Zeg maar "groep 1". En nu al moet mijn kleinkind dus zich al voorbereiden op zijn 1e communie (voor over 6 jaar). De wetten van mijn land zijn wetten die wettisch zijn en waarmee de "Overheid" mij kan slaan. Ook vanochtend heb ik weer zo iets absurts meegemaakt toen ik aan het solliciteren was, dat mij er aan herinnert dat ik niet vrij kan en mag kiezen in bepaalde gevallen die in de relatie van mensen ondenkbaar moeten zijn en zeker geen voorbeeld zijn van Jezus, ondanks de RK als achterban van de landspolitiek. ook hoor ik regelmatig dat, als ouders familie of kinderen aanmelden bij het dienstencemtrum van de stad, zei de personen meoetn "laten zien".

Als vee! Het Merkten, waarover Openbaring 13 spreekt is een teken als dat van vee. Laten zien, je laten keuren. Ik vertrouw u niet! Op basis van wantrouwen en daardoor angst en een onderdrukkend gevoel van (eigen-) waarde veinzen, maakt mensen slaafse navolgers van "een systeem" een "democratie".

In het boek This Keys of This Blood pagina 17 wordt dit aangegeven als titel voor een staatshoofd dat in opdracht van de Paus, deed wat hij moets doen:
"The first of those two powers, the Sovjet Union, is now led bij John Paul's most interesting adversary ans a fellow Slav, Mikhail Sergevich Gorbachov((zie ook Openbaring 13 aangaande de geestelijke navolging door de koningen der wereld).

Hier spreekt een Professor Jezuit - Maleachi Martin- over de verovering van de wetreld, door de Paus, om alle landen zijn wil op te leggen. Het wereldwonder dat de Paus hier tot stand bracht, was de val van het communisme in Polen en Midden-Europa. Nou ja val! Het werk van zijn voorgangers doen laten ophouden te bestaan!

Jezus het Lam en de Koning het Beest.

Bokken (zij die de Beesten eren waar zij ook gaan) en de
Schapen (Zij die Jezus navolgen waar het ook gaat)

De vader en moeder van mijn kleinzoon Kevin, hebben besloten om hem (noodgedwongen) Rooms Katholiek op te voeden. Maar ja, er is geen keus. Vader moet verplicht katholiek zijn, om wille van zijn werk aan de stadsgemeente. Moeder moet Katholiek zijn, omdat zij anders geen werk kan aanvaarden in het St Jozef bejaarden tehuis. Maar ik heb hen gezegd, dat de kleine Kevin van mij Bijbelstudie zal krijgen, weliswaar op grond van de Rooms Katholieke leer, conform hun eisen en (verandere wet), maar dat zal zodanig zijn, dat hij de Religieuze Leraar (RK is geen Godsdienst in de essentie van haar karakter!!!) spoedig zal overtreffen in kennis en inzicht , in Jezus onze verloser op een Geestelijke basis, niet op een Apostolisch fundament van mensen.

Wie zijn nu gered Naomi? Zij die -uiteindelijk- Gods leefregels willen leren aanvaarden en aanleren. Zij die tot de 5 wijze maagden worden gerekend, welke hun lamp brandende houden met olie (olie staat voor leven in overenstemming met de werking van de Heilige Geest). De 144.000 zijn een equivalent van deze 5 wijze maagden.

Waar wijst Jezus nu op de wet als een klein pakketje van 10 leefadviezen:

Want niet de hoorders der wet, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden Romeinen 2:13

We kunnen de wet hier nog niet volledig uitleven, zonder hulp van de Heilige Geest. Die hebben wij net zo nodig als Jezus die nodig had, toen Hij op aarde vertoefde. Ondanks zijn deels goddelijke belichaming, maakte Hij geen gebruik van Zijn goddelijke macht. Dat is ook een voorbeeld voor ons, om excuses te vinden of de schuld van onze fouten en gebreken op een ander (vooral God) te projecteren. Wij kunnen net zo als Jezus leren omgaan met de wet

Kost dat offers? Ja! Kan dat zelfs tot strijd leiden, in ons persoonlijke leven? Ja! Immers we strijden tegen de wetgever van de wereld, de Draak de Vorst der duisternis. Door de Macht van Rome en, indirect die van Washington. Het 2e Beest, dat in opdracht van het 1e Beest handelt, welke ons straks een wet voor houdt die van ons eist dat we de Paus aanbidden!

