Uitgaan

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naomi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor naomi » 07 jun 2005 13:38

Oja, Hij wachtte rustig af totdat ze bekeerd waren en ging toen pas met ze om.....

Volgens mij lees ik een andere bijbel als dat jij doet.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 07 jun 2005 13:47

naomi schreef:Oja, Hij wachtte rustig af totdat ze bekeerd waren en ging toen pas met ze om.....

Volgens mij lees ik een andere bijbel als dat jij doet.

Toen Hij hen riep waren ze bekeerd. Als er bij jou iets anders staat heb je idd een andere Bijbel.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

General
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor General » 07 jun 2005 13:49

Zeker een andere bijbel ja.
Faith is daring the soul to go beyond what eyes can see.
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 jun 2005 13:59

Jas heeft gelijk hoe vreemd het ook is, als Jezus JOU roept ben je bekeerd, God heeft niks aan schijnvroom gezemel over hoe lief jou Jezusje wel niet is, Jezus pakt jou, niet andersom!

Aan de andere kant, Jas mag wel wat tactischer zijn in zijn opmerkingen, maar dat geld ook weer voor anderen, kijk naar de kern van zijn reactie, ook naar je eigen of van andere posters, en blijf (ook hier in) niet aan uitwendige dingen hangen..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 jun 2005 14:48

Raido schreef:Aan de andere kant, Jas mag wel wat tactischer zijn in zijn opmerkingen, maar dat geld ook weer voor anderen, kijk naar de kern van zijn reactie, ook naar je eigen of van andere posters, en blijf (ook hier in) niet aan uitwendige dingen hangen..

Als moderator kan ik hier aan toevoegen dat het met respect discussieren zonder persoonlijke aanvallen tot de huisregels van Refoweb behoort. Dat heeft als onderliggende reden dat dit:
a) de discussie en de kracht van de argumenten ten goede komt
b) in overeenstemming is met het reformatorische karakter van dit forum (het is gereformeerd om het over zaken te hebben en niet over personen).
c) eveneens in overeenstemming is met het Bijbelse principe van de liefde: de waarheid moet gezegd worden, maar wel met zachtmoedigheid.

Daarom een oproep aan ons allemaal (zonder aanzien des persoons) om dit zoveel mogelijk in acht te nemen, anders moeten de moderatoren er voor zorgen dat er matigend opgetreden moet worden.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 07 jun 2005 14:56

Raido schreef:Jas heeft gelijk hoe vreemd het ook is, als Jezus JOU roept ben je bekeerd, God heeft niks aan schijnvroom gezemel over hoe lief jou Jezusje wel niet is, Jezus pakt jou, niet andersom!

Als je gelooft dat ieder mens van nature dood in zonde en misdaad is, is het inderdaad niet zinnig te beginnen met het bieden van geborgenheid. Ik hoorde pas iemand de vergelijking maken met het toedekken van een lijk onder een warme deken. Dat helpt ook niet. Dus eerst levendmaken -bekeren- en dan geborgenheid bieden. Evangeliseren is het oordeel aanzeggen.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 jun 2005 16:16

Ik gok dat dit waardeloze topic beter gesloten kan worden?

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 07 jun 2005 20:25

kurtyo schreef:Ik gok dat dit waardeloze topic beter gesloten kan worden?

Hoezo waardeloos?
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 07 jun 2005 21:04

Marnix schreef:
jas schreef:
Marnix schreef:
jas schreef:
Marnix schreef:Dus? Wat wil je daarmee zeggen?

Het lijkt mij dat uitgaan op de dag des Heeren niet is wat een gelovige betaamt. (zachter kan ik me niet uitdrukken)

Hehe... je hebt wel eens dingen minder subtiel gezegd inderdaad.

Maar nogmaals, ik vind het hypocriet om dan om 1 voor 12 de kroeg te verlaten omdat het daarna zondag is. Het is zondag als ik wakker word... en ik wil wel wakker in de kerk zitten. Ik ga dus ook wel eens om een uur of 1 richting huis. Ik vind het dan jammer als mensen zeggen: Ja maar je bent op zondag, op de dag des Heren, naar de kroeg gegaan. Nee... ik ben gewoon zaterdag naar de kroeg geweest.

Dat houdt dan ook in dat ik op zondag ook niet om 1 over 12 zeg: Mooi, de dag des Heren is voorbij, ik kan nog ff de kroeg in.

Ja je kunt lullen als Brugman, maar het klopt niet.

Zucht. Jij vind dat het niet klopt.

Leuk dat je van je eigen mening altijd weer feiten maakt. Een dag duurt niet van 12 tot 12. Theoretisch misschien wel maar bij mij niet. Dan kan jij roepen dat het theoretisch niet klopt... maar dat vind ik dus farizees. Officieel begint de zondag om 0:00 dus da moet je ook maar uit de kroeg? Right....

Leuk dat de sabbath trouwens van zonsondergang tot zonsondergang duurde. Dat hebben we bij het verplaatsen van de sabbath naar de zondag maar ff niet meegenomen. Geeft al wel aan dat het 12-12-verhaal puur door mensen is verzonnen...

Maar goed, ik hou nu op met mezelf verdedigen. Het gaat er niet om wat jij vindt... alles wat je doet, doe het tot eer van God. Het gaat er om of ik het voor Hem kan verantwoorden. Hij is niet zoals veel mensen.... die gaan zeuren als je om 5 over 12 nog in de kroeg zit.

De rustdag van zonsondergang tot zonsondergang. Wat een geweldig idee. :D

Geen (half)slapende personen in de kerk. Wat niemand (lees geen christen) gaat uit op zaterdagavond.

Meer mensen komen naar de ochtenddiensten want niemand hoeft zijn of haar roes uit te slapen.

