Hour Of Power

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 jun 2005 07:59

jas schreef:Schuller is de antichrist en zal zich tzt als zodanig ontpoppen.

Hahahaha :D

Jas, je komt tzt nog wel achter dat dit nergens op slaat ;)

Optimatus schreef:Ik dacht dat de paus de antichrist was?

Broeder, ik zal u uit de kleine cathechismus van de antichrist voorlezen:

Vr: Is er maar 1 antichrist?

Voorzeker wel. Er is maar 1 antichrist, doch deze is in meerdere gedaanten aanwezig.

Vr: Kunnen wij zeggen wie de antichrist is?

Volstrekt niet. Tenzij je Jas heet.

Sorry Jas, ik weet niet in hoeverre je reactie serieus bedoeld was.... In ieder geval vat ik hem niet zo op en is mijn antwoord ook niet bijster serieus ;)

In 1 Johannes lees ik dat de antichrist de Vader en de Zoon loochent. Dus je oordeel over deze dominee klopt niet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 12 jun 2005 20:52

De antichrist is geen fysiek lichaam, maar een internat. orgaan.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jun 2005 22:14

Ja denk je dat.....
Hoe zie jij dat?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2005 23:33

jas schreef:

Oeh, een complot zelfs! 8) International Antichrist inc.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jun 2005 13:32

Jas, denk je nou echt dat Schuller echt te antichrist is? Zo ja, waar baseer je dat op? Ben ik wel erg benieuwd naar :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jun 2005 20:54

Marnix schreef:Jas, denk je nou echt dat Schuller echt te antichrist is? Zo ja, waar baseer je dat op? Ben ik wel erg benieuwd naar :)

Ik denk dat er iets mis met jouw vermogen tot onderscheiden luisteren. En niet alleen met dat van jou maar met dat van velen. Men heeft het zo druk met de gaven van de "heilige geest" dat men voor deze gave totaal geen oog of oor heeft.
Schuller: ik zeg alleen; analyseer zijn boodschap.
Jullie laten je te gemakkelijk verleiden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jun 2005 21:02

Aragorn schreef:
jas schreef:

Oeh, een complot zelfs! 8) International Antichrist inc.

Die Doomsday Today gast in Leiden was toch al de Antichrist?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 jun 2005 21:10

jas schreef:Schuller: ik zeg alleen; analyseer zijn boodschap.

Heeft hij dan een boodschap :shock:
Een aantal jaren terug, heb ik een poosje regelmatig gekeken, inhoudelijk stelde het nagenoeg niets voor, het is één en al show, het draait om prominenten, die even over hun geloof komen vertellen, soms heel bijzondere ervaringen, terwijl je daar eerder nooit iets over had gehoord, voor hen is het ook weer het promoten van een nieuwe CD, DVD, een belangrijke instantie, of de politiek, simpelweg eigen belang.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jun 2005 22:47

Cisca schreef:
jas schreef:Schuller: ik zeg alleen; analyseer zijn boodschap.

Heeft hij dan een boodschap :shock:
Een aantal jaren terug, heb ik een poosje regelmatig gekeken, inhoudelijk stelde het nagenoeg niets voor, het is één en al show, het draait om prominenten, die even over hun geloof komen vertellen, soms heel bijzondere ervaringen, terwijl je daar eerder nooit iets over had gehoord, voor hen is het ook weer het promoten van een nieuwe CD, DVD, een belangrijke instantie, of de politiek, simpelweg eigen belang.

Kun je nagaan. Hij heeft niet eens een boodschap, en zelfs zonder boodschap hangen duizenden aan zijn lippen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 jun 2005 22:49

Alleen maar mensverheerlijking :|

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jun 2005 23:11

Cisca schreef:Alleen maar mensverheerlijking :|

En is dat niet een kenmerk van de antichrist?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 13 jun 2005 23:18

Dat is iets, wat mij niet bezig houdt, omdat ik niet gelovig ben :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2005 12:12

jas schreef:
Marnix schreef:Jas, denk je nou echt dat Schuller echt te antichrist is? Zo ja, waar baseer je dat op? Ben ik wel erg benieuwd naar :)

Ik denk dat er iets mis met jouw vermogen tot onderscheiden luisteren. En niet alleen met dat van jou maar met dat van velen. Men heeft het zo druk met de gaven van de "heilige geest" dat men voor deze gave totaal geen oog of oor heeft.