Hier en tweetal zeer mooie en betrouwbare sites, die aangeven waarom wij gerechtvaardigd kunnen worden, als we Gods hemelse wet leren aanvaarden, ons de genade toeeigenen, gebruik te maken van de tijd die ons is gegeven, om met een Hemelse Gerechtigheid om te gaan.
Jezus kan ons op een andere wijze niet redden. Wij hebben de vrijheid te kiezen wat we willen en wensen.

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF
http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20BHC.PDF

Deze site staat in vele talen op Internet. Ik heb ze beiden uitveorig bestudeerd en zijn Bijbels zeer nauwkeurg.

Enkele weken geleden zij een jonge man van 25 jaar tegen mij, na ettelijke Bijbelstudies en bezoeken van Gods gemeente op de Sabbat:

Ik heb maar één leven, daarom doe ik maar gewoon wat ik zelf belief. Hij heeft zijn rookgewoonten niet opgegeven., Hij geeft zijn leven aan zijn eigen pleziertjes en hobbies. Maar de vraag is hoe lang blijft deze jongeman nog gezond van geest, en zal hij nog een leven kunnen leiden, naar zijn eigen inzicht en gewoontes, want de tijd gaat snel alsook dit leven. Maar ik en ook God de Vader moet de keuze van deze jongeman respecteren! Dat is ook essentieel voor de toepassing van Jezus'Gerechtigheid. Vrijheid van keuze en de vrijheid te kunnen en mogen zondigen! Al is het tegen God en al doet het ons pijn.

Het blijft en kind van God, als schepsel!

Te laat zullen velen bemerken, dat het voor de Gerechtigheid van een hemels Koninkrijk te duister is geworden. Zij zullen niet meer kunnen kiezen. Jezus gaat voort, Zijn profetie en Eeuwig Evangelie geeft aan dat er een eind zal komen aan de genade (-tijd).

Ik wil niemand te kort doen. Natuurlijk ook niet de getrouwen van Christus in andere organsaties dan die welke wij Christelijk noemen. Gods kinderen zitten overal. Maar het is ook de taak van diezelfde Christenen om anderen er op te wijzen, dat het wel eens zo kon zijn dat hun kompas niet op het Noorden staat, waar Jezus is, maar op het zuiden waar zij, menende Jezus te kunnen vinden en navolgen, steeds verder (Geestelijk) van Hem afgedwaald zijn. Dat is de essentie van de 3 engelenboodschap!

Neem ter harte wat ik hier heb geprobeerd aan te geven. Bidt voor meer wijsheid en Bijbels inzicht (Jesaja 8:20) want de tijd is heel echt nabij Naomi!

Veel succes met je Bijbelstudie en Gods zegen

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 jun 2005 15:38

Ik heb je er al eerder op gewezen, maar de aanhaling van Rom. 2:13 is biblicisme op z'n ergst. Paulus toont in dit gedeelte juist aan dat het zalig worden door onderhouden van de wet juist een faliekante onmogelijkheid is en dat daarom het vertrouwen op het zoenoffer van Jezus onze enige mogelijkheid is om zalig te worden. Dat er daarna nog heiligmaking nodig is, is juist, maar gerechtvaardigd worden door de wet is er niet bij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 20 jun 2005 16:37

Dat was een heel verhaal.....
Even een reactie: Door het hele nieuwe testament heen lees ik dat er maar 1 manier is om behouden te worden. Door geloof in Jezus Christus. Het aannemen van de genade.

Het houden van de wet is iets wat daarop volgt. De Heilige Geest komt in je wonen, je bid om vervulling (doop) in of met de Heilige Geest. Daardoor wordt je meer en meer geleid door de Geest.
Ik kan me niet voorstellen dat als je werkelijk die genade van God hebt leren kennen, dat je er dan maar op los leeft. Ik zie het meer als een aan de vruchten kent men de boom. Wanneer je werkelijk Gods liefde en genade leert kennen, doe je niks anders als de wet houden. Niet omdat het moet of omdat het ook maar iets toevoegt aan je behoud, maar omdat je wil! Omdat je tot het doel wilt komen, waarom we hier op aarde zijn: Gods evenbeeld zijn. (zie genesis)
We moeten dan niet goedkoop met genade omgaan en er maar op los leven, maar Jezus volgen.

