Moderator: Moderafo's
Hein schreef:Race 406, Jij raced zeker het liefst door de psalmen heen![]()
![]()
![]()
Maarre ik houd er ook wel van om de vaart erin te houden.
Marnix schreef:Lijkt me een mooie conclusie.
En dan kan het nog per persoon uitmaken wat te snel of te langzaam is, zullen we die onderlinge verschillen maar respecteren?
japijo schreef:Lijkt me duidelijk!
Overal waar te voorstaat is verkeerd. Als jij je moet haastten om het bij te houden kun je niet bij de woorden stilstaan en is het niet tot eer van God. Als je drie keer moet ademhalen tussen elk woord begin je je te ergeren en dat is ook niet tot eer van God
Optimatus schreef:Race406 schreef:Ritmisch of juist niet, het maakt niet veel uit. Maar als een gemeente slechts 3 of 4 verzen zingt omdat ze zo ontzet------tend lang--------zaam zin-----------gen, en omdat anders de dienst te lang duurt, dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen. Het gaat erom dat je in de gemeente (en dus ook in de samenkomsten!!) Gods lof vertolkt op stem EN snaren (of orgelklanken....). Wil niet zeggen dat je maar zo ontzettend snel moet zingen dat je bijna je tong in een driedubbele vlinderstrik stottert onder het motto dat je dan lekker veel tot Gods eer kunt zingen........
Het gaat om je hart. Straks zul je geen verantwoording af hoeven te leggen over het wel of niet ritmisch zingen, maar wel over de manier waarop je hebt gezongen. Met je hart of omdat er weer een vers op het bord stond.........?
Ik word altijd een beetje droevig als ik 's avonds dat geschreeuw op hele noten hoor. Als er staat "Met blijde klanken", zing dan in vredesnaam ook op blijde klanken en niet op onpersoonlijk gekrijs (dat is het regelmatig).
En dan ook nog in drie snelheden: voorin voor het orgel uit, in het midden met het orgel en dan hobbelen er nog vier rijen kerkgangers achteraan.
Terriebel (om het eens op zijn Vlaams te zeggen).
caprice schreef:Dit is in elk geval prachtig:
http://www.vanleeuwenrecords.nl/data/beluister/CD-KZ02.wma
Brion schreef:caprice schreef:Dit is in elk geval prachtig:
http://www.vanleeuwenrecords.nl/data/beluister/CD-KZ02.wma
Dat IS niet prachtig, jij VINDT dat prachtig.....ik vind het echt vreselijk om aan te horen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten