ark van noach II

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

ark van noach II

Berichtdoor pol » 10 jun 2005 20:04

Net even over de ark van Noach. Ik geloof dat hij heeft bestaan. Maar nog ff 2 vragen hierover. Vissen en andere waterdieren hoeven m.i. niet in de ark, er was buiten water genoeg. En hoe zit het met al die dynosaurussen en vergelijkbare dieren. Zijn die tijdens de zondvloed uitgestorven?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 jun 2005 20:18

Maybe....die vissen gingen dood doordat er geen leven meer buiten de ark was?
En dinosaurusssen.........die waren er na de zondvloed toch ook nog :oops: ?
Ik zou niet weten waarom er na de zondvloed bepaalde dieren niet meer zouden mochten bestaan....als dat nou bij de mens was okay...maar dieren doen geen zonden!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 jun 2005 20:24

tjah daar vraag je wat.........
miss was er wel een waterbassin ofzo (kzeg maar wat). De ark opzichzelf is al een wonder, zou dan het laten leven van de vissen niet te wonderlijk zijn voor God?
en de dino's konden toch ook in de ark?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 10 jun 2005 20:27

Hoe groot was de ark eigenlijk precies (dus ff geen el of voet)

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 11 jun 2005 10:07

"Bouw een ark van acaciahout en bestrijk het hout met pek om het waterdicht te maken. Verdeel hem in dekken en onderkomens. Maak hem 135 meter lang; 22,5 m breed en 13,5 m hoog. Maak er een lichtsleuf in, die 45 cm onder het dak rond het hele schip loopt en verdeel het schip in 3 dekken, een beneden, midden en bovendek. In de zijkant moet u de ingang maken."

vertaling: Het Boek.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 jun 2005 15:19

Cathy schreef:"Bouw een ark van acaciahout en bestrijk het hout met pek om het waterdicht te maken. Verdeel hem in dekken en onderkomens. Maak hem 135 meter lang; 22,5 m breed en 13,5 m hoog. Maak er een lichtsleuf in, die 45 cm onder het dak rond het hele schip loopt en verdeel het schip in 3 dekken, een beneden, midden en bovendek. In de zijkant moet u de ingang maken."

Dank je wel.....
Daar pasten dus ook niet nog eens twee dinesaurussen in?!

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 11 jun 2005 16:03

Ja, 2 dinosaurussen, want er was namelijk maar 1 soort dinosaurus????

sjongejonge, dat jullie hier nog steeds mee bezig zijn zeg. Je hoeft geen wiskundige te zijn om te snappen dat je nooit, maar dan ook nooit, alle diersoorten in zo'n klein bakkie kan krijgen.

Waarom heeft God trouwens zo moelijk lopen doen. Hij had toch net zo goed even Noach en de andere zoogdieren boven het water kunnen laten zweven ofzo. ff een tsunami eroverheen, en weer neerzetten. Fluitje van een cent voor een Almachtige zou ik zeggen.

Heiden :mrgreen:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 jun 2005 16:12

heiden schreef:Ja, 2 dinosaurussen, want er was namelijk maar 1 soort dinosaurus????

sjongejonge, dat jullie hier nog steeds mee bezig zijn zeg. Je hoeft geen wiskundige te zijn om te snappen dat je nooit, maar dan ook nooit, alle diersoorten in zo'n klein bakkie kan krijgen.

Waarom heeft God trouwens zo moelijk lopen doen. Hij had toch net zo goed even Noach en de andere zoogdieren boven het water kunnen laten zweven ofzo. ff een tsunami eroverheen, en weer neerzetten. Fluitje van een cent voor een Almachtige zou ik zeggen.

Wat een reactie weer :wink: !
Ik geloof niet dat alle diersoorten die we nu hebben er toen ook al waren want door het kruisen krijg je steeds meer dieren....en dae aarde bestond toe nog maar kort!

Verder kan ik je geen antwoord geven, ik heb geen blik werpen in Zijn Voorzienig Plan!

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 11 jun 2005 16:31

essieee schreef:
Cathy schreef:"Bouw een ark van acaciahout en bestrijk het hout met pek om het waterdicht te maken. Verdeel hem in dekken en onderkomens. Maak hem 135 meter lang; 22,5 m breed en 13,5 m hoog. Maak er een lichtsleuf in, die 45 cm onder het dak rond het hele schip loopt en verdeel het schip in 3 dekken, een beneden, midden en bovendek. In de zijkant moet u de ingang maken."

Dank je wel.....

Jonkies. :wink:

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 11 jun 2005 16:32

Airke schreef:
essieee schreef:

Dank je wel.....

Jonkies. :wink:

Okay, tsja creativiteit was er toen ook al :wink: !

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 11 jun 2005 23:51

heiden schreef:Waarom heeft God trouwens zo moelijk lopen doen. Hij had toch net zo goed even Noach en de andere zoogdieren boven het water kunnen laten zweven ofzo. ff een tsunami eroverheen, en weer neerzetten. Fluitje van een cent voor een Almachtige zou ik zeggen.

Ooit zul je het Hem kunnen vragen. Maar als je niet verandert, denk ik dat je dan wel wat anders aan je hoofd zult hebben.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 12 jun 2005 00:19

en planten en bomen konden indertijd nog zowel onder als boven water leven. net zoals vissen zowel in zoet als in zout water konden leven. en ziektekiemen konden vast wel tegen iets onbenulligs als een zondvloedje. en na de zondvloed vond hyper-evolutie plaats waardoor uit een klein aantal dieren het huidige dierenrijk ontstond. inteelt was indertijd nog geen probleem want het waren super-dieren. zo kon ook de kangoeroe bijvoorbeeld zomaar vanaf de ararat via de indonesische eilanden met reuzensprongen van vele kilometers naar australie springen, waar en ze nog lang en gelukkig leefden.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 12 jun 2005 11:39

Ik zit het even na te lezen....wat een wonder is de zondvloed eigenlijk!
Zo van; de mens wikt.......

Rock-G

Berichtdoor Rock-G » 12 jun 2005 15:30

Nu is mijn bijbelkennis niet meer wat het geweest is maar Job leefde toch ná de zondvloed? En hij is toch wel eens een dino tegengekomen? (staat iets van een draak of iets dergelijks)

Maar dieren evolueren nou eenmaal, net als mensen. Alle soorten dieren die wij kennen zullen dus echt niet in die ark gezeten hebben,mócht het waar zijn dat die ark er ooit was.

Overigens geloof ik niet dat de gehele wereld onder water heeft gestaan. Kijk,de zondvloed is nou eenmaal een feit, in elke religie wordt er van gesproken, en er zijn ook bewijzen gevonden (schelpen op bergen etc.) Maar waarom zou bijvoorbeeld Zuid Amerika onder water hebben gestaan gezien de reden daarvoor in de bijbel : daar woonden toch nog helemaal geen mensen? Aan de andere kant verklaart dat wel de splitsing van de continenten..

tjeerdo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor tjeerdo » 12 jun 2005 18:50

Leuk al die subjectieve veronderstellingen. Maar waar blijven de argumenten tegen de objectieve criteria.

Ik hoef ze niet te herhalen. Dus voordat de kleine giraffen, mini-olifantjes en al die andere zoogdieren de ark in mogen, eerst even nadenken over het Gilgamesj-epos. En stop even met spelen met de playmobiel. :lol:

Groeten,

Tjeerdo.

Terug naar “Archief”