Dus geen voorwaarde voor behoud, geen weg tot behoud, maar een gevolg van het behoud.

Baltimore

Berichtdoor Baltimore » 23 jun 2005 19:22

Hallo Naomi,

Je schreef:

Door het hele nieuwe testament heen lees ik dat er maar 1 manier is om behouden te worden. Door geloof in Jezus Christus. Het aannemen van de genade.

Dat is zeer juist! Door het geloof in Jezus= dus navolgen wat Hij aan ons voorhoudt! Want immers door het voorbeeld van Hem op te volgen, ervaren we datgene wat je in het volgende deel, heel juist, omschrijft!

Het houden van de wet is iets wat daarop volgt. De Heilige Geest komt in je wonen, je bid om vervulling (doop) in of met de Heilige Geest. Daardoor wordt je meer en meer geleid door de Geest.

Beste Naomi, je hebt uitstekend verwoord wat de essentie van mijn posting is en wat ik er mee bedoeld heb.

Laten we jouw getuigenis nu eens door Jezus'verwoorden:

Want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden Romeinen 2:13

Waar vinden we nu Gods volk, dat aan die eisen heeft willen leren voldoen?

Openbaring 14:12

12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

Wat heeft de Heilige Geest er mee van doen?

Jesaja 8 :20

De waarheid waartoe Hij leidt, is in harmonie met de Bijbel.

Dus niet met menselijke geboden die tot wetten zijn verheven. Als dus gelovige tot de conclusie is gekomen, dat de Schepper genadig is, om de zondige mens aan te nemen, en in de (Genade-)tijd idie elk mens ter beschikking staat, zoalng hij of zij leeft wordt de mens in de gelegenheid gestelt om één te worden in Christus, door de Heilige Geest daarin geleid, dan klopt alles wat je zelf getuigt. Elk mens krijgt de ogelijkheid om te kiezen. Da is een zaak tussen God de Schepper en de mens zelf; aan zijn hart. Niemand zal nooit kunnen beweren dat hij of zij niet geweten heben dat Gods Koninkrijk voor elke kind van God, toegankelijk is. Elk mens weet, door het feit dat hij of zij een schepsel Gods is, dat er een Hemels Koninkrijk is.

De vraag is nu; Houden wij, als christenen wel de geboden! kan nu de Heilige Geest aan ons -verder- werken op het fundament van de harmonie tussen Hem en het Geschreven woord., ook als we steeds 1 gebod elke week blijven overtreden! Want Jezus leert ons ook dat als we één gebod overtreden, we alle geboden overtreden. Jezus leert ons dan dat we Hem tevergeefs aanbidden en menen Hem eer te geven, waarvan Hij zegt dat dat beslist niet het geval kan zijn. Immers de Heilige Geest (de enige Plaatsvervanger van Christus leeft, leert en openbaart alleen in harmonie met het Levende Woord en is het Levende Woord, zoals Christus het voorbeeld van het Levende Woord was. De meeste Joden onderhielden krampachtig de schriftuurlijke wet, waarvan we weten dat dat niet kan.

Laten we nog eens verder kijken wat de Heilige Geest voor ons nog verder kan doen, vooral op grond van jouw uitstekende getuigenis:

Kunnen wij alles weten, aangaande Openbaringen en datgene wat ons van God afbengt, in plaats aan de voet van het Kruis, om te kunnen bekeren:

De Heilige Geest speelde een belangrijke rol in het verlosingswerk van Christus op aarde (Lucas 4:18 )

De wet heeft dus niet afgedaan en is ook geen wettische wet! Ook een Bijbelse wet is dus geen maatstaf. Jezus was het voorbeeld van het levende woord! En zo horen ook wij het levende woord te zijn. Precies zoals Jesaja 8 :20 ons aangeeft, door de Heilige Geest!

