Als je het niet eens bent met de beginselen van een partij stem je toch gewoon op een ander?
Waar doet men moeilijk over?

Moderator: Moderafo's
Claire schreef:Ik snap dit niet, dat mensen lopen zeuren over dat het discriminerend is om vrouwen niet toe e laten in de politiek.
Als je dit een probleem vindt stem je toch geen SGP.
Er zijn veel vrouwen die SGP stemmen en hier gewoon achter staan.
Maar de mensen die een gerecht aanspannen zijn vrouwen die geen SGP stemmen en dat ook niet zullen gaan doen als ze wel vrouwen toe gaan laten.
Als nu de eigen achterban een gerecht aanspand dan vindt ik het anders!
Riska schreef:Er zijn ook internationaal aanklachten geweest tegen Nederland dat het niet alleen de SGP tolereert, maar zelfs subsidiëert. En misschien zijn jullie wat kort van memorie: er is een tijdlang een proces geweest van een vrouw die volwaardig lid wenste te worden van de SGP.
De SGP heeft behoorlijk wat boter op het hoofd als zij de islam beschuldigen van onderdrukking en discriminatie van vrouwen.
Het is natuurlijk onzin om te zeggen: "dan stem je er toch niet op". Want dan moeten wij elke partij tolereren, hoe verderfelijk het programma ook is, door te zeggen: 'dan stem je er toch niet op'.
Kortom: ik ben het er volstrekt mee eens dat er een proefproces aangespannen is - geeft de mannenbroeders gelegenheid om nog eens goed na te denken over wie en wat de vrouw is en zou kunnen betekenen in deze maatschappij.
Memmem schreef:De SGP geeft vrouwen tenminste rust.Ze hoeven niet in de politiek, ze hoeven naast hun gezin niet te werken, ze mogen lekkerhuisvrouw zijn zonder de druk achter zich van vele verplichtingen. Dat is geen onderdrukking en discriminatie maar dat is een voorrecht. De SGP maakt zich niet voor niets sterk voor een goed verdeelde kinderbijslag. Dus niet gesubsidieerde kinderopvang maar iedereen krijgt evenveel geld voor de kinderen en als men wil werken kan men daar de opvang van betalen. Gaat men niet werken dan kan men dat geld houden. Dus gewoon zelf de keuze bij de vrouw leggen en niet door zwaar gesubsidieerde kinderopvang de vrouwen te dwingen om te gaan werken. Dat is pas discriminatie en onderdrukking.
Memmen schreef:De SGP geeft vrouwen tenminste rust.Ze hoeven niet in de politiek, ze hoeven naast hun gezin niet te werken, ze mogen lekkerhuisvrouw zijn zonder de druk achter zich van vele verplichtingen. Dat is geen onderdrukking en discriminatie maar dat is een voorrecht. De SGP maakt zich niet voor niets sterk voor een goed verdeelde kinderbijslag. Dus niet gesubsidieerde kinderopvang maar iedereen krijgt evenveel geld voor de kinderen en als men wil werken kan men daar de opvang van betalen. Gaat men niet werken dan kan men dat geld houden. Dus gewoon zelf de keuze bij de vrouw leggen en niet door zwaar gesubsidieerde kinderopvang de vrouwen te dwingen om te gaan werken. Dat is pas discriminatie en onderdrukking.
Optimatus schreef:Wat ik heel erg krom vind van de SGP is dit:
* vrouwen mogen geen lid worden (want de politiek is geen vrouwenklus)
* vrouwen mogen natuurlijk wel op de SGP stemmen.
Als de SGP nou consequent zou zijn, dan zouden zij de echtgenotes van hun leden het stemmen moeten afraden/onmogelijk maken. Want ook stemmen is aan politiek doen.
Rock-G schreef:Nou MissF, een christelijke regering zie ik niet echt zitten (want waar is de balans dan) maar de SGP in de regering??? Dan ga ik emigreren,en met mij 3/4 van Nederland, want als er íets niet goed voor een land is is het een partij in 2005 die stellingen á de jaren 30 heeft.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten