je pastorale taak kan je hier kwijt! IK WIL MEER< ja ik o

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

je pastorale taak kan je hier kwijt! IK WIL MEER< ja ik o

Berichtdoor joris » 27 apr 2003 17:21

wat ik hier steeds merk op het forum is: ik wil meer!
Ik wil meer van GOd weten! voor mijzelf geldt dat zeker weten. EN in de chatbox herken ik dat erg in mensen. HEt kost soms moeite, maar mensen willen maar wát graag over God praten en over hun moeiten in het geloof.

hoe is dat bij jou? heb je honger en dorst naar God?Hij zal je levend water geven zodat je nooit meer dorst zult krijgen! Wauw!
Laatst gewijzigd door joris op 12 okt 2003 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 27 apr 2003 18:47

nu joris ik ken god ook niet zo goed
ik zou god ook beter willenleren kennen en dat ik het verlangen krijgen om van god te houden en hem te volgen

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 28 apr 2003 09:42

ik zou ook graag veel meer over God te weten willen komen!! :P :P

Wiggle
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Wiggle » 28 apr 2003 10:29

Ik ook. Zondags leer ik vaak weer nieuwe dingen over Hem. :) Maar dan zorg ik er zelf voor dat ik maandag weer verder bij Hem vandaan ga. :( Je probeert tegen je zonden te vechten maar dat gaat niet altijd. Gelukkig is hij een genadig God en dat Hij ook voor mij genadig wil zijn!
Als je op de verkeerde weg bent dan is de terugweg de kortste weg vooruit (Lewis)

joris

Berichtdoor joris » 28 apr 2003 11:01

Zoekt Hem terwijl Hij te vinden is; Roept Hem aan terwijl Hij nabij is.
Da's mooi, wiggle!

joris

Berichtdoor joris » 29 apr 2003 23:49

hoe gaan we dat doen?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 apr 2003 07:34

structureel stille tijd houden, elke dag een halfuur ofzo...

maar daar zit voor mij meteen het probleem: ik ben zo stom dat ik denk dat ik daar geen tijd voor heb, terwijl ik wel heel veel tijd doorbreng op internet.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Re: ik wil meer!

Berichtdoor Invincible » 30 apr 2003 13:16

joris schreef:wat ik hier steeds merk op het forum is: ik wil meer!
Ik wil meer van GOd weten! voor mijzelf geldt dat zeker weten. EN in de chatbox herken ik dat erg in mensen. HEt kost soms moeite, maar mensen willen maar wát graag over God praten en over hun moeiten in het geloof.

hoe is dat bij jou? heb je honger en dorst naar God?Hij zal je levend water geven zodat je nooit meer dorst zult krijgen! Wauw!

Helemaal mee eens bro! :D

Maar laten we niet achterover hangen en genieten, maar vooral nu is gebed nodig omdat deze verschuiving niet onopgemerkt zal blijven bij de vijand.

Ook helemaal eens met Lalaga, discipline is mischien wel het grootste probleem. Dus wat doen we dan..? :D Juist...

Afbeelding
..

joris

Re: ik wil meer!

Berichtdoor joris » 30 apr 2003 13:25

Invincible schreef:
joris schreef:wat ik hier steeds merk op het forum is: ik wil meer!

Helemaal mee eens bro! :D

Maar laten we niet achterover hangen en genieten, maar vooral nu is gebed nodig omdat deze verschuiving niet onopgemerkt zal blijven bij de vijand.

Ook helemaal eens met Lalaga, discipline is mischien wel het grootste probleem. Dus wat doen we dan..? :D Juist...

Afbeelding
elke dag bidden lijkt mij inderdaad. En lezen en Gods woord zal geopenbaard worden, amen?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 30 apr 2003 13:29

Afbeelding Amen!
..

joris

Berichtdoor joris » 30 apr 2003 13:30

mooie voettekst trouwens! VOlgens mij ben je inderdaad een bro!

joris

Berichtdoor joris » 05 mei 2003 09:06

anders nog iets?

chaja
Mineur
Mineur

Berichtdoor chaja » 05 mei 2003 09:20

Ik wil meer van God!
Ken je Herman Boon? (ok, ik weet dat hij heel vermoeiend is).
Mijn pleegbroertje luistert zijn cd's en ik luister graag mee. Hij heeft een liedje:

We willen meer, we willen meer, we willen veel meer van U Heer. We willen vol, we willen vol, helemaal vol zijn van U!
Sinds ik dat lied hoor is het dagelijks in mijn hoofd. Helemaal vol zijn van God, dat wil ik!
ik ben een beetje een spons, ik zuig me vol en dan laat ik het er weer uitlekken, of ik sta toe dat anderen het eruit wringen. Ik moet die positie van spons een keer achter me laten.

Ik merk dat bidden en lezen inderdaad helpt. maar ook het samenkomen met medechristenen is een stimulans. Niet alleen in de kerk, maar ook daarbuiten.
Mijn tip: probeer zo veel mogelijk samen te zijn met andere christenen om God te prijzen, om te bidden en voor elkaar te bidden en om elkaar te zegenen.
En sta open voor Gods Geest. Hij kan je helemaal vervullen met liefde en met Zijn Gaven.

Chaja

joris

Berichtdoor joris » 05 mei 2003 09:22

haha, dat was precies het liedje wat in mijn hoofd zat toen ik deze topic opende!!!!!!
Hij zal je helemaal vól maken! ik ben toch zo benieuwd hoe dat is!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 05 mei 2003 14:54

op wolken lopen :)

Terug naar “Archief”