They Sould their Souls for Rock n' Roll: grove manipulatie?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 06 jun 2005 23:53

Beetje zwakke typering. Dan komt satanisch beter in de buurt ;-)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 jun 2005 23:54

Dan moet je me toch eens uitleggen wat jouw definitie van satanisch is en waarom de BSB daar aan voldoen. :)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 07 jun 2005 00:02

Haha, ja zo kom je er lekker vanaf :D
Commentaar leveren is makkelijk. Laat maar zien hoe het wel moet, zou ik zeggen. :-) Voorlopig vind ik de versie van Schimmel het meest in de buurt komen ;-)

Overkill

Berichtdoor Overkill » 07 jun 2005 12:30

Aragorn schreef:Ik zie bij U2 vooral cynisme tegenover de consumptiemaatschappij

Ik erger me al jaren dood aan Bono De Wereldverbeteraar. Een uitspraak als 'met 3000 Euro kan je een Afrikaans dorpje een jaar lang onderhouden' (waarom doe je het dan niet Bono?) en zijn contacten met wereldpolitici ergeren me steeds meer. Wist je dat Bono slechts twee procent van zijn totale vermogen aan goede doelen geeft? Dat is procentueel minder als de jaarlijkse gift van meer dan tachtig procent van alle Nederlanders. Met de kledinguitgaven van meneer De Wereldverbeteraar alleen al kan je jaarlijks meer dan 120 Afrikaanse dorpen redden!

Daarnaast mogen ze de BSB uit voorzorgsmaatregel best stenigen. Gewoon, zomaar.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 07 jun 2005 12:49

Overkill schreef:Daarnaast mogen ze de BSB uit voorzorgsmaatregel best stenigen. Gewoon, zomaar.

Precies. Dat past nog in de christelijke traditie ook.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 jun 2005 13:15

hahaha, ik kan me eerlijk gezegd wel vinden in wat Overkill zegt. Maar dat maakt U2 niet Satanisch (al beweert hij dat gelukkig ook niet...)

Over de BSB wil ik het liever niet hebben... Laten we hen doodzwijgen tot ze gestenigd zijn.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 07 jun 2005 13:48

Overkill schreef:
Aragorn schreef:Ik zie bij U2 vooral cynisme tegenover de consumptiemaatschappij

Ik erger me al jaren dood aan Bono De Wereldverbeteraar. Een uitspraak als 'met 3000 Euro kan je een Afrikaans dorpje een jaar lang onderhouden' (waarom doe je het dan niet Bono?) en zijn contacten met wereldpolitici ergeren me steeds meer. Wist je dat Bono slechts twee procent van zijn totale vermogen aan goede doelen geeft? Dat is procentueel minder als de jaarlijkse gift van meer dan tachtig procent van alle Nederlanders. Met de kledinguitgaven van meneer De Wereldverbeteraar alleen al kan je jaarlijks meer dan 120 Afrikaanse dorpen redden!

Ik raak niet echt onder de indruk van dit soort stemmingsmakerij? Waar heb je deze gegevens vandaan (bron??) En is die bron betrouwbaar? En denk je nou werkelijk dat Bono aan iedereen gaat vertellen hoeveel hij weggeeft!

Erg leuke humor de opmerking over BSB, grappig hoor. Dat jij die muziekstijl niet waardeert, prima. Ik kan er gelukkig wel naar luisteren. Muziek hoeft niet altijd kwaltitatief hoogstaand te zijn. Eenvoud siert ook!
Afbeelding

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 jun 2005 16:09

BSB laat zich nu niet bepaald kenmerken door 'eenvoud'. Verre van dat. BSB is behoorlijk commercieel, enorm dikdoenerig, veelal performance, veel image-building... Oftewel: niet eenvoudig. Bij eenvoud denk ik aan de 'simpele' maar hele pakkende en emotionele songs van 16 Horsepower (afgezien van het feit of het mooi is of niet)...

Ik vind de opmerking wel leuk...

rotss
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rotss » 07 jun 2005 17:38

Wie kan dan de eerste steen gooien? :roll:

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 07 jun 2005 18:24

rotss schreef:

Wie kan dan de eerste steen gooien? :roll:

David Eugene Edwards :mrgreen:

Strong Man:
There will be no pity for him
We must kill him where he stands
No there will be no mercy for him
Nor for any of his klan

Let there be no hesitation
Get a rope an make it quick
Each last breath come from his mouth
I will beat it out with a stick

Pray boy you've no reservations
The word will be carried out
He is the one who brought down the son
Let there be no goddamn doubt

(++++++++++++++++++++++++++)

There is power
Wonder workin' power
In the blood of the Lamb
There is power
Wonder workin' power
In the precous blood of the Lamb

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 jun 2005 12:36

Nou, hij is vet goddeloos man! Dikke extremist trouwens. (Wel mooie muziek...)

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 08 jun 2005 12:41

kurtyo schreef:Nou, hij is vet goddeloos man! Dikke extremist trouwens. (Wel mooie muziek...)

Hij is juist niet goddeloos en heel fijntjes extremist, net als ik. Lekker ongenuanceerd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jun 2005 22:14

henkie schreef:Haha, ja zo kom je er lekker vanaf :D
Commentaar leveren is makkelijk. Laat maar zien hoe het wel moet, zou ik zeggen. :-) Voorlopig vind ik de versie van Schimmel het meest in de buurt komen ;-)

Commentaar leveren is inderdaad heel makkelijk, dat zien we bij dhr. Schimmel. :wink:

Maar wat moet ik precies laten zien dan?

Kaw schreef:Hij is juist niet goddeloos en heel fijntjes extremist, net als ik. Lekker ongenuanceerd.

En daar ben je trots op?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 12 jun 2005 07:36

Zodra je rechtlijnig de bijbel wil aanhouden, dan ben je toch extremist of fundamentalist tegenwoordig? Tja, en die mensen zijn niet genuanceerd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 jun 2005 12:26

De woorden extremist en fundamentalist heb je mij niet horen zeggen. In principe heb ik niet zoveel tegen rechtlijnigheid, als kronkelende lijnen (die hier toch veel vaker voorkomen dan rechte) maar niet rechtgetroken worden omwille van de rechtlijnigheid. Dat is iets wat vaak wel gebeurt en het is natuurlijk ook erg prettig om zo'n heerlijk simpel wereldbeeld te hebben, maar het doet de werkelijkheid geen recht. (En ik vrees dat dat bij jou ook een beetje het geval is als ik je bijvoorbeeld hoor zeggen dat Bono zegt dat hij sympathie voor de duivel heeft - wat feitelijk een leugen is.)

Doe mij dan toch maar de nuance..

Terug naar “Archief”