Let op Naomi;

De Heilige Geest trekt mensen tot God (Openbaring 22:17)

Hij vernieuwd het beeld van God in de mens (2 Korinthiërs 3:18 )
Zoals je zelf al aangaf, is het de Heilige Geest die ons doet bekeren, dat wil zeggen dat wat Jezus in het voorbeeld gaf, na leren leven (Gerechtigheid door Jezus= wetmatigheid van een Hemels karakter aan leren nemen, naar de gewoonte, niet naar de (een) dode letter!

De Heilige Geest wil ons altijd Troosten, Helpen en Ondewijzen (Johannes 14:16,18 )

Ook de rest van je posting Naomi geeft volledig juist aan, wat je in het eerste deel al hebt onderschreven. Een mooi getuigenis.

Elbert verwees nog naar Romeinen 2:13, daar staat:

13 (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;

Het moet toch wel duidelijk zijn wat hier bedoelt wordt!
Hier wordt bedoelt dat wanneer we de wet werkelijk onderhouden, we de Heilie Geest daarbij niet moeten uitsluiten. Het gaat hier om de toepassing van de wet die de Joden hanteerden. Zij zeiden wel volgens de (Bijbelse /Thora) te willen leven, maar juist omdat ze dus de "dode letter"meende te kunnen naleven, vergisten zij zich daar deerlijk in.

Apostolische wetten kunnen niet onderhouden worden, omdat zij door de Apostel (Schriftgeleerde) wordt opgelegd en voorgehouden volgens menselijke maatstaven, nageleefd te moeten worden. En dat kan helemaal niet, zoals kzelf al aangaf. Vandaar dat hier wordt bedoelt, dat alleen het levende woord (door de Heilige Geest) tot het navolgen van de wet (geestelijke kwestie dus) gerealiseerd kan worden. Hierbij staat dan ook een levendige beleving (ervaring) centraal, waar het voorbeeld van Jezus dus het funbdament is. Door ervaring en strijd (immers ook Jezy=us leed door de strijd) groeien we door de Gerechtigheid. Vergeet niet dat de wet, deel van het oordeel is.

Paulus zegt dus feitelijk precies het zelfde als jij, Naomi en ik, namelijk:

Geen mens, Jood of Griek of wie dan ook, is uit zichzelf rechtvaardig bij God, omdat iedereen is gevangen in de macht van de zonde. Door te geloven in Christus komen mensen met God in het reine!
Let op het woordje reine. Een nieuw leven in Christus!

Dus hier moet dan duidelijk zijn dat de Paus onwaarheden aan ons leert aangaande Jezus, immers de Paus kan dus nooit onfeilbaar zijn en hij kan en mag dus ook nooit mensen heilig verklaren. De Paus is even zondig als elk ander mens en heeft de verlossing van Jezus nodig, door de Hemelse wet en de Heilige Geest, niet door de maatstaf die het Pausdom en dat wat de Orde der Jezuiten er van hebben gemaakt door Gods wetten te veranderen en denken dat zij Gods werk zijn. Wie de Catechismus van de RKK doorvorst kan weten dat zij dus een waarheid en leugen tot hun eigen maaksel en maatstaf hebben gemaakt en de wereld oplegt (Jezuitenmoraal)

Dus de wet kan maar is nog steeds een Kracht Gods en zal pas zijn volledige gewoonterecht vinden in het Hemels Koninkrijk.

Laten we echter een aantal zaken niet uit het oog verliezen. Paulus schreef zijn brieven voor de mensen van zijn tijd. Paulus moest het doen mat datgene wat God aan hem openbaarde, juist datgene wat voldoende was om verlost te kunnen worden. Wij leven in de laatste dagen van het bestaan van deze wereld. Dezelfde boodschap gaat nog over de wereld en er is maar één volk dat die laatste belangrijke boodschap voor het zoekende hart ( de Christengemeenten in het bijzonder) over de wereld -kan- brengen, en dat is het volk van Openbaring 14:12 en zij die geschreven staan in het boek des levens.

De 3 engelenboodschap van Openbaring is de meest velangrijke oproep aan de Christengemeenten en de wereld, die Jezus persoonlijk aan ons allemaal richt. En dan menen velen dat sommige gelovigen uitgebannen moeten worden, uit de wereld en van de forumdiscussies. En zo verduistert Satan dan de essentiële maatstaf van Gods liefde voor de wereld.

