chick tracts

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 apr 2003 12:27

joris schreef:nee hoor, ik denk ook in beelden. Dus als ik iets hoor heb ik er graag een beeld bij. Ik schrij fin mijn hoofd elk woord op. En elke situatie daarvan maak ik een film in mijn hoofd.
En zo doen veel mensen. waarom zou je geen gebruik makne van ide wetenschap? een boodschap komt dan beter binnen en dus wordt het levne minder oppervlakkig.

Iets wat je leest en overdenkt, en waar je voor jezelf een beeld van schetst is veel sterker dan een beeld wat je ziet en opslaat.
Natuurlijk is het mooi als je iemand weet te bereiken met een beeld, maar als je rond je heen kijkt zie je de vervlakking in onze maatschappij, mensen zien iets, genieten (ofwel consumeren) het, en moeten weer iets nieuws.
Jij vormt beelden bij wat je hoort, dat is iets heel anders dan dat jij beelden tot je neemt. Dat beeld wat jij vormt is iets van jezelf, dat beeld wat je ziet is puur als een koekje wat je eet...

joris

Berichtdoor joris » 28 apr 2003 12:38

vind je het zo oppervlakkig? ik denk dat het wel meevalt hoor. Mensen genieten heel intens van dingen die ze doen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 apr 2003 12:43

joris schreef:vind je het zo oppervlakkig? ik denk dat het wel meevalt hoor. Mensen genieten heel intens van dingen die ze doen.

Daar hoor je mij nix over zeggen. Wel is een stripboek oppervlakkig, omdat mensen daar het beeld al bij het verhaal krijgen, en dus geen eigen beeld meer hoeven te scheppen. Dat is dus wat ik probeer te zeggen, is het nu duidelijker?

joris

Berichtdoor joris » 28 apr 2003 12:54

ja, maar ikdenk nog steeds niet dat het waar is. Voor jou is het oppervlakkig misschien. Maar een ander heeft een andere leerstijl. Plaatjes helpen vaak ook om de betekenis van iets dieper in te laten dringen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 apr 2003 12:56

Ik geef toe dat communiceren door middel van plaatjes inderdaad makkelijker is, maar juist doordat mensen na moeten denken over geschreven tekst blijft het beter hangen.
Overigens zijn de traktaten te lang voor een korte, indringende boodschap, en daarmee verliezen ze in mijn opinie ook hun visuele aantrekkelijkheid. Als je dan met plaatjes werkt, houd het dan bij drie of vier, en kom dan met de moraal van het verhaal. (En ook daar heb ik bij deze tractaten mijn twijfels bij...)

joris

Berichtdoor joris » 28 apr 2003 13:01

oke, deze zijn wel wat lang ja.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 apr 2003 14:55

als ik bij mezelf te rade gaat, heb ik geen plaatjes of site nodig die mij confronteren met de gevolgen van mijn zonde. persoonlijk voel ik zelf wel of ik gestraft word. wat mijn probleem is, besef ik het wel altijd? en wanneer is iets een straf? soms is dit duidelijk, soms ook niet.

Terug naar “Archief”