Geen TV. Iedereen bereidt zich voor op de komende diensten.

Geweldig, gelijk invoeren. :D

:cry: Waarom heb ik toch het idee dat ik veel te optimistisch ben.
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 07 jun 2005 21:11

Marnix schreef:
Leuk dat je van je eigen mening altijd weer feiten maakt. Een dag duurt niet van 12 tot 12. Theoretisch misschien wel maar bij mij niet. Dan kan jij roepen dat het theoretisch niet klopt... maar dat vind ik dus farizees. Officieel begint de zondag om 0:00 dus da moet je ook maar uit de kroeg? Right....

Leuk dat de sabbath trouwens van zonsondergang tot zonsondergang duurde. Dat hebben we bij het verplaatsen van de sabbath naar de zondag maar ff niet meegenomen. Geeft al wel aan dat het 12-12-verhaal puur door mensen is verzonnen...

Maar goed, ik hou nu op met mezelf verdedigen. Het gaat er niet om wat jij vindt... alles wat je doet, doe het tot eer van God. Het gaat er om of ik het voor Hem kan verantwoorden. Hij is niet zoals veel mensen.... die gaan zeuren als je om 5 over 12 nog in de kroeg zit.

De ervaring leert mij dat met "de dag begint als ik opsta" nog al selectief wordt omgegaan. Als men het als excuus kan gebruiken om zondagsochtends in de kroeg te zitten, dan hoor je het volop. Valt oudejaarsdag op een zondag, dan hoor je van die zelfde personen " de dag begint om 12 uur".
Zo is het dan niet desgenen, die wil, noch desgenen, die loopt, maar des ontfermenden Gods. (Rom 9:16)

pugna
Mineur
Mineur

Berichtdoor pugna » 07 jun 2005 21:26

naomi schreef:Misschien kun je daar juist getuige zijn. Als we altijd in ons veilige christelijke wereldje blijven zitten zal er in de wereld verder weinig bekend worden van onze liefdevolle God en Vader.
Jezus ging ook eten bij de hoeren en tollenaars.

En daar is ie weer. Wij gaan naar de kroeg om over God te spreken.

Met al die evangelisten in de kroeg vraag ik me een ding af.
Waarom hoor ik, als ik langs een kroeg loop, geen psalmen maar "We are on the highway to hell" en dergelijke liederen?

Nu serieus.

Als dat het werkelijke doel is bij kroegbezoek. Dan heb ik daar geen enkele moeite mee. Hoewel ik betwijfel of een kroeg daar nu een geschikte plek voor is.

Maar ik heb toch de indruk dat het voor de meesten toch een 'vrome' smoes is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2005 21:39

pugna schreef:
Marnix schreef:

De ervaring leert mij dat met "de dag begint als ik opsta" nog al selectief wordt omgegaan. Als men het als excuus kan gebruiken om zondagsochtends in de kroeg te zitten, dan hoor je het volop. Valt oudejaarsdag op een zondag, dan hoor je van die zelfde personen " de dag begint om 12 uur".

Zoals ik al aangaf over oud en nieuw, ik heb om 12 uur 's nachts niet het idee dat er een nieuwe dag is begonnen. Wel dat er een nieuw jaar is begonnen... want iedereen begint als een waanzinnige vuurwerk de lucht in te schieten en gelukkig nieuwjaar tegen me te roepen.

Sorry hoor maar ik denk niet: Over een uur en twintig minuten is het woensdag. Ik denk als oudjaarsdag op zondag valt niet om 12 uur: Heej het is nu maandag.

En inderdaad, een rustdag van zonsondergang tot zonsondergang is nog niet zo gek he ;) Misschien had God het daarom bij de Sabbath ook wel zo ingesteld :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2005 21:44

jas schreef:
Marnix schreef:
jas schreef:
Marnix schreef:Leuk dat je van je eigen mening altijd weer feiten maakt. Een dag duurt niet van 12 tot 12. Theoretisch misschien wel maar bij mij niet. Dan kan jij roepen dat het theoretisch niet klopt... maar dat vind ik dus farizees. Officieel begint de zondag om 0:00 dus da moet je ook maar uit de kroeg? Right....

Nee, je hoort sowieso niet in een kroeg thuis. En dat kun je voor Hem niet verantwoorden, al weet ik dat je zelf denkt van wel.

Lol. Sorry oh heilige machtige alwetende Jas. Bepaal jij maar wat goed en kwaad is. Wat jij niet voor God kan verantwoorden kan niemand... want jou wil is wet. Ik word er een beetje moe van... Maar ja, ik kan je niet van je ongelijk overtuigen.... maar daar kom je vanzelf een keer achter :)

Ja nu kun je wel lekker vals worden, maar dat maakt geen indruk op me. Als je een kind van God bent, is je wandel in de hemel en zoek je de dingen van je hemelse Vader. En dat is niet in de kroeg.

Het was niet vals bedoeld. Ik wilde jou er alleen op wijzen dat jij kan vinden dat ik het niet voor God kan verantwoorden... maar dat jij dat niet te bepalen hebt. En dat het feit dat jij dat vindt niet betekent dat dit zo is :) Met bovenstaande opmerking veroordeel je in 1 klap al je medechristenen die wel eens naar een kroeg gaan... puur op basis van je eigen wetten. Das niet echt christelijk van je ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 07 jun 2005 22:31

Oei, dat waren prima bijdragen Pugna! :)
Daar raak je wat gevoelige punten ;-)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 jun 2005 22:33

Wat betreft het evangeliseren ben ik het er wel mee eens :D

Die andere twee zijn aaridg weerlegd dacht ik ;)

Terug naar “Archief”