Immers Jezus gebruikit trouwe gelovigen en het voorbeeld van Zijn Rijk, door de Vader aan ons voor te houden om Zijn boodschappen bekend te maken, maar ook Satan gebruikt mensen en religieuze systemen om de mens te misleiden. Beiden hebben een geestelijke insteling om alle mensen te kunnen bereiken. Jezus de Heilige Geest van Zijn Vader gezonden. En Satan misbruikt, als Overste van deze wereld een kerkelijk wereldsysteem met een ongeestelijk fundament, door wiens geest alle mensen misleid worden en dat velen het ook in verbazing achterna gaan. Alle mensen worden er dus, min of meer, door beinvloed. Vandaar dat de Heilige Geest aan de harten van mensen probeert te werken.

Hoe meer de weerstand, hoe meer de oproep tot uitbanning van hen die op die speciale punten wijzen (dat niet wil zeggen overigens dat die mensen boven hun meester staan, maar nog steeds even afhankelijk blijven zoals elk ander mens) des te groter worden de contouren van Jezus'spoedige wederkomst en de eis zich voor te bereiden in de essentie van de 3 engelenboodschap. Wie -Geestelijk- niet wil uitgaan van het Grote Babylon heeft het aan zichzelf te danken dat hij of zij van de plagen last zullen hebben, hoe we het ook wenden of keren.

Dat dus elk mens op een bepaald moment kan getuigen van Gods speciale boodschappen, blijkt wel uit hetgeen jij, Naomi, hebt neergeschreven. Weinigen zul;len daar een antwoord op weten! En dat bewijst maar weer eens hoe krachtig de Heilige Geest werkt en is, en dat de Genade (-tijd) nog niet voorbij is. Jezus is nog in het Heilige der Heiligen, we kunnen nog steeds kiezen en de Bijbel, door de Heilige Geest elke dag bestuderen. (Handelingen 17:11)

Het gaat er niet om hoeveel we weten of kunnen verklaren, het gaat er om dat we oprecht en doelgericht het Koninkrijk (eerst gaan) zoeken en de rest komt dan vanzelf, zoals de Bijbel ons leert. Wees dus niet afgunstig of jaloers als anderen blijkbaar een "andere boodschap " brengen dan je wekelijks in de kerk hoort. (Handelingen 1:8)

Immers het is de Heilige Geest die van de waarheid overtuigt.De mensen zijn niets veranderd! Zolang echter de Genade (-tijd) nog niet voorbij is, en dat zal zijn als Jezus uit het Heilige der Heiligen zal gekomen zijn kan elke mens nog keuzes maken. Zoals Naomi in haar uitstekende getuigenis aan ons leert, werkt Gods Heilige Geest aan de harten van mensen, ik mag toch wel zeggen dat zij daar een heel mooi voorbeeld van is! Maar we moeten wél bidden om de hulp van de Heilige Geest en onze zonden oprecht belijden. Want anders raakt Hij bedroeft en zal Hij ons verlaten, als wij Hem steeds blijvend afwijzen. (Efeziërs 4:30)

En er is er maar één die dat maar al te graag heeft: De Draak, de Satan, de Mensenmoordenaar van den beginne.....

echter, Jezus die niet alleen ee dader van de wet was, maar ook er altijd naar verwees, leert ons dit:

Om kandidaat voor het Hemels Koninkrijk te zijn, dienen wij te groeien in de eisen om de wet te vervullen;

Gij zult de Here uw God liefhebben, met geheel uw hart, met geheel uw ziel en met alle krachten en met geheel uw verstand en uw naaste als uzelf (Lukas 10:27).

Wij zijn daartoe alleen in staat indien wij door het geloof de Gerechtigheid van Christus aanvaarden en de kans in die (Genade-) tijd moeten aangrijpen. Door Jezus in dat aspect te aanschouwen ontvangen wij een leven, zich uitbreidend beginsel in het hart, en de Heilige Geest gaat door met dat werk, en de gelovige gaat voort van genade tot genade van kracht tot kracht nen van karakter tot karakter (-groei) Een andere Deur is er niet!

Gods zegen Naomi en veel succes bij je Bijbelstudie.

Terug naar “Archief”