Nogmaals Jas, kijk eens even in 1 Johannes naar de beschrijving van de antichrist. Die zal de Vader en de Zoon verloochenen.... Dat zijn de kenmerken van de antichrist. Schuller doet dit duidelijk niet. Ik heb wel eens hour of power gekeken en Schuller laat in zijn preken duidelijk naar voren komen dat hij in God de Vader en de Zoon en het lijden en sterven en opstaan van Jezus Christus gelooft. Hij mag dan af en toe een cd of zo promoten, misschien wat kapitalistisch ingesteld zijn... Maar hij voldoet dus duidelijk niet aan de bijbelse omschrijving van de antichrist. Je constatering klopt dus niet, is gebaseerd op eigen gevoel en emotie en niet op de bijbel.

Overigens is het erg flauw dat men het over zelfverheerlijking heeft. Kijk maar uit voor je over een ander oordeelt.... De bijbel waarschuwt om niet te snel met je oordeel klaar te staan. Schuller preekt over God. Dat zijn kerk zoveel leden heeft en hour of power veel elden trekt, dat doet hij niet, dat doen die mensen zelf. Hij doet het niet om zichzelf te verheerlijken. Belachelijk dat mensen dat nu gaan roepen, dat ze populariteit en zelfverheerlijking op 1 lijn stellen. Straks deden Calvijn en Luther, Paulus en Stefanus ook aan zelfverheerlijking omdat mensen soms aan hun lippen hingen.

Je snapt wel dat die redenering nergens op slaat. Dat een predikant populair is wil niet zeggen dat hij zichzelf centraal stelt.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 14 jun 2005 13:00

Marnix schreef:
jas schreef:

Nogmaals Jas, kijk eens even in 1 Johannes naar de beschrijving van de antichrist. Die zal de Vader en de Zoon verloochenen.... Dat zijn de kenmerken van de antichrist. Schuller doet dit duidelijk niet. Ik heb wel eens hour of power gekeken en Schuller laat in zijn preken duidelijk naar voren komen dat hij in God de Vader en de Zoon en het lijden en sterven en opstaan van Jezus Christus gelooft. Hij mag dan af en toe een cd of zo promoten, misschien wat kapitalistisch ingesteld zijn... Maar hij voldoet dus duidelijk niet aan de bijbelse omschrijving van de antichrist. Je constatering klopt dus niet, is gebaseerd op eigen gevoel en emotie en niet op de bijbel.

Overigens is het erg flauw dat men het over zelfverheerlijking heeft. Kijk maar uit voor je over een ander oordeelt.... De bijbel waarschuwt om niet te snel met je oordeel klaar te staan. Schuller preekt over God. Dat zijn kerk zoveel leden heeft en hour of power veel elden trekt, dat doet hij niet, dat doen die mensen zelf. Hij doet het niet om zichzelf te verheerlijken. Belachelijk dat mensen dat nu gaan roepen, dat ze populariteit en zelfverheerlijking op 1 lijn stellen. Straks deden Calvijn en Luther, Paulus en Stefanus ook aan zelfverheerlijking omdat mensen soms aan hun lippen hingen.

Je snapt wel dat die redenering nergens op slaat. Dat een predikant populair is wil niet zeggen dat hij zichzelf centraal stelt.

Wat zou er verstaan moeten worden onder de verloochening van de Vader en de Zoon? Daarmee wordt niet bedoeld dat men hun bestaan ontkent hoor. Dat doet de duivel ook niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jun 2005 15:12

Nee, de duivel weet beter... maar of de antichrist ook beter weet?

De Van Dale zegt:

Verloochen: 1 beweren geen betrekking tot het genoemde te hebben

Terug naar “Archief”